Instagramie, co oni ci zrobili?

Instagramie, co oni ci zrobili?23.02.2017 14:57
Instagram
Źródło zdjęć: © tulpahn / depositphotos.com

Jeśli Instagram ma jakąś cechę rozpoznawczą, to chyba tylko taką, że co kilka miesięcy wdrażane są zmiany, które wywracają ideę tego serwisu społecznościowego do góry nogami.

Coraz mniej Instagramu w Instagramie

Instagram początkowo służył tylko do udostępniania zdjęć. Najbardziej charakterystyczny dla tego serwisu był kwadratowy format zdjęć.

Proporcje 1:1 były wówczas bardzo nietypowe, ale przemyślane. Kwadratowe zdjęcia dobrze przegląda się na telefonie, bo nie trzeba co chwilę obracać urządzenia, aby dopasować panoramiczne zdjęcie do ekranu. Interfejs aplikacji był bardzo przyjazny. Żadnego klikania w celu powiększenia zdjęcia czy otwierania nowej karty, żeby dodać komentarz. Wszystko sprowadzało się do przewijania listy zdjęć udostępnionych przez znajomych.

Strzałem w 10 były także filtry, bo dzięki nim Instagram nabrał nieco "artystycznej" natury. Podczas gdy na Facebooku lądowała tona śmieciowych, słabej jakości zdjęć, których nikt nie ma ochoty oglądać, użytkownicy Instagramu instynktownie starali się, aby ich zdjęcia było miłe dla oka. Kadrowanie i obrabianie fotek zabierało ponadto czas, więc dodawane były one z umiarem.

Z czasem Instagram zaczął odchodzić od swoich pierwotnych założeń

Zaczęło się od możliwości udostępniania filmów, co było oczywiście odpowiedzią na konkurencyjnego Vine'a. Mnie ta zmiana niespecjalnie przypadła do gustu. Filmy są bardziej angażujące, a Instagrama ceniłem za to, że w minutę mogłem przejrzeć wszystkie posty znajomych z całego dnia.

Później Instagram zrezygnował ze swojej najbardziej rozpoznawalnej cechy - kwadratowych zdjęć. Pozwolenie użytkownikom na wrzucanie fotek o innych proporcjach także niespecjalnie przypadło mi do gustu. Zdjęć nie da się powiększyć, interfejs apki nie ma trybu horyzontalnego, a poziome fotki oglądane na pionowym ekranie wyglądają po prostu źle.

Jedna z ostatnich dużych nowości to Relacje, czyli funkcja skopiowana od Snapchata pozwalająca na udostępnianie zdjęć i filmów, które znikają po 24 godzinach. Ta zmiana akurat nie jest jednak zła. Relacje są nieinwazyjne i nie trzeba z nich korzystać ani do nich zaglądać, a Instagram jest w mojej opinii lepszym miejscem na tego typu funkcję niż Messenger.

Teraz Instagram wprowadza kolejną funkcję - galerie zdjęć i filmów

Od teraz w jednym poście można umieścić aż 10 zdjęć i filmów.

Instagram zaczynał jako prosty serwis społecznościowy z ładnymi, przemyślanymi zdjęciami. Teraz robi się z tego kombajn, do którego coraz rzadziej mam ochotę zaglądać. Szkoda, bo jeszcze kilka lat temu była to jedna z moich ulubionych apek.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.