Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?

Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?07.07.2014 07:56
Zbigniew Kowal

Rynek gier mobilnych z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Silnej tendencji wzrostowej nie zaszkodził nawet światowy kryzys. Jednak ile tak naprawdę warta jest branża gier na smartfony i tablety? Ekipa Juniper Research pokusiła się o prognozę na najbliższe dwa lata, na podstawie analizy stanu obecnego.

Doskonale pamiętam czasy w których gry na telefony komórkowe (głównie Java i Symbian) były dochodowe tylko dla kilku wybranych firm na rynku. Do egzystowania niezbędne były jednak dobre kontakty z operatorami telefonii komórkowej, bez których sprzedaż praktycznie nie istniała. Dzisiaj dzięki Google Play oraz App Store sprawy mają się zupełnie inaczej.

Zgodnie z raportem Juniper Research, zyski płynące z rynku gier mobilnych powinny osiągnąć pułap 29 miliardów dolarów do roku 2016. Firma szacuje, że w 2014 roku studia developerskie zarobiły blisko 21 miliardów dolarów. Dla wielu firm nie jest ważna ilość pobranych kopii (bo liczby i tak są wysokie), ale to ile uda się zarobić na pojedynczym kliencie.

Can mobile gaming kill the consoles? - Talk Mobile

Działania marketingowe nie koncentrują się na docieraniu do masowego klienta, bardziej interesujące jest pozyskiwanie tak zwanych wielorybów, którzy dzięki systemom mikropłatności potrafią hojnie wesprzeć wysiłek developerów. Z badań Juniper Research wynika, że użytkownicy tabletów dużo chętniej decydują się na mikropłatości, aniżeli miłośnicy smartfonów.

Coraz lepsze możliwości graficzne tabletów mają również wpływ na znaczącą migrację graczy z tradycyjnych platform na urządzenia mobilne. Trend ten zdają się dostrzegać najwięksi producenci gier na rynku. Wiele firm publikuje bowiem aplikacje mobilne, które wspierają premiery gier (Call of Duty, Assassins Creed) na konsolach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.