Jak przenieść dane aplikacji i save'y z gier na nowy telefon z Androidem

Jak przenieść dane aplikacji i save'y z gier na nowy telefon z Androidem09.05.2016 10:47
Marek Pruski

Zmiana urządzenia lub brak pamięci, mogą sprawić, że będziemy zmuszeni odinstalować gry i aplikacje, które mamy na urządzeniu. Można jednak zachować rekordowe wyniki gier czy ustawienia niektórych apek. W tym poradniku pokażę jak je skopiować dane aplikacji na nowy telefon lub zapisać je i przechować do ponownego zainstalowania.

Przestawię wam sposób, który nie wymaga roota, wymaga za to jednorazowego połączenia telefonu z komputerem i wiąże się z instalacją aplikacji. Sprawdzony sposób, sam go używam.

  1. Zainstaluj na telefonie aplikację Helium. Darmowa wersja jest w pełni funkcjonalna i do tego sposobu w zupełności wystarczy.
  2. Na komputerze zainstaluj program Helium Desktop. Pobierzesz go ze strony producenta. Dostępne są tam wersje na systemy Windows/Mac OS/Linux
  3. Włącz aplikację Helium na telefonie.
  4. Jeśli telefon nie ma włączonej opcji debugowania USB, aplikacja to wykryje. Przeniesie cię wtedy do ustawień, gdzie będziesz musiał tę opcję włączyć.
  5. Po włączeniu trybu debugowania i zaakceptowaniu pierwszego komunikatu, urządzenie rozpocznie wyszukiwanie komputera PC/Mac.
  6. Podłącz telefon kablem USB do komputera.
  7. Na komputerze włącz wcześniej zainstalowany program Helium Desktop.
  8. Telefon powinien automatycznie połączyć się z komputerem. Zasygnalizuje to zarówno program na komputerze, pokazując poniższy komunikat, jak i telefon, przechodząc do dalszej części ustawień.
  9. Jeśli telefon dalej nie umie połączyć się z programem, zmień tryb połączenia z MTP na PTP. Aplikacja przeniesie cię do odpowiedniego menu ustawień. W niektórych telefonach możesz je też wywołać ściągając na dół pasek powiadomień. Upewnij się także, że masz zainstalowane na komputerze aktualne sterowniki do swojego telefonu. Komputer wyszukuje je i instaluje automatycznie, jednak gdyby tego nie zrobił, posłuż się linkami na stronie wydawcy programu
  10. Kiedy twoje urządzenie już się połączyło, możesz odłączyć kabel USB i korzystać z aplikacji. W zakładce „Kopia zapasowa” znajdziesz wszystkie zainstalowane aplikacje, zarówno te systemowe jak i te pobrane.
  11. Zaznacz jedną lub kilka aplikacji, których dane chcesz zapisać oraz wybierz przycisk „Kopia zapasowa” u dołu ekranu.
  12. Wybierz miejsce, w którym chcesz zapisać kopię (Pamięć urządzenia / Dropbox, Box, Dysk Google)
  13. Telefon najpierw pokaże komunikat, a potem przeniesie cię do miejsca, w którym będziesz musiał podać hasło backupu. Domyślnie nie jest ono zdefiniowane, więc nie trzeba nic wpisywać, wystarczy poczekać 3-5 sekund.
  14. Po chwili rozpocznie się tworzenie kopii. Zapisaną kopię można przywrócić tylko, kiedy aplikacja jest zainstalowana na urządzeniu. Aplikacja daje także możliwość synchronizacji z dyskiem Google, przez co można przerzucać dane między urządzeniami połączonymi z tym samym kontem. Wszystkie zapisy danych zrobione w aplikacji, znajdują się w folderze o nazwie „carbon” domyślnie w pamięci urządzenia.

Zapisy danych aplikacji można przechowywać na telefonie, lub skopiować je na komputer by potem przerzucić do nowego urządzenia. W drugim przypadku, ważne jest by były one w tej samej lokalizacji (folder główny urządzenia). Poniżej sposób jak przywrócić dane do aplikacji.

  1. Jeśli pracujesz już na innym urządzeniu, musisz powtórzyć kroki od 1-9 powyższego poradnika Włącz aplikację Helium i wejdź w zakładkę „Przywracanie i synchronizacja”
  2. Wybierz urządzenie, z którego chcesz odtworzyć dane – np. Wewnętrzna pamięć
  3. Zaznacz jedną lub kilka aplikacji, które chcesz przywrócić. Przywracana aplikacja musi być zainstalowana, jeśli nie jest, Helium przeniesie cię do Sklepu Play
  4. Wybierz przycisk „Przywracanie” u dołu ekranu. Ponownie pojawi się pole wpisywania hasła backupu. Domyślnie jest ono niezdefiniowane, więc wystarczy poczekać kilka sekund a okienko samo zniknie.

Powyższy sposób może nie działać na wszystkich telefonach (szczególnie skarżą się na to użytkownicy modeli LG). Po zrestartowaniu telefonu, trzeba będzie znowu połączyć go z komputerem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.