Dla każdego coś komórkowego - porównanie pożądanych cech telefonów

Dla każdego coś komórkowego - porównanie pożądanych cech telefonów23.06.2009 14:00
wybrać telefon
Kira Czarczyńska

Telefonów komórkowych używamy w zasadzie niemal wszyscy. Każdy z nas jednak szuka aparatu dostosowanego do swoich potrzeb - a wiec posiadającego nieco inne cechy możliwości.

Poniżej porównanie cech, które będą poszukiwane przez różne grupy osób. Oczywiście niekoniecznie jest to zestawienie sztywne i możliwe, ze kobieta piastująca wysokie stanowisko postawi raczej na telefon stricte biznesowy, niż "kobiecy".

Należy wiec to porównanie traktować bardziej jak wskazówkę, niż sztywną wytyczną - i np. kupując komuś prezent komórkowy, rozważyć także jego prywatne preferencje...

Poniżej porównanie cech, które będą poszukiwane przez różne grupy osób. Oczywiście niekoniecznie jest to zestawienie sztywne i możliwe, ze kobieta piastująca wysokie stanowisko postawi raczej na telefon stricte biznesowy, niż "kobiecy".

Należy wiec to porównanie traktować bardziej jak wskazówkę, niż sztywną wytyczną - i np. kupując komuś prezent komórkowy, rozważyć także jego prywatne preferencje...

Dla nastolatka

  • istotne cechy aparatu

Zdecydowanie powinien posiadać dobre jakościowo funkcje multimedialne. W miarę dobry aparat fotograficzny, możliwość nagrywania i odtwarzania krótkich filmików, odtwarzacz mp3 - tych funkcji oczekiwać będzie od swojego telefonu niemal każdy nastolatek.

Istnieje także swoista moda na określone telefony, zmieniająca sie na tyle szybko, ze ciężko jest określać, jaka jest w danej chwili. Na to również nastolatki zwracają dużą uwagę - z jednej strony bowiem chcą oczywiście być oryginalni, ale z drugiej wolą nie odstawać jednak za bardzo od reszty koleżanek i kolegów. Dlatego kupuje sie modny telefon, a potem personalizuje go na tyle, na ile sie tylko da.

  • zakres cenowy

Nastolatki z zasady są jeszcze na utrzymaniu rodziców, więc w zasadzie to, ile wydadzą na telefon, zależy od zasobności portfeli tych ostatnich. Przeważnie jednak wykazują się dość sporą efektywnością pozyskiwania pieniędzy, niekoniecznie kupują więc najtańsze modele. Rzadko jednak siegną po faktycznie drogi, typowo biznesowy aparat, ze względów finansowych - ale także dlatego, że kierują się jednak głównie funkcjami wymienionymi powyżej.

Dla dziecka

  • Istotne cechy aparatu

Dzieci ciekawie podchodzą do używania telefonu komórkowego: rozmawianie przez niego interesuje je najmniej, a można rzec że niemal wcale - aparat służy natomiast do zabawy i chwalenia się nim przed innymi dzieciakami. Oznacza to, że musi być się czym chwalić - komórka powinna mieć możliwie jak najwięcej "bajerów". Nie szkodzi, że jest w niej multum nieprzydatnych gier, muzyki z kreskówek i tapet z Barbie - o to właśnie chodzi żeby było dużo. Przydatne być nie muszą.

  • zakres cenowy

Telefon dla dziecka powinien być tani. Nawet jeśli bardzo kochamy swoją pociechę, i tak zdecydowanie mniej boleśnie odczujemy rozwalenie bądź zgubienie aparatu za 300 PLN, niż takiego za 1.300 PLN. A możemy być w zasadzie pewni, że jedno bądź drugie wystąpi - dzieci poniżej 12-14 roku życia podchodzą jeszcze do kwestii szanowania własnych rzeczy znacznie mniej rygorystycznie, niż my.

Jeśli aparat nie ma być prezentem, warto przemyśleć o nabyciu go w komisie.

Dla kobiety

  • Istotne cechy aparatu

Statystyczne rzecz biorąc, kobiety rozmawiają przez komórkę niemal czterokrotnie dłużej, niż mężczyźni. Telefon musi więc po pierwsze być wygodny do trzymania i przyciskania uchem do ramienia, po drugie chętnie współpracować z zestawami słuchawkowymi i głośnomówiącymi. I oczywiście - z wytrzymałą baterią, bo żaden zestaw słuchawkowy nie pomoże, jak padnie zasilanie.

Oprócz powyższego, większość kobiet lubi, kiedy ich telefon wyróżnia się czymś spośród nawet takich samych modeli, posiadanych przez koleżanki. Im więc większe opcje personalizacji wyglądu zewnętrznego - tym lepiej.

  • zakres cenowy

Tu producenci mogą poszaleć - jak wiadomo, przeważnie ceny przedmiotów skierowanych do kobiet, są nawet dwukrotnie wyższe, niż niemal identycznych, ale "dla mężczyzn". I kobiety i tak to kupują. Podobnie jest oczywiście z telefonami komórkowymi - te robione z myślą o kobietach, z bardziej damskim wzornictwem, z oprogramowaniem kierowanym do płci pięknej, są droższe. Ale i tak chętnie kupowane.

Dla mężczyzny

  • istotne cechy aparatu

Faceci rozmawiają krócej i konkretniej, ale za to lubią mieć ten komfort, że bateria nie zdechnie im w najmniej oczekiwanym momencie. Stąd to właśnie oni czatują zawsze na nowe rodzaje akumulatorków, pozwalających na dłuższe używanie komórki bez jej ładowania.

Wygląd telefonu nie musi być klasyczny, ale odpadają w przedbiegach wszelkie wzorki, motywy roślinne i reszta popularnych ostatnio styli wzornictwa.

Istotne są akcesoria - panowie w sporej części są gadżeciarzami, jeśli więc do danego modelu dodawanych jest kilka przydatnych lub mniej przydatnych elektronicznych "bajerów", to taki aparat cieszy się zwykle większym powodzeniem. Uwaga jednak! To właśnie dorośli panowie najbardziej krytycznie oceniają jakość tych dodatkowych akcesoriów - i to w tej grupie najłatwiej wyrobić sobie kiepską opinię!

  • zakres cenowy

Jeżeli mężczyzna jest absolutnie pewien, że to jest TEN aparat - wyda na niego nawet bardzo dużo. Sęk w tym, że nie tak łatwo go przekonać że to rzeczywiście TEN, a na nie-do-końca-ten wcale tak chętnie portfela nie opróżni. Panowie bardzo dokładnie zapoznają się przed zakupem zarówno z tym, co mówi producent, jak i z opiniami użytkowników danego aparatu.

Dla biznesmena

  • istotne cechy apartu

Każdy człowiek interesu wie, że najważnejsza jest komunikacja i ogólnie możliwość szybkiej i nieskomplikowanej wymiany danych. Telefon oczywiście powinien to umożliwiac - zarówno jeśli chodzi o niezawodność baterii i zasięgu, jak też opcje związane z transmisją danych.

Istotny jest też jednak wygląd: nowoczesność wzornictwa musi - koniecznie musi - łączyć się ze stylem klasycznym, niemalże surowym czasami. Chodzi oczywiście o to, żeby wydawało się, iż telefon spokojnie pasuje do samochodu klasy limuzyna - nawet, jeśli właściciel jeździ na razie Oplem.

  • zakres cenowy

Telefony typowo biznesowe zawsze były, są, i na pewno jeszcze długo będą aparatami z górnych półek cenowych. Wszyscy to wiedzą, przyzwyczaili się do tego, i nawet przestali już narzekać. Wyższą cenę (oczywiście aparatu kupowanego samopas) uznaje się za całkowicie normalne zjawisko. Tak więc bywają nawet sporo droższe.

Dla internauty

  • istotne cechy aparatu

Oczywiście - obsługa różnych sposobów komunikacji, zwłaszcza sieci WiFi. Oprogramowanie powinno uwzględniać nie tylko tą właśnie komunikację i ułatwiać ją, ale również pozwalać w miarę normalnie (bo całkiem normalnie się nie da...) używać Internetu. A to z kolei oznacza przglądarki internetowe, programy pocztowe, komunikatory, etc.

Telefon, z którego korzysta się często z Sieci, musi też mieć spory wyświetlacz dobrej jakości i rozdzielczości, wygodnie rozwiązane poruszanie "myszy", oraz klawiaturę QWERTY Teoretycznie co prawda bez tego też się da, ale praktyka mówi, że to nic przyjemnego korzystać z Netu bez wszystkich powyższych.

  • zakres cenowy

Telefony pozwalające w miarę wygodnie używać Internetu, są raczej z tych średnio drogich i droższych. Nie znaczy to oczywiście, że nie da się przeglądać stron www z taniego aparatu z systemową przeglądarką - na pewno jednak nie sprawi to frajdy komuś, kto z Netu korzysta często i różnorodnie.

Dla kierowcy

  • istotne cechy aparatu

Nawigacja. Co do tego nikt nie miał chyba najmniejszych wątpliwości...?

Oprócz tego jednak istotne jest, czy telefon ma duży i czytelny wyświetlacz, oraz czy istnieje szybka i prosta metoda umocowania go sobie w kabinie. W końcu mamy go mieć przed oczami, a nie szukać po fotelach...

Idealnie jest też, jeśli od razu do telefonu dołączony jest wygodny i funkcjonalny zestaw głośnomówiący. Ewentualnie, jeżeli telefon bez najmniejszych prolemów współpracuje ze słuchawkami bluetooth. Nie chcemy przecież co chwilę ściągać nawigacji z uchwytu w celu użycia jej jako telefonu, nie?

  • zakres cenowy

Można czasami trafić. telefon z nawigacją dosłownie za grosze. Powiedzmy sobie jednak szczerze - lepiej się na to nie nastawiać. Przeważnie wygodne telefony tego typu nieco kosztuja, choć oczywiście można także zaopatrzyć się w taki, który nawigację ma tylko jak "dodatkowy dodatek". Tyle, że oglądanie wyświetlacza przez lupę w trakcie jazdy może być nieco irytujące. Tu zdecydowanie lepiej jest wydać odrobinę więcej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.