Google i Ipsos/OTX sprawdzili, co robimy ze smartfonami

Google i Ipsos/OTX sprawdzili, co robimy ze smartfonami27.04.2011 12:20
Google
Mariusz Kamiński

Zaawansowane telefony są wszechobecne i niezbędne, my przestaliśmy przez nie rozmawiać i chyba potrzebujemy odwyku!

Poza odkryciem Ameryki w kwestii stopnia nasycenia naszego życia smartfonami zbadano też, co tak naprawdę robimy z tymi urządzeniami. Otóż w pierwszej kolejności surfujemy w Sieci, w drugiej - pomagamy sobie w zakupach. I tu od razu pojawia się dobra informacja dla smartfonowych reklamodawców – 71% kliknięć w telefonicznej wyszukiwarce pojawia się pod wpływem reklam. Co ciekawe, aż 81% respondentów przyznało, że obserwuje reklamy w przeglądarce, a połowa z nich wykonuje jakąś czynność pod ich wpływem (odwiedza stronę lub wykonuje zakup reklamowanej rzeczy/usługi).

Powyższe badanie będzie przedmiotem webinaru „The Mobile Movement: Understanding Smartphone Users”, czyli wykładu o tym, czym są dla nas te popularne urządzenia. Warto się nim zainteresować, bo pozostałe informacje są równie ciekawe jak niepokojące.

Ze smartfonów korzystamy praktycznie non stop. Robimy to także w trakcie korzystania z innych mediów (telewizja, Internet). Aż 39% przyznało się do zabawy smartfonem podczas posiedzenia w WC (chyba warto sprawdzić, czy książka zeszła na drugi plan). Ogólnie dość rzadko rozstajemy się z telefonem i coraz częściej zabieramy go do łóżka.

Tydzień z życia klasycznego użytkownika smartfona przedstawia się następująco:

  1. 81% surfuje w Sieci77% co najmniej raz korzysta z wyszukiwarki68% korzysta z aplikacji50% ogląda co najmniej jeden klip wideo93% korzysta z komórki jako zamiennika domowego peceta

Wyszukiwarki to zdecydowanie najczęściej odwiedzane strony. Później królują portale społecznościowe, sklepy, a na końcu serwisy z klipami wideo. 90% wyszukań wiąże się z wydawaniem pieniędzy. Szukamy produktu, usługi, itp. Google opisuje to jako wszechobecny proces, który zaczyna się w naszym telefonie, a kończy przy ladzie sklepowej.

Jak już wspomniałem, reklamy internetowe są traktowane przez smartfonowców znacznie łaskawiej. Osobiście chciałbym wierzyć, że wynika to z ich wysokiej jakości i realnej wartości informacyjnej. Być może wielkość ekranu ma tu znaczenie. Upchnięcie informacji na kilku calach wymusza usunięcie ozdobników, a klasyczny spam już nawet niczego nie reklamuje, tylko po prostu jest.

Szkoda, że badanie nie uwzględniło podziału na modele i systemy operacyjne. Mogłoby być jeszcze ciekawiej. A czy używamy smartfonów zbyt często? Nie jestem nawiedzonym luddystą, ale uważam, że tak. Widzę to po sobie...

W prezentacji Google'a wykorzystano iPhone'a jako przykładowy model. Ktoś za to surowo odpowie...
W prezentacji Google'a wykorzystano iPhone'a jako przykładowy model. Ktoś za to surowo odpowie...
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.