#BendGate to nie koniec wizerunkowych wpadek Apple'a. Co się stało z tą firmą?

#BendGate to nie koniec wizerunkowych wpadek Apple'a. Co się stało z tą firmą?25.09.2014 12:33

Apple przekonał się właśnie na własnej skórze, że Internet nie wybacza.

Na początek kilku słów wyjaśnienia dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi z #BendGate. Przedwczoraj Mateusz wspominał o użytkownikach iPhone'a 6 Plus, którzy raportują, że ich egzemplarze wygięły się od samego noszenia w kieszeni spodni. Lewis Hilsenteger z kanału Unbox Therapy postanowił przeprowadzić eksperyment i faktycznie udało mu się zgiąć telefon w dłoniach.

iPhone 6 Plus Bend Test

Na chwilę obecną licznik pod filmem wskazuje ponad 20 milionów odsłon. Piekło rozpętało się zatem błyskawicznie, a internauci nie pozostawiają na Apple'u suchej nitki. Poniżej możecie zobaczyć zebrane przez Phone Arenę prześmiewcze obrazki, które zalały sieć.

[1/14]
[2/14]
[3/14]
[4/14]
[5/14]
[6/14]
[7/14]
[8/14]
[9/14]
[10/14]
[11/14]
[12/14]
[13/14]
[14/14]

Na całym zamieszaniu skorzystali także inni producenci (nie tylko telefonów).

Internauci podzielili się oczywiście na dwa obozy. Jedni podeszli do całej sprawy z dystansem i rozsyłają memy i żarciki sytuacyjne, a drudzy przekonują, że wyginanie się telefonów jest całkowicie normalne, bo samochody też się psują. Lewis Hilsenteger co prawda nie starał się polemizować z argumentem, że karoseria rozpędzonego samochodu po uderzeniu w ścianę też się zegnie, ale wziął na warsztat Galaxy Note'a 3 oraz HTC One (M8), iPhone'a 6 (4,7-calowego), nową Motorolę Moto X i Lumię 1020.

Galaxy Note 3 Bend Test (iPhone 6 Plus Follow-up)

iPhone 6 Bend Test + HTC One M8, Moto X, Others

Jak widać, iPhone 6 Plus wypadł najgorzej. Od aluminiowego One'a (M8) co prawda podczas wyginania zaczął odklejać się ekran, ale po zwolnieniu nacisku wrócił na swoje miejsce i urządzenie wygląda na nienaruszone.

To nie koniec wizerunkowych porażek Apple'a

Oczywiście nie wiemy, jak poważny jest to problem i ile egzemplarzy uległo uszkodzeniu podczas zwykłego użytkowania, ale nietrudno się domyślić, że wizerunek Apple'a na całej sprawie poważnie ucierpi. Zwłaszcza że nie jest to jedyna wpadka giganta w ostatnim czasie. Wcześniej internauci nabijali się już z wystającego aparatu (którego najwidoczniej wstydzi się sam producent) oraz niedostosowanego do dużych ekranów ekostystemu, ale całkowitym przegięciem (hehe) była wczorajsza aktualizacja oprogramowania. Okazało się, że w przypadku modeli iPhone 6 i 6 Plus zainstalowanie systemu iOS 8.0.1 przez OTA skutkuje dezaktywowaniem modułu GSM i czytnika linii papilarnych, przez co iPhone staje się iPodem touch.

Proces aktualizacyjny został już wstrzymany, a naprawy urządzenia można dokonać przywracając system za pomocą iTunes. Niemniej taki błąd w oprogramowaniu jest wręcz niewyobrażalny.

Nie da się ukryć, że nie jestem największym fanem Apple'a na świecie, ale jeszcze nie tak dawno dwóch rzeczy firmie odmówić nie mogłem:

  • produkty Apple'a cechowały się nieskazitelnym designem i jakością wykonania;
  • funkcji było mało, ale te, które były, działały bez zarzutu.

A teraz podsumujmy ostatnie dwa tygodnie:

  • stylistyka nowych iPhone'ów, Apple Watcha i jakość wykonania modelu 6 Plus są powszechnie krytykowane;
  • po ostatniej aktualizacji oprogramowania z iPhone'a nie da się dzwonić.

Z Apple'em ewidentnie dzieje się coś niedobrego. Dotychczas firma o nic nie dbała tak bardzo jak o własny wizerunek, a tylko przez ostatnich kilka dni pojawiły się na nim skazy, których trudno będzie się pozbyć.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.