Google kupuje firmę Cronologics. Premium smartwatch z Androidem Wear do pary z Pixelami?

Google kupuje firmę Cronologics. Premium smartwatch z Androidem Wear do pary z Pixelami?13.12.2016 14:18
Cronologics CoWatch
Mateusz Żołyniak

Wiele wskazuje, że gigant z Mountain View sam będzie musiał zająć się promocją systemu Android Waer. Pomóc w tym może przejęcie firmy Cronologics, która jakiś czas temu błysnęła zegarkiem ze zmodyfikowanym Androidem.

Co kryje się pod nazwą Cronologics?

Parę dni temu FitBit wykupił firmę Pebble, a teraz czas na transakcję dotyczącą innego start-upu, o którym głośno zrobiło się za sprawą crowdfundingu. Google po cichu przejął właśnie Cronologics, a więc firmę założoną przez... jego byłych pracowników.

W ich szeregach znaleźli się ludzie odpowiedzialni przez lata za rozwój Androida. W 2014 roku założyli oni start-up Cronologics zajmujący się opracowywaniem i tworzeniem inteligentnych zegarków opartych na systemie Google'a. Firmie udało się przygotować nawet pierwszy produkt - Cronologics CoWatch.

CoWatch Introduction Video

O sprzęcie głośno zrobiło się za sprawą kampanii crowdfundingowej na serwisie IndieGoGo, gdzie zebrał wiele pochlebnych opinii. Nie powinno to szczególnie dziwić, gdyż chodziło o wykonany z nierdzewnej stali high-endowy zegarek z 1,39-calowym ekranem AMOLED o rozdzielczości 400 x 400 pikseli, 1 GB RAM-u, 8 GB pamięci wbudowanej, a także pulsometrem i innymi czujnikami.

Można spodziewać się premium zegarka Google'a

Cronologics CoWatch działał na zmodyfikowanym systemie Android, a jedną z jego największych zalet miała być integracja z usługą Amazon Alexa. Firma nie będzie już rozwijać jednak tego projektu. Cały zespół został bowiem włączony do działu, który zajmuje się rozwojem platformy Android Wear.

Co z tego wyniknie? Oficjalnie ujawniono, że ludzie z Cronologics będą pomagać przy Android Wear 2.0 i kolejnych edycjach systemu. Być może będą pracować nad rozbudowaniem opcji związanych z personalizacją zegarkowej platformy, jak również integracją głosowego asystenta Google'a (podobnie jak było z Aleksą).

Nie będzie już raczej wysypu zegarków z Android Wear. Za nowe produkty wziąć będzie musiało się samo Google
Nie będzie już raczej wysypu zegarków z Android Wear. Za nowe produkty wziąć będzie musiało się samo Google

Nie zdziwię się, gdy będą oni odpowiadać również za jeden z nowych zegarków na Android Wear. Google bez wątpienia nie poprzestanie na premium smartfonach i będzie chciał dołożyć do Pixeli inteligentny zegarek z wyższej półki. CoWatch wydaje się być niezłym punktem wyjścia.

Google musi sam zabrać się za promocję Androida Wear

Wykupienie Cronologics, które ma zająć się zegarkową platformą, nie wydaje się niczym niezwykłym - Google (zapewne) niedużym kosztem wzmacnia zespół doświadczonymi pracownikami. Transakcja może mieć też i drugie dno, co wiąże się z brakiem wielkiego zainteresowania producentów platformą Android Wear.

Miron w osobnym wpisie wspominał, że zegarkowy system jest przeciwieństwem Androida znanego ze smartfonów - nie daje firmom wielu opcji personalizacji interfejsu czy dodawania nowych funkcji, więc o wiele ciężej im się wyróżnić na rynku smartwatchy. Skutkuje to malejącym zainteresowaniem Androidem Wear.

Chcesz zrobić smartwatcha z interfejsem obsługiwanym za pomocą ruchomego pierścienia (Gear S2)? Zapomnij. Chcesz zrobić smartwatcha z dwoma ekranami (Lenovo Magic View)? Zapomnij. Chcesz zrobić smartwatcha z aparatem (Galaxy Gear)? Zapomnij.

Samsung od dawna korzysta z Tizena, nad którego wykorzystaniem zastanawia się obecnie również Huawei, a LG stawia na autorską implementację systemu webOS. Motorola, obecnie dział Lenovo, który jako jeden z pierwszych tworzył sprzęt z Androidem Wear, nie jest obecnie zainteresowany nowymi zegarkami.

Coraz więcej znaków wskazuje na to, że gigant z Mountain View nie może liczyć na pomoc partnerów w promocji systemu Android Wear i sam będzie musiał się tym zająć. Tu nie wystarczy opracowanie dobrego systemu, ale potrzebny jest również wyróżniający się sprzęt. O tym, czy w jego stworzeniu pomogą ludzie z Cronologics, przekonamy się zapewne za jakiś czas.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.