Deweloperzy, którzy postawili na Windowsa zarabiają ponad dwa razy więcej niż koledzy od Androida!

Deweloperzy, którzy postawili na Windowsa zarabiają ponad dwa razy więcej niż koledzy od Androida!29.02.2016 11:48
Zarabianie na smartfonie
Źródło zdjęć: © shutterstock
Mateusz Żołyniak

Niemożliwe? Można tak sądzić w pierwszej chwili, ale na tym się nie kończy. Twórcy aplikacji na system Microsoftu zarabiają średnio więcej nawet od programistów, którzy publikują głównie w App Storze Apple'a.

Na mobilnych okienkach można zarobić

Wskazuje na to przynajmniej raport "State of Mobile App Developers 2016", który przygotowało InMobi. W ankiecie firmy wzięło udział ponad 1000 twórców aplikacji z całego świata, spośród których 86% postawiło na Androida, 57% na iOS, a tylko 21% wybrało mobilną platformę Microsoftu. To właśnie ostatnia, najmniej liczna grupa programistów, może pochwalić się najwyższymi zarobkami jakie przypadają na pojedynczego dewelopera.

Twórca aplikacji, który związany jest z mobilnym Windowsem, zarabia średnio 11400 dolarów miesięcznie. To ponad dwa razy więcej niż w przypadku dewelopera, który tworzy głównie pod Androida (4900 dol.), i ponad 40% więcej niż osoba, która wybrała iOS jako główną platformę.

Średni miesięczny zysk deweloperów dla poszczególnych platform, Źródło zdjęć: © inmobi via mspu
Średni miesięczny zysk deweloperów dla poszczególnych platform
Źródło zdjęć: © inmobi via mspu

W czym tkwi sukces?

Świetny wynik deweloperów publikujących w sklepie Microsoftu zawyżają duże firmy - stosunek ich liczby do liczby niezależnych twórców jest wyższy niż w przypadku Androida czy iOS. Mimo to 49% niezależnych programistów udaje się zarobić miesięcznie ponad 10 tys. dol. W przypadku systemów Google'a i Apple'a jest to odpowiednio 45% i 53%. InMobi twierdzi, że sukces możliwy jest dzięki mniejszej konkurencji w obrębie sklepu Microsoftu.

InMobi:

Ponieważ Windows ma tylko niszowych odbiorców, jego sklep z aplikacjami nie cechuje się tak dużą fragmentacją jak odpowiedniki związane z Androidem i iOS-em. Stąd łatwiej jest odkrywać aplikacje, a konkurencja pomiędzy nimi jest dużo mniejsza.

Z argumentacją firmy nie sposób się nie zgodzić. Ze względu na mniejsze zainteresowanie deweloperów, w sklepie MS nie ma ścisku, a dobre tytuły są lepiej pozycjonowane i wyróżniane. Dzięki temu natrafia na nie proporcjonalnie większa liczba użytkowników niż w przypadku innych platform.

Niepewna przyszłość mobilnych okienek?

Warto do tego zwrócić uwagę na jeszcze jeden wskaźnik, który został opublikowany w raporcie. Tylko 28% ze wszystkich twórców aplikacji na Windowsa oczekuje, że ich zarobki wzrosną w ciągu trzech najbliższych lat. Przeciwnego zdania było 16% tej części ankietowanych. Zarówno w przypadku Androida, jak i iOS, zdecydowana większość deweloperów liczy na wzrost sprzedaży swoich produkcji.

Oczekiwania deweloperów różnych platform odnośnie przyszłości, Źródło zdjęć: © inmobi via mspu
Oczekiwania deweloperów różnych platform odnośnie przyszłości
Źródło zdjęć: © inmobi via mspu

Wyraźnie widać więc, że twórcy aplikacji nie są pewni przyszłości systemu Microsoftu. W dużej mierze wynika to z pewnością z małego procentowego udziału smartfonów z mobilnymi okienkami w rynku mobilnym (poniżej 2%). Tym bardziej, że nie zanosi się, aby w najbliższej przyszłości wiele w tej kwestii się zmieniło - liczba użytkowników, którzy mogą sięgnąć po daną aplikację, może jeszcze zmaleć, czego nie będzie równoważyć nawet dobre pozycjonowanie tytułów w sklepie giganta.

Oczywiście nie oznacza to, że mobilne okienka są skończone, a deweloperzy nie powinni interesować się platformą giganta z Redmond. Microsoft stara się obecnie urozmaicić portfolio dostępnych rozwiązań z Windowsem 10 Mobile, a przy tym dużo uwagi poświęca promocji uniwersalnych aplikacji (trafią nawet na konsolę Xbox One), oraz łatwiejszemu tworzeniu multiplatformowych aplikacji, które mają trafiać także na Windowsa 10 Mobile.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.