Czy ufasz swojemu operatorowi? [ankieta]

Czy ufasz swojemu operatorowi? [ankieta]21.06.2011 06:05
Czy operator jest godny zaufania?
Kamil Homziak

Zastanawialiście się kiedyś jakim zaufaniem klienci darzą swoich operatorów telefonii komórkowej? Badania przeprowadzone w Anglii i USA dają ciekawe wyniki.

Te są bowiem nienajlepsze - zaledwie 45% Brytyjczyków i Amerykanów ma zaufanie do swojego operatora. Jeszcze mniej, bo 40% ufa działom obsługi klienta tychże operatorów. Za najważniejszy czynnik budujący zaufanie Brytyjczycy uważąją kompetentnych pracowników szeregowych (26%) oraz prężnie działających PR-owców (23%). Dla mieszkańców USA, najważniejsze jest odpowiednie zarządzanie (25%), kompetencje pracowników stawiają oni na drugim miejscu (21%).

Całą branżę mobilną cechuje mniejsze zaufanie niż ma to miejsce wobec instytucji bankowych czy ubezpieczeniowych. Zaledwie co trzeci ankietowany ma przekonanie, że w przypadku zgłoszenia problemu, operator rozwiąże go z należytą starannością i troską. Tylko co czwarty badany wierzy, że jego operator dobrze zarządza własną korporacją i dba o odpowiednie relacje z abonentami. W końcu, 42% respondentów twierdzi, że są zadowoleni z usług oraz sposobu traktowania przez obecnego operatora.

David Newberry, kierownik jednej z firm przeprowadzających badania mówi, że dbanie o satysfakcję klientów i budowanie relacji z nimi jest szczególnie ważne w przemyśle telekomunikacyjnym, gdzie walka o abonenta jest niezwykle gwałtowna. Ankietę przeprowadzono na grupie 1000 obywateli USA i 1000 Brytyjczyków. Okazało się, że ankietowani poszukują operatora, którego cechuje wysoki poziom obsługi klienta, gdzie klient ma poczucie troski i którego pracownicy są kompetentni. Badanie ma sprawić, że w niedalekiej przyszłości operatorzy będą w stanie lepiej spełniać oczekiwania klientów.

W Polsce podobne badania przeprowadzało niedawno Reader's Digest w ramach European Trusted Brands. Na podstawie ankiety przeprowadzanej w 16 państwach na grupie 33 tysięcy prenumeratorów wybrano firmy o największym zaufaniu społecznym. Spośród firm telekomunikacyjnych Polacy najbardziej cenią: Nokię (Złote i Kryształowe Godło European Trusted Brands), LG (telefony komórkowe) oraz operatorów Orange i Plus.

Z kolei w badaniach na najbardziej nielubianego operatora, które przeprowadził magazyn Trade Marketer najgorzej wypadli Era i Orange. Wyniki te potwierdziła także nasza ankieta, w której wzięło udział ponad 2000 użytkowników, a głównymi zarzutami wobec tych sieci byłą wysoka cena usług oraz poziom obsługi klienta.

Trzeba jednak wspomnieć, że badania przeprowadzano w 2010 roku, zatem obecne wyniki mogą przedstawiać się nieco inaczej. Ciekawe jakie wyniki osiągnie Era T-Mobile po rebrandingu oraz Play?

Poniższe ankiety pomogą nam w zbadaniu Waszej opinii?

[ankieta id="89"]

[ankieta id="90"]

Źródło: Cellular News

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.