Co trzeci użytkownik inteligentnej galanterii pozbywa się jej w ciągu 6 miesięcy. Nie chcemy smartwatchy?

Co trzeci użytkownik inteligentnej galanterii pozbywa się jej w ciągu 6 miesięcy. Nie chcemy smartwatchy?03.04.2014 12:26

Od dawna mówi się, że rok 2014 będzie rokiem technologii noszonej. Ostatnie statystyki dotyczące tego rynku nie napawają jednak optymizmem.

Inteligentne zegarki są dopiero na początku swojej drogi, ale już teraz sprzedają się nie najgorszej. KWP ComTech donosi, że w samej Wielkiej Brytanii korzysta z nich obecnie 426 000 osób. Nie jest to imponujący wynik w przypadku ponad 60-milionowego kraju, ale biorąc pod uwagę młody wiek tego rynku i to, że nie każdy używa kompatybilnego z zegarkami smartfona, można stwierdzić, że zainteresowanie mimo wszystko jest. Niekoniecznie jednak taki stan rzeczy utrzyma się zbyt długo.

Z badania przeprowadzonego przez Endeavour Partners wynika, że co trzeci Amerykanin korzystający ze smartwatcha rzuca go w kąt w ciągu pierwszych sześciu miesięcy. Co dziesiąty mieszkaniec USA ma ponadto jakieś akcesorium do lifeloggingu, ale regularnie używa ich tylko połowa. Dane te pokrywają się mniej więcej z tymi zebranymi w ubiegłym roku przez CCS Insight, które twierdzi, że inteligentnej galanterii pozbywa się 40% użytkowników.

Cała nadzieja w iWatchu?

Powodów takie stanu rzeczy może być kilka. Albo inteligentna galanteria jest jeszcze zbyt prymitywna, by uzależnić od siebie użytkowników, albo ludzie po prostu jej nie potrzebują. Osobiście uważam jednak, że powód jest jeszcze inny: wciąż nikt im nie powiedział, że jej potrzebują. W tym specjalizuje się Apple.

Tablety były dostępne na rynku na długo przed iPadem, ale dopiero gigant z Cupertino zmienił podejście ludzi do tego typu gadżetów. To samo można zresztą powiedzieć o smartfonach i niewykluczone, że za kilka lat powiemy to samo o znanym z plotek iWatchu. Nadchodzące miesiące będą zresztą dla Apple'a egzaminem, bo firma po raz pierwszy będzie miała okazję pokazać, czy jest w stanie wywrócić rynek do góry nogami bez charyzmatycznego Steve'a Jobsa za sterami.

Niemały udział w popularyzacji inteligentnej galanterii może mieć także Google, który niedawno zaprezentował Androida Wear. Na razie nowa platforma zapowiada się obiecująco i być może pozwoli producentom stworzyć przemyślane i dopracowane produkty, które ludzie pokochają.

Sam na co dzień korzystam ze smartwatcha, który bardzo mi się przydaje, ale też doskonale rozumiem, dlaczego inteligentna galanteria nie podbiła jeszcze serc konsumentów. Wciąż są to urządzenia niedoskonałe i w dodatku niesamowystarczalne. Pisałem już kiedyś, że technologia noszona nie ułatwia nam życia, a jedynie ułatwia smartfonom ułatwianie nam życia. Nie są to zatem produkty pierwszej potrzeby. Przynajmniej do czasu, aż pojawi się ktoś, kto będzie w stanie wmówić nam, że jest inaczej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.