Clubhouse na Androida. Użytkownicy mylą aplikacje i rujnują biznes niewinnej firmy

Clubhouse na Androida. Użytkownicy mylą aplikacje i rujnują biznes niewinnej firmy11.02.2021 14:36
Komunikator Clubhouse dostępny jest tylko na iPhone'y

Clubhouse Clubhouse'owi nierówny.

W ostatnim czasie furorę robi aplikacja Clubhouse, która służy do prowadzenia grupowych rozmów głosowych. Na razie można ją pobrać wyłącznie na iPhone'y, a do zalogowania się potrzebne jest zaproszenie otrzymane od innego użytkownika.

Rosnąca popularność aplikacji sprawia, że sporo osób - nieświadomych jej iOS-owej ekskluzywności - szuka wersji na Androida. I Clubhouse na Androida faktycznie istnieje.

Problem w tym, że Clubhouse na Androida to zupełnie inna aplikacja o tej samej nazwie

W 2014 roku powstała firma Clubhouse Software, która zajmuje się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania do zarządzania projektami programistycznymi. W 2019 wypuściła ona własną aplikację na smartfony.

Komunikator Clubhouse trafił natomiast na iOS w kwietniu 2020, a wystrzał jego popularności nastąpił pod koniec roku.

Mamy więc dwie aplikacje o takiej samej - niezbyt odkrywczej - nazwie, z których druga ma aktualnie swoje 5 minut. To odbiło się także na programie, który pojawił się pierwszy.

Popularność Clubhouse'a na Androida nieoczekiwanie wystrzeliła w górę

Jak zauważył ekspert od cyberbezpieczeństwa Lukas Stefanko, jeszcze w czerwcu 2020 Clubhouse na Androida miał na liczniku 10 tys. pobrań. 3 stycznia 2021 apka dobiła do 50 tys., a 10 lutego pękł milion. 20-krotny wzrost w nieco ponad miesiąc.

Przypominam, że mówimy o mocno specjalistycznej apce dla osób zarządzających rozwojem oprogramowania. Ciężko więc szukać się innych przyczyn rosnącej popularności Clubhouse'a na Androida niż liczne pomyłki.

Niestety użytkownicy trafiający na złego Clubhouse'a masowo wystawiają negatywne oceny

W chwili pisania tego tekstu, 9 na 10 ostatnich wystawionych ocen to oceny 1-gwiazdkowe. A z uwagi na dużą popularność aplikacji, oceny zaczynają być wystawiane hurtowo. Jeśli dalej będzie dochodziło do pomyłek, średnia może szybko spaść poniżej 2/5, a to byłaby dla twórców tragedia.

Komentarze nie pozostawiają wątpliwości, że wiele osób zwyczajnie myli aplikacje. A gdy już się orientują, że pobrali innego Clubhouse'a, wystawiają programowi najniższą ocenę.

To trochę tak jakby Mapy Google pokierowały kogoś do hurtowni jabłek, po czym ten wystawił jej jedną gwiazdkę, bo nie dostał w środku iPhone'a.

Jeszcze inny Clubhouse sporo na podobnej pomyłce zyskał

Na początku lutego miliarder Elon Musk opublikował tweeta dotyczącego aplikacji Clubhouse. Inwestorzy oszaleli, w efekcie czego z dnia na dzień akcje firmy Clubhouse Media Group wystrzeliły w górę o ponad 100 proc.

Problem w tym, że Clubhouse Media Group to chińska spółka, która nie ma absolutnie niczego wspólnego z komunikatorem Clubhouse. Łączy je jedynie nazwa.

Podobne absurdy zdarzają się ostatnio także innym firmom

Przez ostatnie zawirowania na giełdzie wyjątkowo głośno zrobiło się o aplikacji Robinhood, która ułatwia kupowanie i sprzedawanie akcji. Bardzo ucieszyło to organizację, która zajmuje się utrzymywaniem przy życiu legendy o Robinie Hoodzie, bo ta odnotowała wzrost zainteresowania swoją działalnością.

Ten przykład jest nieszkodliwy i sympatyczny. Zdarza się jednak, że wskutek pomyłki niewinna firma doprowadzana jest do ruiny.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.