BlackBerry Passport i Classic, czyli najmocniejszy kwadrat na rynku i nowy, lepszy Bold

BlackBerry Passport i Classic, czyli najmocniejszy kwadrat na rynku i nowy, lepszy Bold20.06.2014 12:46
BlackBerry Passport i Classic
Źródło zdjęć: © crackberry
Mateusz Żołyniak

Szef BlackBerry liczy, że wkrótce firma ponownie będzie rentowna. Pomóc w tym mają nowe smartfony Passport i Classic, które na rynku zadebiutują z odświeżoną wersją systemu Kanadyjczyków.

Z Kanadyjczykami nie jest tak źle

BlackBerry niedawno ogłosiło wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalny 2014 roku. Udało mu się zarobić w tym czasie 966 mln dol. Jest to spadek jedynie o 1% względem poprzedniego kwartału (10 mln różnicy). Na plus należy zaliczyć wzrost marży z 43% (w poprzednim kwartale) do 48%, zwiększenie zasobów gotówki i wartości inwestycji do 3,1 mld dolarów (2,7 mld w poprzednim kwartale) oraz zauważalny wzrost sprzedaży smartfonów, która oszacowana została na 1,6 mln sztuk (1,3 mln w poprzednim kwartale). Szef BlackBerry nie omieszkał o tym wspomnieć:

John Chen:

Nasze wyniki w pierwszym kwartale fiskalnym świadczą o tym, że jesteśmy na drodze prowadzącej do przełomowych zmian. Mam na myśli cele finansowe i mocne portfolio produktów.

Nadchodzą nowe urządzenia

John Chen zapowiedział, jakich smartfonów BlackBerry można spodziewać się w tym roku. Pierwszym jest Classic, wcześniej znany jako Q20. Urządzenie wyposażone w 3,5-calowy ekran już na pierwszy rzut oka przypomina starsze terminale BlackBerry (np. serię Bold). Podobny jest nie tylko ogólny wygląd sprzętu: na pokładzie znajduje się trackpad, który będzie można wykorzystywać do nawigacji po interfejsie.

BlackBerry Classic i Passport, Źródło zdjęć: © theverge
BlackBerry Classic i Passport
Źródło zdjęć: © theverge

Bardziej interesujący jest drugi z zapowiedzianych smartfonów, czyli Passport. Jego prototyp wyciekł już jakiś czas temu pod nazwą Windermere. Mówiło się wtedy, że na rynku zadebiutuje on jako Q30. Teraz poznaliśmy nie tylko oficjalną nazwę telefonu, ale też jego finalny wygląd.

[1/10]
[2/10]
[3/10]
[4/10]
[5/10]
[6/10]
[7/10]
[8/10]
[9/10]
[10/10]

Passport będzie charakteryzować się niemal kwadratową bryłą i sporymi rozmiarami (jeszcze szerszy niż Galaxy Note 3). Jeżeli ktoś zastanawiał się, jak będzie wyglądał phablet BlackBerry, to właśnie pojawiła się odpowiedź. Urządzenie prezentuje się o wiele bardziej elegancko niż prototyp, ale są też pewne zgrzyty. Niezbyt podoba mi się gruba, srebrna ramka i klawiatura, która ma tylko trzy rzędy przycisków. Ale kto wie, może się okazać, że to rozwiązanie dobrze sprawdzi się w praktyce.

[1/9]
[2/9]
[3/9]
[4/9]
[5/9]
[6/9]
[7/9]
[8/9]
[9/9]

Na specyfikację Passporta nikt nie powinien narzekać. Sprzęt ma zostać wyposażony w m.in. 4,5-calowy ekran o rozdzielczości 1440 x 1440 pikseli, czterordzeniowego Snapdragona 800, 3 GB pamięci RAM, aparat 13 Mpix i baterię o pojemności 3450 mAh. Passport i Classic zostaną zaprezentowane jesienią tego roku, a wraz z nimi pojawi się na rynku nowa wersja systemu kanadyjskiej firmy.

Jakich zmian można się spodziewać?

BlackBerry 10.3 oficjalnie zadebiutuje jesienią, ale już teraz wiadomo całkiem sporo o wprowadzonych w nim nowościach. Wersja beta nowego SDK zdradza, że można oczekiwać wielu usprawnień w działaniu BlackBerry Hub, kalendarza, galerii czy aplikacji aparatu. Inne będą ikony aplikacji, pasek Signature Action zostanie udoskonalony, a ekran główny doczeka się nowych opcji: foldery będą mogły przechowywać nieograniczoną liczbę aplikacji, a panel ustawień można będzie wywołać prostym gestem (przeciągnięcie dwoma palcami z góry ekranu).

Więcej o zmianach dowiecie się z oficjalnego bloga BlackBerry. Ważnym elementem BlackBerry 10.3 będzie wprowadzenie obsługi Amazon Appstore, który da dostęp do 240 tys. androidowych aplikacji (wspominałem już o tym wczoraj).

Kanadyjczycy obecnie są w cieniu konkurentów, ale na szczęście nie stoją w miejscu. BlackBerry spokojnie i systematycznie dopracowuje swoje nowe produkty i autorski system mobilny. Z pewnością nieprędko stanie się zagrożeniem dla rywali, ale jesienią firma powinna zrobić spory krok ku ponownej rentowności.

Źródło: BlackBerry, TheVerge, CrackBerry, Inside BlackBerry

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.