Chrome, co z tobą?

Chrome, co z tobą?12.08.2014 21:25
Andrzej Zagdański

Wiemy już że desktopowy Chrome staje się z wersji na wersję coraz bardziej ociężały i zasobożerny. Wiemy też że z uwagi na "błąd" skraca on czas działania komputerów przenośnych, zmuszając nas do szybszego poszukiwania gniazdka niż konkurencyjne przeglądarki. Mobilny Chrome nie miał jednak żadnych problemów z działaniem, a po większym bracie odziedziczył to co najlepsze - minimalistyczny interfejs oraz szybkość. Niestety Chrome 36 wszystko zmienia sprawiając że korzystanie z internetu za jego pomocą jest drogą przez mękę.

Dzień z Chrome'em

Wyjmuję smartfona z kieszeni. Odblokowuję ekran, klikam w ikonkę Chrome'a i wrota internetu stoją przede mną otworem. Przeglądarka już wie które strony najczęściej odwiedzam. Automatycznie mi je sugeruje. Na jednej z nich w nowych kartach otwieram interesujące mnie artykuły. Po przeczytaniu jednego, oczekuję że ten na następnej karcie będzie spokojnie czekał na swoją kolej. Gdzie tam. Teraz Chrome może w pamięci utrzymać jedną kartę, no w porywach dwie. Wszystkie karty ładują się więc od nowa, pewnie w trosce o najnowsze informacje i mój pakiet internetowy. It's not bug, it's a feature. No dobra, gdy wreszcie artykuł się załadował mogę spokojnie zająć się czytaniem. Gdy dochodzę już do najbardziej interesującej części (Samsung stworzy metalowego smartfona!!!!!!!111) nagle wszystko znika i zamiast interfejsu strony i przeglądarki widzę wspaniały biały ekran. Bielusieńki, to przecież nie żaden Szajsungowy AMOLED prawda? Gdy już skończę podziwiać biel, ewentualnie liczyć piksele mogę wyjść do ekranu głównego ponieważ nic innego mi nie pozostaje - przeglądarka nie odpowiada nawet jak się ją ładnie poprosi. Wszystko okraszone pięknym lagiem i ponownym ładowaniem interfejsu ekranu głównego. Teraz gdy wrócę do Chrome'a, strona łaskawie jeszcze raz się załaduje. Aż do następnego Białego Ekranu Śmierci. I tak cały czas.

Z tych najnowszych funkcjonalności pozwala nam korzystać Chrome 36. Dzięki Google! Oczywiście poprzednie rozwiązania w stylu smartfona nagrzewającego się do wręcz nieprzyzwoitych temperatur (to w trosce o rączki w zimie) czy pożerania 10% baterii w czasie dziesięciu minut zostały zachowane. Na szczęście niedawno usunięto problem z niedziałającym paskiem postępu który dręczył mnie przez kilka wersji tej Najlepszej Przeglądarki.

(Bez)płatna Beta

Zrozumiałbym gdyby podobne problemy dotykały przeglądarkę w wersji beta, w końcu są to wydania testowe które mogą zawierać błędy w gratisie. Niestety mam wrażenie że tych błędów nikt nawet nie próbuje eliminować, skoro można "puścić" do Play Store przeglądarkę z niedziałającym paskiem postępu. Obecny Chrome to taka płatna beta - płacimy za nią nie pieniędzmi lecz nerwami gdy musimy coś szybko sprawdzić, a tu wita nas biały ekran. Bielusieńki.

Nie tylko Chrome

Kolejnym problemem jest aplikacja Google Keep. Mała, lekka. Zabugowana. Od którejś aktualizacji, przewijanie notatek odbywa się z animacją o szybkości 1 kl/s. Tak, możemy oglądać pokaz slajdów. I lagi.

Źródło zdjęć: © extremetech
Źródło zdjęć: © extremetech

Mam wrażenie że z Google'em coś jest nie tak. Bo czy naprawdę nikt tam nie zajmuje się kontrolą jakości? Nie, drogi Gigancie z Mountain View - nie chcę spokojnie czekać aż łaskawie kiedyś błędy zostaną naprawione i wszyscy będą wreszcie szczęśliwi. Po prostu przejdę do konkurencji. iPhone'y i Lumie naprawdę kuszą. Przede wszystkim działaniem bez "romów" "kerneli" i "cyjanów". Nie tak dawno uświadomiłem sobie że już mnie nie kręci rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem i sprzętem. Kręci mnie coś co będzie współpracowało bez zająknięcia. Może się starzeję? A może zrozumiałem co jest naprawdę ważne?

Co z tobą Chrome? Co z tobą Google?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.