Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels

Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels13.11.2019 11:30
Patryk Korzeniecki

Instagram wprowadza Reels, czyli możliwość nagrania 15-sekundowego filmiku z muzyką. Ciężko nie zauważyć inspiracji pewną aplikacją społecznościową z Chin - TikTokiem.

Instagram jakiś czas temu wprowadził możliwość rozmywania tła, a niedawno również tworzenia własnych filtrów AR. Na tym jednak nie poprzestaje. Gigant właśnie uruchomił Instagram Reels, czyli funkcję działającą analogicznie do TikToka.

Reels zadebiutował w Brazylii pod nazwą Cenas. Instagram, w przeciwieństwie do Facebook Lasso, planuje skorzystać z aktualnej bazy i rozpromować nową funkcję wśród aktualnych użytkowników.

Reels nieprzypadkowo zadebiutował w Brazylii

Instagram Reels, Źródło zdjęć: © techcrunch.com
Instagram Reels
Źródło zdjęć: © techcrunch.com

Brazylia ma bardzo dużą instagramową społeczność. Poza tym może poszczycić się głęboko rozwiniętą kulturą muzyczną i prężnie rozwijającym się środowiskiem twórców. Co więcej, TikTok jest tam dosyć mało popularny, co tworzy w tym kraju pewną niszę.

Jak widać, Brazylia jest idealnym polem dla debiutu Instagram Reels.

Instagram Reels - jak to działa?

Reels funkcjonuje zarówno na iOS, jak i Androidzie. Użytkownik znajdzie nową opcję w trybach migawki między Boomerangiem i Super Zoomem. Ogromna baza muzyki Facebooka jest podstawą Reels.

Użytkownicy wybierają fragment utworu, który ich interesuje, a następnie mogą uzupełnić go o treść wideo. Mogą też nagrać filmik w ciszy lub użyć muzyki własnej. Niektóre podkłady dźwiękowe będą miały nawet własne strony, gdzie znajdziemy zawierające je wstawki wideo. Pokazanie użytkownikom w jaki sposób mogą wykorzystać Reels z pewnością pomoże w spopularyzowaniu tej opcji.

Instagram Reels, Źródło zdjęć: © techcrunch.com
Instagram Reels
Źródło zdjęć: © techcrunch.com

Reels dodaje opcje edycji treści, np. dodawanie napisów, przenikanie ujęć i inne efekty. Pomimo tego brakuje w nim wielu efektów, które pomogły TikTokowi w zdobyciu pozycji lidera.

Reels to klon TikToka, jednak nie do końca

Jak donosi serwis TechCrunch, mimo podobieństw Instagram skupia się na innym zastosowaniu treści wideo z muzyką niż TikTok. Udostępnia on możliwość wysyłania filmików jedynie najbliższym znajomym lub poprzez bezpośrednie wiadomości, co z pewnością zachęci bardziej nieśmiałych użytkowników lub tych, którzy wolą dzielić się nimi we własnym gronie. Oczywiście mają również możliwość publicznego udostępnienia swoich materiałów, jednak nie jest to obligatoryjne.

Największym wyzwaniem w pracy nad Reels będzie pokierowanie istniejącą społecznością, żeby tworzyła intencjonalnie nową kategorię społecznościowej rozrywki zamiast po prostu spontanicznie relacjonować życie. To już się dzieje w Stories lub w postach na tablicy, a Instagramowi zależy jednak na stworzeniu nowego rodzaju treści.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.