iPad - (nasz) pierwszy test

iPad - (nasz) pierwszy test08.04.2010 20:03
Komórkomania.pl

Urządzenie nowej generacji. Przerośnięty iPhone. Marketingowy majstersztyk. W ciągu ostatnich tygodni słyszeliśmy już różne opinie na temat iPada. Najwyższa pora raz na zawsze uciąć wszystkie plotki. Tablet Apple trafił wreszcie w nasze ręce. Mimo iż nie jest telefonem, warto i u ans wspomnieć o nim słówko.

Urządzenie nowej generacji. Przerośnięty iPhone. Marketingowy majstersztyk. W ciągu ostatnich tygodni słyszeliśmy już różne opinie na temat iPada. Najwyższa pora raz na zawsze uciąć wszystkie plotki. Tablet Apple trafił wreszcie w nasze ręce. Mimo iż nie jest telefonem, warto i u ans wspomnieć o nim słówko.

Wygląd

Tył obudowy wykonany został z, znanego właścicielom MacBooków Pro, matowego aluminium. Ozdobiono go (a jakże!) logiem Apple. Z przodu znajduje się efektowny wyświetlacz oraz standardowy przycisk. Ekran chroni powłoka z hartowanego szkła. Podobno miały się jej nie imać odciski palców. Cóż… jest inaczej.

Na górnej krawędzi znajduje się włącznik służący także do blokowania iPada oraz gniazdo jack. Z prawej strony umieszczono kontroler głośności oraz suwak blokujący akcelerometr. Na dolnej krawędzi znajduje się gniazdo dokujące. iPad nie odbiega od standardów Apple. Wykonano go z dbałością o najmniejsze szczegóły.

Wyświetlacz

9,7-calowy ekran pracuje w rozdzielczości 1024 x 768. Jakość wyświetlanego obrazu jest bardzo dobra. Dzięki matrycy IPS kolory są świetnie odwzorowane i obraz jest czytelny nawet gdy patrzy się na niego pod dużym kątem. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby iPad korzystał z ekranu AMOLED. Nie można mieć jednak wszystkiego.

Dotyk działa wyśmienicie. Apple już przy okazji iPhone’a udowodniło, że zna się na produkcji porządnych ekranów pojemnościowych. Również tym razem koncern nie zwiódł. Po włączeniu przeglądarki cieszyłem się jak dziecko przesuwając, powiększając i pomniejszając tekst palcami. Równie dużo radości dostarczyła mi obsługa Google Maps (gdyby jeszcze mój iPad miał GPS).

Apple nie miało dotychczas w zwyczaju instalować porządnych głośników w swoich urządzeniach przenośnych. Dlatego też, iPad mnie bardzo zaskoczył. Tablet gra czysto i nie charczy nawet przy maksymalnym poziomie głośności (należy jednak pamiętać, że testuję go od niedawna i może się to jeszcze zmienić). Chwilami pojawia się nawet coś, co w brzmieniu przypomina bas ;-) Nieźle!

Bateria

*update: *

Po dokładniejszych testach okazało się, że bateria iPada jest mniej wydajna. Pozwala ona na 4-5 godzin przeglądania stron internetowych za pośrednictwem WiFi. Po 3 godzinach pracy z Safari zostało mi nieco ponad 30% baterii.

Przeglądarka internetowa jest wielką zaletą urządzenia… a zarazem jego największą wadą. Strony wczytują się szybciej niż na moim stacjonarnym komputerze (a z Internetem łączę się za pośrednictwem komórki), a obsługa przeglądarki za pomocą wielodotyku dostarcza niemało radości. Niestety, iPad nie obsługuje technologii flash. Powiedzieć wada, to stanowczo za mało. Brak wsparcia dla tej technologii, w moich oczach, przekreśla iPada, jako urządzenie, które mogłoby zastąpić netbooka.

Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do klawiatury ekranowej w iPadzie. Szybko okazało się jednak, że z powodzeniem można tworzyć na niej dłuższe teksty. Co najważniejsze, błędy zdarzają się sporadycznie. Niestety, w amerykańskiej edycji brakuje polskiej klawiatury. Jest za to cyrylica (pozdrawiam wszystkich, który piszą czasem alfabetem naszych wschodnich sąsiadów).

Książki

iPad to doskonałe urządzenie, ale z dość wąskimi horyzontami. Tablet będzie niezastąpiony do przeglądania stron internetowych w biegu, przyda się handlowcom i studentom, sprawdzi się także w podróży. Jednak brak wsparcia dla technologii flash, portu USB oraz multitaskingu z prawdziwego zdarzenia, sprawiają, że jego możliwości sią mocno ograniczone.

Zaglądajcie na Applemanię. Niebawem opublikujemy pełny test, wideorecenzję, przegląd gier i aplikacji oraz wiele innych teksów z iPadem w roli głównej.

Źródło: Applemania

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.