Fossil zapowiedział właśnie... 300 nowych smartwatchów. Tak, 300

Fossil zapowiedział właśnie... 300 nowych smartwatchów. Tak, 30023.03.2017 16:59
Łukasz Skałba

Fossil Group ma ambitne plany. Koncern chce sprawić, aby smart zegarki stały się czymś powszechnym. Jest na to szansa, gdyż w 2017 roku na rynku zadebiutuje aż 300 różnych smartwatchów wspomnianego producenta.

Fossil Group to jeden z największych zegarkowych koncernów świata. W jego skład wchodzi całe mnóstwo różnych marek takich jak na przykład Fossil, Misfit, Diesel, Skagen czy Michael Kors. Niektóre z tych firm mają już w swojej ofercie smartwatche lub zegarki hybrydowe, a niektóre nadal pozostały przy tradycyjnych modelach.

300 nowych smartwatchów do końca roku

W bieżącym roku ma się to zmienić, gdyż zarząd Fossila wpadł na pomysł, aby "uinteligentnić" praktycznie całą swoją ofertę produktową. W najbliższych miesiącach ma zadebiutować cała gama zegarków z ekranami dotykowymi oraz rozwiązań hybrydowych, które wyglądem nie będą różnić się od tradycyjnych czasomierzy.

W sumie do końca 2017 roku Fossil Group ma wprowadzić 300 nowych smart-zegarków. Różnice między większością z nich ograniczą się jednak głównie do wzornictwa i zastosowanych materiałów. Koncern chce, aby inteligentne zegarki mogły trafić do ludzi o różnych gustach. Dzięki tak rozbudowanej ofercie produktowej, nawet najbardziej wybredni użytkownicy będą mogli znaleźć coś dla siebie, a argument mówiący, że smartwatche są brzydkie ma stracić sens.

Smartwatche z ekranami AMOLED

Różnice między poszczególnymi urządzeniami będą raczej niewielkie. Wszystkie one mają działać na układzie Qualcomma - Snapdragon Wear 2100. Treści będziemy mogli natomiast oglądać na okrągłych ekranach wykonanych w technologii AMOLED. Oprogramowaniem wszystkich modeli ma być oczywiście Android Wear w wersji 2.0.

Czym produkty poszczególnych firm będą się od siebie różniły? Jak już wspomniałem, przede wszystkim różnicować będzie je wygląd. Produkty jednych marek Fossila będą bardziej przystępne, a innych - bardziej luksusowe, skierowane do nielicznego grona odbiorców.

Oprócz designu, różny może być również pakiet zainstalowanych czujników i sensorów, takich jak GPS czy pulsometr. Fossil zwraca również uwagę na mini-aplikacje, które mają wyróżniać produkty każdej marki spośród innych. Na przykład zegarki firmy Michael Kors będą miały preinstalowaną apkę "My social", która umożliwi ustawienie wybranego zdjęcia z Instagrama na tło tarczy zegarka.

Urządzenia hybrydowe to ważna część strategii firmy

Jak bardzo by się Fossil nie starał to i tak smartwatche wyposażone w dotykowe ekrany będą wyglądały inaczej niż tradycyjne czasomierze. Z zegarkami hybrydowymi sprawa wygląda inaczej. Mają one zwykłe analogowe tarcze, a wszystkie nowoczesne technologie ukryte są we wnętrzu koperty. Więcej o zaletach tego typu urządzeń pisałem przy okazji recenzji zegarka Withings Steel HR, do której lektury serdecznie zapraszam.

Fossil zarzeka się, że hybrydowe konstrukcje jego marek będą w 2017 roku bardziej smart, a ich design będzie jeszcze bardziej przypominał klasyczne zegarki. Nowością ma być lepsze wykorzystanie przycisków umiejscowionych na kopercie zegarka. Mają one umożliwić wykonanie różnych czynności takich jak na przykład cyknięcie selfie, czy też sterowanie odtwarzaczem muzyki w telefonie.

Uważam, że to świetny ruch ze strony Fossila

To genialne posunięcie ze strony Fossil Group. Po pierwsze, chcąc nie chcąc zegarki to część naszej garderoby. Jednym z najważniejszych czynników przy ich wyborze, jest więc ich wygląd. Jeśli dany producent oferuje tylko jeden lub dwa modele smartwatcha, jesteśmy albo skazani na zakup produktu, który nie spełnia naszych estetycznych oczekiwań, albo idziemy szukać alternatyw u innych producentów.

W przypadku Fossila, wybór będzie prawie tak duży, jak w przypadku zwyczajnych zegarków. Brzydkość smartwatchów przestanie więc być ich głównym problemem.

Po drugie, większość zegarków Fossila ma oferować podobną funkcjonalność. Wystarczy więc, że koncern przygotuje odpowiednie technologie i oprogramowanie, a następnie zaimplementuje je w przeróżnych modelach różnych marek. Dzięki temu, klienci będą wiedzieli czego mogą się pod danym zegarku spodziewać, a producent będzie mógł bardziej dopracować swój uniwersalny ekosystem.

Swoją drogą, bardzo chętnie zobaczyłbym fizyczny salon Fossil Group zawierający całą ofertę ich smart zegarków. Fajnie byłoby móc zobaczyć na żywo tyle różnych smartwatchów w jednym miejscu, nie sądzicie?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.