Rozmawialiśmy z szefem Samsunga. Opowiedział o 5G, powrocie Galaxy Folda i wojnie handlowej

Rozmawialiśmy z szefem Samsunga. Opowiedział o 5G, powrocie Galaxy Folda i wojnie handlowej02.07.2019 15:08

Samsung zaprosił ponad 20 europejskich dziennikarzy, w tym 4 redakcje z Polski, do swojej siedziby w Korei Południowej. Długa lista przedstawicieli Samsunga, z którymi mogliśmy się spotkać w trakcie 3-dniowego wydarzenia, objęła samego szefa działu mobilnego. Oto, czym podzielił się z nami DJ Koh.

Na składanego Galaxy Folda jeszcze chwilę poczekamy

Galaxy Fold był oczywiście jednym z najważniejszych tematów spotkania. Przypomnijmy - premiera składanego smartfonu została wstrzymana z uwagi na problemy z wyświetlaczem.

Stałym czytelnikom serwisu z pewnością wpadka kojarzy się z wcześniejszymi problemami z modelem Note7. DJ Koh nie miał wątpliwości, że różnica między tymi incydentami jest "krystalicznie klarowna". W końcu Note7 musiał zostać wycofany z rynku już po trafieniu do klientów, a wady konstrukcyjne Folda wyszły na jaw jeszcze przed wprowadzeniem produktu do sprzedaży.

Szef działu mobilnego zdradził, że obecnie gruntownie testowanych jest ponad 2000 egzemplarzy składanego smartfonu. Nie ujawnił, kiedy możemy spodziewać się startu sprzedaży, ale wyraźnie zasugerował, że ci, którzy są nim zainteresowani, powinni poczekać na premierę modelu Galaxy Note10. Można więc oczekiwać, że szczegóły na temat Folda zostaną oficjalnie ujawnione w dniu prezentacji nowego Note'a, która została zaplanowana na 7 sierpnia.

O wojnie handlowej

Obserwując ostatnie działania administracji Donalda Trumpa, byłem ciekaw, czy DJ Koh zaciera ręce na widok problemów, których wojna handlowa przysporzyła Huaweiowi.

  • Kiedy takie rzeczy się zdarzają, mój zespół wie, by nie wykorzystywać takich sytuacji w naszej działalności - przekonywał zauważając, że takie sytuacje "mogą wrócić". - Gdy pewne zmiany ekonomiczne, takie jak wojny handlowe, zmieniają środowisko, zamiast je wykorzystywać, muszę iść własną drogą - dodaje. - Nie chcę czerpać żadnych korzyści z tego rodzaju okoliczności.

5G jako początek nowej ery

Niemal po każdym pytaniu o przyszłość branży mobilnej, DJ Koh podkreślał, że za sprawą 5G znaczenie telefonów może maleć. - Zamiast o smartfonach musimy myśleć o smart-urządzeniach - stwierdził.

  • Ostatnich 10 lat było erą smartfonów. W tym roku być może zaczyna się nowa era, ponieważ technologie takie jak Internet rzeczy, 5G i sztuczna inteligencja wyłaniają się i mieszają ze sobą.

O technologii Internetu rzeczy, na co zwraca uwagę szef Samsunga, "mówili wszyscy" już kilka lat temu, ale ta nie mogła dotychczas rozwinąć skrzydeł przez ograniczenia sieciowe LTE. - Internet rzeczy powinien łączyć wszystko, w tym osoby fizyczne, domy, fabryki, biura, budynki, miasta i narody. A samochody będą ich łącznikiem - przekonuje.

Będąc w siedzibie Samsunga, mogłem obejrzeć kilka projektów inteligentnych miast wykorzystujących atuty 5G. Spięcie wszystkiego jedną siecią o dużej przepustowości i krótkim czasie reakcji sprawi, że miasto będzie mogło dosłownie samo reagować na wypadki drogowe, zarządzając ruchem. Skądinąd samych wypadków także będzie dużo mniej, bo 5G umożliwi wymianę danych na temat warunków panujących na drogach między autonomicznymi samochodami.

A czy sami konsumenci są wyraźnie zainteresowani siecią 5G? - W samej tylko Korei Południowej w ciągu pierwszych 80 dni rozeszło się milion egzemplarzy modelu Galaxy S10 5G - mówi z nieskrywaną dumą DJ Koh.

Infrastruktura 5G Samsunga w Europie? Niewykluczone

Samsung zaangażowany jest nie tylko w produkcję urządzeń działających w sieci 5G, ale i budowę całej infrastruktury. Jak dowiedzieliśmy się od jednego z przedstawicieli firmy, prace w tym temacie ruszyły w 2009 roku, czyli jeszcze przed nadejściem ery 4G.

Dotychczas w kontekście infrastruktury mówiło się przede wszystkim o Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych, ale do listy tej może zostać dopisany Stary Kontynent.

  • W zeszłym tygodniu byłem w Europie, aby poznać możliwości dywersyfikacji i rozbudowy infrastruktury sieciowej 5G - zdradził nam szef Samsunga. Podkreślił także, że jego firma od lat prowadzi w Polsce i Wielkiej Brytanii prace badawczo-rozwojowe, również te związane z operacjami sieciowymi.

Nowe technologie i innowacje najpierw w tańszych urządzeniach

Pod koniec ubiegłego roku Samsung zapowiedział zmianę strategii. Wcześniej nowe rozwiązania trafiały najpierw do flagowej serii S, a dopiero później do tańszych urządzeń.

Proces ten został jednak odwrócony; poczwórny aparat, obracany aparat czy otwór w ekranie to technologie, które najpierw zadebiutowały w telefonach ze średniej półki. Zapytałem, czy Samsung zamierza kontynuować tę strategię.

  • Seria A jest dla Generacji Z i młodszego pokolenia, które nie może sobie pozwolić na zakup flagowego modelu - usłyszałem. - Więc nowe technologie i nowe doświadczenia są skierowane w pierwszej kolejności do serii A.

"Jesteśmy zawsze otwarci na współpracę"

Jeden z głównych rywali Samsunga, Apple, w ostatnim czasie mocno inwestuje w usługi takie jak Apple TV+, Apple Arcade czy Apple News+. Podczas spotkania z szefem Samsunga dowiedziałem się, że Samsung ma nieco inną strategię. Firma "nie chce robić wszystkiego sama", a zamiast tego dąży do "otwartej innowacji i otwartej współpracy".

  • Jeśli spojrzysz na muzykę, współpracujemy z Spotify na całym świecie. W przypadku multimediów naszym głównym partnerem jest Netflix - zauważył DJ Koch. - Chcemy stworzyć grę, w której wszyscy wygrywają - dodał. Podkreślił jednocześnie, że kluczowe usługi związane z płatnościami czy bezpieczeństwem Samsung woli rozwijać w pojedynkę.

DJ Koh twierdzi także, że Tizen nie powinien być traktowany jako alternatywa dla Androida. Oprogramowanie Samsunga kontroluje m.in. telewizory, lodówki czy inteligentne zegarki, ale na rynku smartfonów Koreańczycy są zadowoleni ze swojej silnej współpracy z Google'em.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.