iOS traci udział w rynku na rzecz Androida

iOS traci udział w rynku na rzecz Androida08.10.2015 08:24
Android górą
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Łukasz Skałba

NetMarketShare to strona śledząca udział poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych w całym rynku. Właśnie pojawił się raport z ostatniego miesiąca.

NetMarketShare analizuje źródła ruchu wybranych popularnych stron internetowych i na tej podstawie szacuje ogólną popularność danego systemu lub urządzenia.

W listopadzie 2014 roku wyniki iOS i Androida były bardzo zbliżone. Oba systemy miały po około 45% rynku. Potem wszystko zaczęło się "rozjeżdżać" - Apple tracił, a Android zyskiwał.

Udział w rynku różnych systemów mobilnych, Źródło zdjęć: © BGR
Udział w rynku różnych systemów mobilnych
Źródło zdjęć: © BGR

W sierpniu iOS miał 40,82%. Wrzesień zaowocował niemałym spadkiem do 38,58%. Więcej tortu ugryzł za to system Google'a - z 52,14% w poprzednim miesiącu, wskoczył na 53,54% we wrześniu. Warto zaznaczyć, że na początku roku Android miał "tylko" 47,45%, a więc wzrost udziału jest całkiem znaczący.

Wrześniowy spadek pozycji systemu Apple'a jest największy od kwietnia, kiedy to przez miesiąc z 38,81% zrobiło się 41,97%. Natomiast w tym momencie iOS ma najmniejszy udział w rynku, jaki odnotowano w całym 2015 roku. Na 3 miejscu jest Windows z wynikiem 2,48%. Okazuje się, że także i on zaliczył spadek, bo w ubiegłym miesiącu było to 2,60%. W ostatnim czasie zyskuje właściwie tylko Android. Wszyscy inni, albo tracą, albo są tak samo "słabi" jak byli wcześniej. Nudno trochę na tym rynku...

Wrześniowy podział rynku, Źródło zdjęć: © NetMarketShare
Wrześniowy podział rynku
Źródło zdjęć: © NetMarketShare

Można się zastanawiać, czym jest spowodowany, bądź co bądź, znaczący spadek pozycji iOS-u. Z jednej strony, odpowiedź wydaje się oczywista. Przed premierą nowych iPhone'ów mało kto kupuje starą generację, wiedząc, że za chwilę wejdzie nowa, sprzedawana w tej samej cenie, a ubiegłoroczne modele stanieją. Wszyscy wstrzymują się więc z zakupem. Ale jest też drugi element układanki. Przecież iPhone 6s wszedł do sprzedaży już 25 września, a przez kilka pierwszych dni sprzedało się kilka milionów sztuk. Czy to oznacza, że przed premierą, z zakupem wstrzymało się aż tak dużo osób...?

Źródła: BGR

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.