Pamiętasz sieć Idea? Orange zajął jej miejsce 10 lat temu. Powspominajmy stare reklamy

Pamiętasz sieć Idea? Orange zajął jej miejsce 10 lat temu. Powspominajmy stare reklamy23.09.2015 16:24
Stary telewizor i reklama Idei
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Idea została uruchomiona 1 marca 1998. Po 7 latach działalności - we wrześniu 2005 roku - marka została zmieniona na dobrze nam znany Orange. Nie znam lepszego sposobu na sentymentalny powrót do przeszłości niż przejrzenie starych reklam.

Z reklam Idei najbardziej w pamięć zapadło mi kultowe "ja też mam komórkę" ze spotu, który emitowany był mniej więcej w latach 2000-01.

Idea - stara reklama telefonów komórkowych

Jak na ironię, reklama "czy jest na sali ładowarka?" dziś byłaby bardziej aktualna niż przed dekadą ;)

Idea - stara reklama - Czy jest na sali ładowarka

1000 spraw, jedna Idea w 10 aglomeracjach, czyli prawdopodobnie pierwsza reklama Idei z 1998 roku.

Pierwsza reklama sieci komórkowej IDEA 10 1998 dziesiec aglomeracji

A oto nawiązanie do popularnego dowcipu.

Idea - Kultowa Reklama z 2001 Roku

Idea oczywiście nie mogła sobie odmówić reklamowania legendarnego telefonu Nokii, który w abonamencie został wycenione na jedyne 33,10 zł. W kampanię promocyjną zaangażowany był Adam Małysz.

Reklama Idea Optima (Nokia 3310!!) z udziałem Adama Malysza

Adam Małysz i Nokia 3310 po raz drugi.

A reklamę z "kupiłem ci mitshubishi" pamiętacie?

"Liczy się tylko ostatnia" to jedna z nielicznych reklam w tym zestawieniu, których nie pamiętam.

Idea Orange Pop Liczy Się Tylko Ostatnia Reklama TV Commercial

W jednym ze spotów wystąpiła także śpiewająca Kayah.

Stara reklama Idea, Kayah - Komórka na kartę POP

W roku 1998 Idea postanowiła sparodiować robione na jedno kopyto reklamy proszków do prania.

idea reklama

Poniżej możecie zobaczyć jak roaming reklamował Przemysław Saleta wraz z sympatyczną staruszką, która - nie wiedzieć czemu - dość mocno utkwiła mi w pamięci.

Reklama roamingu w Idea POP z 2002

A na takie promocje można było liczyć na święta.

stare reklamy IDEA POP

Tutaj kolejna reklama z początków działalności, w której pojawił się Wojciech Mann.

Stara reklama, Szachy - Idea Centertel

"Dużo mówisz, mało płacisz"

reklama idea 1998

Nie mogło również zabraknąć reklamy biznesowej oferty Idea Meritum.

Był już spot świąteczny, a tutaj coś walentynkowego.

idea stara reklama

Pamiętacie któreś z tych reklam? Które zapadły Wam w pamięć najbardziej?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.