HTC kopiuje strategię Xiaomi. Czy to przełoży się na wzrost sprzedaży?

HTC kopiuje strategię Xiaomi. Czy to przełoży się na wzrost sprzedaży?30.01.2015 15:01
Kolejka
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Xiaomi - firma, która 5 lat temu jeszcze w ogóle nie istniała, dziś jest jednym z największych graczy na rynku i ma aspiracje, by w ciągu kilku lat zostać numerem jeden. Nic więc dziwnego, że konkurencja z działań Chińczyków wyciąga wnioski. Czego od Xiaomi nauczyło się HTC?

Model sprzedaży chińskiej firmy jest dość nietypowy. W Państwie Środka Xiaomi prowadzi sklep internetowy, który sprzedaje ograniczoną liczbę smartfonów wyłącznie we wtorki. Taka strategia sprawia, że w oczach konsumentów jest to towar trudno dostępny i - co za tym idzie - atrakcyjny, więc każda kolejna partia wyprzedaje się dosłownie w kilka sekund.

Tymczasem HTC zapowiada, że jego 24-godzinny sklep internetowy rozpocznie swoją działalność na Tajwanie już w przyszłym tygodniu. Konkretnie w środę o 22:00 czasu lokalnego. Od tego momentu wybrane modele Tajwańczyków będzie można tam zakupić tylko przez jeden dzień w tygodniu.

Początkowo oferta będzie obejmować wyłącznie średniej klasy modele dual SIM Desire 816G i Desire 526G, ale nieco później ma zostać rozszerzona o kolejne telefony. W dalszym ciągu mówimy jednak tylko o średniej półce cenowej.

Źródło zdjęć: © HTC
Źródło zdjęć: © HTC

Oczywiście nie będzie to dla HTC jedyny kanał dystrybucji na rodzimym rynku (przynajmniej na razie). Firma związana jest długoterminowymi umowami z lokalnymi operatorami i sieciami sklepów, które wciąż będą sprzedawać pozostałe urządzenia. Szacuje się, że w tym roku nowy sklep internetowy będzie odpowiadał za 10% sprzedaży.

Warto również zaznaczyć, że podobny model sprzedaży na Tajwanie na początku ubiegłego roku uskuteczniło... Sony. Początkowo jednodniowy sklep także generował raptem 10% zysków ze sprzedaży, ale po 12 miesiącach było to już 20%.

Widać więc wyraźnie, że taka strategia się sprawdza. Co prawda na razie tylko w Azji, ale kto wie, może tak będzie wyglądała przyszłość mobilnego rynku? OnePlus postawił na zaproszenia globalnie i kilka miesięcy po założeniu firmy miał już na koncie milion sprzedanych smartfonów.

Właściwie możemy uważać się za wielkich szczęściarzy, że u nas wszystkie dostępne urządzenia cały czas leżą na półkach sklepowych.

Źródło: Focus Taiwan

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.