Dude (not) Perfect 2 – recenzja gry o youtuberach

Dude (not) Perfect 2 – recenzja gry o youtuberach30.07.2015 09:56
Marek Pruski

Choć gry tworzone na fali popularności youtuberów rosną w siłę, niestety ich poziom raczej nie zaskakuje. Cenię niektórych za to, co robią, ale gry sygnowane ich marką mają się nijak do ich własnego poziomu, czego potwierdzeniem jest gra Dude Perfect 2

Dude Perfect – grupa 5 facetów, którzy pokazują nam epickie triki z piłkami do koszykówki, tenisa, futbolu amerykańskiego, z pistoletami Nerf itp. Jeśli jeszcze ich nie znacie, spójrzcie na film poniżej.

Slam Dunk Edition | Dude Perfect

Każdy z takich filmów ma kilka milionów odsłon, a chłopaków subskrybuje ponad 6 milionów osób. Fenomen tego zjawiska? Same Epic wins! Dude Perfect nie chwali się tym, co im się nie udało, a po każdym sukcesie wpadają w taką euforię, że udziela się ona widzom nawet po obejrzeniu filmu. Zachwyt wyczynami tych młodych panów chciało wykorzystać studio MiniClip i tak oto niedawno ukazała się już druga gra z serii Dude Perfect.

Jednym z czołowych elementów, które przeważają w trickach tej grupy jest rzucanie do kosza. Rzucanie z odbiciem, z wyskokiem, z alley-oop, czy kilkoma piłkami jednocześnie do wielu koszy. Ta gra właśnie na tym polega. Wybieramy jednego z chłopaków i rzucamy piłką do kosza w różnych lokacjach. Choć zasady są nieco odmienne, to mechanika przypomina mi tutaj Angry Birds. Podstawowo nie ma śledzenia lotu piłki, jest jedynie strzałka i siła, z jaką chcemy rzucić.

Przesuwając po ekranie wybieramy kierunek, w którym chcemy rzucić, a na strzałce ustalamy siłę. Trzeba to odpowiednio skalibrować, ponieważ do wyboru są różne piłki o różnych właściwościach. Na planszach spotkać można dźwignie, szyby, opony itp. Niejednokrotnie trzeba użyć 2 piłek jednocześnie, tak by jedna z nich wpadła do kosza. Kiedy nie uda nam się za pierwszym razem, to sięgamy po kolejną piłkę i kolejną, i kolejną, i tak do momentu aż piłki się skończą. A co potem?

Potem zauważymy ciemną stronę tej jakże cukierkowej i kolorowej gry. Kiedy skończą się piłki, trzeba będzie powtórzyć. No więc powtarzamy. Ale uwaga, powtórzenia też się skończą. I co wtedy? Wtedy graczu, albo oglądasz spot reklamowy i grasz dalej, albo czekasz aż naładują się powtórzenia, albo po prostu wyciągasz kartę kredytową i płacisz. Energia zużywa się również przy każdym odtworzeniu nowego poziomu.

Poziomy trzeba jednak wykonywać jak najlepiej, gdyż gwiazdki w nich zdobyte odblokowują kolejne rozdziały i umożliwiają kontynuowanie rozgrywki. Ułatwieniem mogą być odpowiednie bonusy, wśród których znajdziemy przyciągające piłki kosze, wskaźnik, który pokaże lot piłki czy też samolot zrzucający na planszę serię piłek. Te to oczywiście tylko jednorazowe pomocniki, które można zakupić.

Dla graczy, którzy cenią estetykę twórcy przygotowali sklep z dodatkami takimi jak stroje, piłki. Nie ma tu miejsca, w którym nie można by skorzystać z mikropłatności i to mnie najbardziej w tej grze dołuje. Choć sama mechanika też nie powala i niewiele ma się do tego, co robią chłopaki, to właśnie przez mikropłatności na każdym kroku ta gra u mnie przegrywa. Jest okej, tylko okej.

W Dude Perfect 2 wygrywają 2 rzeczy – szczęście, na które trzeba liczyć na każdym kroku, oraz w przypadku braku tego pierwszego, duży zasób portfela. Względnie nie posiadam ani jednego ani drugiego, więc ta gra nie jest dla mnie. Jednak to tylko subiektywna ocena, może wam gra przypadnie do gustu. Dajcie znać w komentarzach. Czekam na wasze opinie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.