Dlaczego ludzie kupują samsungi?

Dlaczego ludzie kupują samsungi?28.08.2015 16:34
Galaxy S6 edge+
Źródło zdjęć: © Samsung
Łukasz Skałba

Samsung od lat jest liderem na rynku smartfonów. Jego urządzenia sprzedają się najlepiej, a kolejne generacje biją kolejne rekordy. Zacząłem się więc zastanawiać dlaczego tak jest. Co sprawiło, że koreański gigant odniósł aż tak wielki sukces?

Kilka lat temu mówiąc, że kupujesz telefon Samsunga, prawdopodobnie miałeś na myśli jedno z flagowych urządzeń. Producent pakował zazwyczaj do smartfonów z linii Galaxy S najlepsze możliwe podzespoły. A jako, że ich ceny były wtedy trochę niższe niż konkurencyjnego Apple'a, był to łakomy kąsek dla Kowalskiego z trochę większą ilością dostępnej gotówki. Smartfony Galaxy miały wszystko to, czego brakowało iPhone’om - otwartość, bogate możliwości personalizacji... Ale chwila! Przecież na rynku było już mnóstwo producentów oferujących high-endowe smartfony z Androidem. Czym więc Samsung się wyróżniał?

Na pewno tym, że jego telefony były „wszystkomające”. Każdy kolejny Galaxy oprócz najlepszego wyświetlacza i najszybszego procesora miał także kilka dodatków, których próżno szukać było u konkurencji. iPhone miał czytnik linii papilarnych? Samsung w S5 także go miał, ale dodatkowo dorzucił jeszcze pulsometr. S-ki były zawsze urządzeniami napakowanymi elektroniką do granic możliwości. A to, że skaner palca słabo działał, czy to, że koszt produkcji pulsometru to kilkadziesiąt centów, stanowiły mało istotne dla przeciętnego klienta szczegóły...

Reklama Samsunga w Warszawie, Źródło zdjęć: © metrowarszawa.gazeta.pl
Reklama Samsunga w Warszawie
Źródło zdjęć: © metrowarszawa.gazeta.pl

Wszystkomające Samsungi były także wszędobylskie. Reklamy nowych telefonów można było zobaczyć zarówno w telewizji, jak i pod blokiem - na banerze przy ulicy. Jakby się temu wszystkiemu przyjrzeć, to dzień, w którym nie ujrzymy reklamy Samsunga w przynajmniej jednej formie jest naprawdę rzadkością. Zresztą nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że wydatki Samsung Electronics na marketing w 2014 roku wynosiły ponad... 50 miliardów złotych! Ta ogromna kwota nie idzie jednak tylko na reklamy nowych produktów, ale także na mniej oczywiste cele. Zauważyliście, że często prawie połowa wszystkich wystawionych telefonów w popularnych sieciówkach to samsungi...? Myślicie, że to przypadek? Nie, to koreański producent płaci gruby hajs za to, żeby tak było.

Wszędobylski Samsung oprócz wszystkomających telefonów ma także wszystkomająca ofertę. Żaden producent nie ma aż tyle różnych linii produktów. Potraficie wymienić wszystkie? Galaxy A, E, Y, S, Note, Alpha, Ace, Mini, Mega, Grand, Xcover itd. Każdy znajdzie więc coś dla siebie, ale nie każdy wie, że większość tych smartfonów nie nadaje się do niczego. O ile seria Galaxy S, która ugruntowała pozycję Samsunga na rynku zasługuje na uznanie, o tyle niektóre serie to prawdziwa porażka.

Poprzez ciężką nakładkę systemową nawet S-ki po kilku miesiącach potrafią lekko przymulać. Niższe serie, które mają również aspiracje do obsługi bardzo dużej liczby niekoniecznie potrzebnych funkcji, tną się zazwyczaj jeszcze bardziej. Dlaczego są więc tak często kupowane? Bo są wszędzie - na sklepowych wystawach, u operatorów, w telewizji, na podwórku... Często wybór telefonu, ogranicza się więc do wyboru odpowiedniego samsunga.

Pracownik doradzający klientom, Źródło zdjęć: © Shutterstock
Pracownik doradzający klientom
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Ostatnią rzeczą, dzięki której koreański producent odnosi tak wielki sukces, jest nie do końca świadomy marketing szeptany. Wiecie co mnie zainspirowało do napisania tego artykułu? Dyskusja nieznających się na temacie osób na Facebooku o tym jaki telefon wybrać. Prawie wszyscy podawali i zachwalali Samsunga! Zazwyczaj ich argumenty ograniczały się do powiedzenia „miałam samsunga i nie narzekam”. Ja odpisuję, że samsungi po jakimś czasie się tną i że jest na rynku sporo lepszych alternatyw z podobnej półki cenowej, a wszyscy odpowiadają, że im się wcale tak nie zacinały i że są... fajne.

W Polsce sprzedawcy wciskają nieświadomym klientom chińskie badziewie. Sporo ludzi ma manty i inne pokrewne urządzenia. Gdy ktoś zdecyduje się jednak na coś bardziej „markowego” to prawie na pewno będzie to samsung (jest wszędzie), z którego dana osoba będzie baardzo zadowolona, bo i tak jest nieporównywalnie lepszy niż to, czego używała do tej pory. Nie mając więc porównania do innych markowych firm, takich jak HTC, LG czy Sony, będzie tego swojego niekoniecznie dobrego samsunga polecała wszystkim wkoło. Koło się więc napędza, a na różnych facebookowych grupach potem czytam, że jeśli markowy smartfon, to tylko i wyłącznie samsung. Mało osób zdaje sobie sprawę, że to, co w 2015 roku uważają za dobre i sprawnie działające, może być duużo lepsze. Wystarczy zaryzykować i wybrać telefon innej znanej marki.

Zdaję sobie sprawę, że ostatnie 2 akapity są raczej kontrowersyjne, ale od dawna obserwuję to co się dzieje na moim Facebooku i widzę, że moi rówieśnicy (Ci nie obeznani z technologiami) nie widzą świata poza Samsungiem. To są moje doświadczenia. Macie podobne czy wręcz przeciwnie?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.