Jaka przyszłość czeka Motorolę? Google ma pewne plany

Jaka przyszłość czeka Motorolę? Google ma pewne plany23.01.2013 15:00
Motorola RAZR i
Adrian Nowak

Motorola Mobility nawet pod skrzydłami wyszukiwarkowego giganta przynosi straty. Firma musi się więc tłumaczyć inwestorom, przy okazji zdradzając kierunki, w których chce się rozwijać.

Jesteśmy naprawdę we wczesnych dniach Motoroli, jeśli weźmiemy pod uwagę, jak niedawno została przejęta.

Choć wyszukiwarkowy gigant wydał na producenta telefonów aż 12,5 mld dol., firma w ostatnim kwartale straciła 353 mln dol. To nieco mniej niż w ciągu wcześniejszych trzech miesięcy, które spółka zakończyła ze stratą 523 mln, jednak trudno ocenić nieco mniejsze straty za realny sukces.

Dyrektor finansowy Patrick Pichette zapewnił, że Motorola nie miała po prostu czasu rozwinąć skrzydeł, a zmiany na horyzoncie są niezwykle obiecujące:

Dział mobilny był skupiony na rozwoju nowej linii produktów. Musi minąć trochę czasu, zanim się pojawią. Zależy nam na zyskach. To nasz cel we wszystkich obszarach, gdzie inwestujemy. Naszym biznesem nie jest tracenie pieniędzy na Motoroli.

Więcej o tym, czego możemy się spodziewać po Motoroli, ujawnił sam Larry Page:

Długość pracy urządzeń na baterii to duży problem. Nie powinno się ciągle martwić o to, by naładować telefon. Kiedy upuścisz telefon, nie powinien się psuć. Wszystko powinno być znacznie szybsze i łatwiejsze. Jest realny potencjał, by wynajdywać nowe i lepsze rozwiązania.

Tylko tyle i aż tyle powiedział dyrektor generalny giganta z Mountain View. Z jednej strony można to odczytywać po prostu jako próbę uspokojenia akcjonariuszy nieprzepadającymi za stratami, z drugiej - jest to potwierdzenie kierunku rozwoju smartfonów, o którym mówi się już od dość dawna.

Wydaje się, że elastyczne ekrany czy materiały, które pozwolą na uczynienie smartfonów bardziej wytrzymałymi, już niedługo trafią do popularnych urządzeń przenośnych. Bez wątpienia szybki rozwój czeka także sprzęt i oprogramowanie do rozpoznawania gestów oraz głosu. Niezwykle ciekawe jest również, jak Google chce sobie poradzić z problemem ładowania - może chodzi po prostu o bezprzewodowe formy zasilania akumulatorków. Na razie Motorola nie przodowała we wprowadzaniu tego typu innowacyjnych technologii, jednak już niedługo powinniśmy się przekonać, czy koncern pod skrzydłami wyszukiwarkowego giganta rzeczywiście jest do tego zdolny.

Źródło: The Verge

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.