Google zabiera się do porządków w Google Play

Google zabiera się do porządków w Google Play02.08.2012 05:30
Zbyszek Kowal

W sklepie z aplikacjami Google’a jest wiele programów, które nie powinny się tam znaleźć. Począwszy od klonów popularnych gier, przez aplikacje poważnie zmieniające ustawienia systemu, aż po wirusy. Koniec z tym! Firma z Mountain View wprowadziła obostrzenia dla developerów.

W sklepie z aplikacjami Google’a jest wiele programów, które nie powinny się tam znaleźć. Począwszy od klonów popularnych gier, przez aplikacje poważnie zmieniające ustawienia systemu, aż po wirusy. Koniec z tym! Firma z Mountain View wprowadziła obostrzenia dla developerów.

Nowe zasady publikowania aplikacji w Google Play mogą zmartwić niektórych (zwłaszcza tych nieuczciwych) developerów, ale dla nas, użytkowników, są to bardzo dobre wiadomości. Poniżej kilka najważniejszych zmian, jakie wprowadzono.

  • Reklamy – nie, na razie nie ma zakazu używania reklam w aplikacjach. Google jednak ostrzegł producentów, że nie wolno stosować reklam wyświetlających się w obszarze powiadomień. Każda reklama w aplikacji ma być dobrze wkomponowana. Koniec zatem z uciążliwymi reklamami w gameplayu?
  • Shady Apps – firma z Mountain View w końcu wzięła się za spam w Google Play. Ze sklepu wylecą wszystkie aplikacje nieuczciwie (przez słowa kluczowe) pozycjonowane w rankingach. Google bacznie będzie się przyglądał  także wszelkim klonom oraz programom, które do niczego sensownego nie służą.
  • Sztuczne nabijanie rankingów – aplikacje, w których developerzy będą zachęcać użytkowników do oceniania gier w zamian za bonusy, zostaną usunięte ze sklepu. Trudno powiedzieć, jak będą interpretowane zwykłe monity z prośbą o ocenę.
  • Nazwy i ikony – aplikacje, które w jakiś sposób (nazwą lub ikonką) będą upodabniać się do programów systemowych, będą usuwane ze sklepu. Aplikacje, które zbyt mocno będą modyfikować ustawienia telefonu, również nie są mile widziane.
  • System płatności – od teraz Google wszelkie transakcje w grach będzie rozliczał sam. Oznacza to, że żadne inne rozwiązania płatnicze (jak chociażby PayPal) nie będą tolerowane. Ma to ułatwić proces uzyskiwania zwrotów za niechciane aplikacje lub dodatkowe usługi zawarte wewnątrz aplikacji.

Od kilku dni Google informuje developerów o nowych regułach publikowania aplikacji sklepie. Producenci mają dokładnie 30 dni na dostosowanie swoich aplikacji do podanych wymogów, po tym terminie rozpocznie się czyszczenie Google Play.

I jak się Wam podobają takie zmiany? Czy jest to krok w dobrym kierunku? Czy sklep z aplikacjami Google’a stanie się dzięki temu bardziej przyjazny? Komentarze pod wpisem są do Waszej dyspozycji. Moim skromnym zdaniem poprawianie wizerunku Google Play będzie trudne ze względu na brak systemu zatwierdzania aplikacji, jaki obowiązuje w App Store.

Źródło: DroidGamers

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.