Koniec z wpisywaniem kodu. Blik obsłuży płatności zbliżeniowe

Koniec z wpisywaniem kodu. Blik obsłuży płatności zbliżeniowe13.07.2021 19:53

Na ten moment użytkownicy polskiego systemu płatności Blik czekali 6 lat. Podczas płacenia telefonem w sklepie nie trzeba będzie już podawać kodu, bo całość zadziała zbliżeniowo.

Co prawda zbliżeniowy Blik został zapowiedziany już w styczniu, ale dopiero teraz twórcy ujawnili szczegóły techniczne oraz listę banków, których klienci będą mogli z nowej usługi skorzystać.

Płatności zbliżeniowe Blik na razie w 6 bankach

Chęć skorzystania z nowej formy płatności zadeklarowały Alior Bank, ING Bank, Bank Millennium, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank Polska.

Od strony technicznej wszystko jest już gotowe. Teraz odpalenie usługi leży po stronie banków, które mają zacząć wprowadzać nową funkcję "w najbliższym czasie".

Twórcy podkreślają, że rozwiązanie - bazujące na technologii Mastercard - jest otwarte i mogą z niego skorzystać wszystkie banki, które obsługują Blika.

Jak zapłacić zbliżeniowo Blikiem?

Przede wszystkim funkcja działać będzie jedynie na smartfonach z Androidem i - co oczywiste - tylko tych z NFC.

Drugi wymóg to aktywna blokady urządzenia za pomocą kodu, wzoru lub danych biometrycznych.

Aby zapłacić telefonem, wystarczy odblokować smartfon i przyłożyć go do terminala. Uruchamianie aplikacji banku oraz dostęp do Internetu i sieci komórkowej nie są wymagane, w przeciwieństwie do płatności z użyciem kodu.

Płatności zbliżeniowe Blik mają działać w Polsce i za granicą.

Po co zbliżeniowy Blik skoro mamy Google Pay? Polski system ma jedną znaczącą przewagę

Z usługi korzystać będą mogły nawet osoby, które w ogóle nie mają karty debetowej lub kredytowej. To znacząca przewaga nad konkurencyjnymi platformami, które wymagają podpięcia karty.

Blik został uruchomiony w lutym 2015 roku. Twórcy chwalą się, że w roku 2020 z płatności z użyciem kodu skorzystano w Polsce 40 milionów razy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.