Kto kupi BlackBerry? Microsoft, Lenovo, Xiaomi, a może Apple? Chętnych jest wielu

Kto kupi BlackBerry? Microsoft, Lenovo, Xiaomi, a może Apple? Chętnych jest wielu22.05.2015 10:57
Zmodyfikowane zdjęcie: Pieniądze
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Konrad Błaszak

BlackBerry to legenda rynku, która obecnie jest tylko cieniem swojej własnej potęgi sprzed lat. Teraz powoli zaczyna wychodzić na prostą, a jej oczkiem w głowie są nie smartfony, lecz usługi. I to jest doskonała chwila dla potencjalnych kupców.

Blackberry nadal wielu ludziom kojarzy się nie z usługami, a swoimi specyficznymi smartfonami mającymi fizyczne klawiatury QWERTY. Świetnym tego przykładem jest model Passport. Mimo ciężkiej sytuacji na rynku smartfonów, CEO BB nadal wierzy, że firma może przynosić zyski, a jedną z możliwości ma być współpraca z Samsungiem. Według DigiTimesa, to wszystko niedługo może już nie mieć znaczenia, ponieważ po kanadyjską firmę ustawia się kolejka potencjalnych kupców.

W ostatnim kwartale firmie udało się wyjść ponad kreskę i to zwróciło uwagę kilku gigantów tego rynku. Chętnych nabywców jest ponoć co najmniej czterech.

Microsoft oraz kilku chińskich producentów jak Xiaomi, Lenovo oraz Huawei to potencjalni inwestorzy.

Według informacji z bloga finansowego Betaville123, Microsoft wysłał zapytania do Deutsche Banku oraz Goldman Sachs o ocenę sensowności przejęcia BlackBerry. Firma myśli podobno nad sumą w granicach 6-7 miliardów dolarów, czyli nieco niższej niż kwota, za którą przejęto Nokię (7,2 mld dolarów). Byłby to bardzo rozsądny ruch dla amerykańskiej firmy, ponieważ oprócz zdobycia dodatkowych patentów mogłaby zwiększyć portfolio oraz bezpieczeństwo swoich usług. Na razie żadna z wymienionych firm nie złożyła jeszcze oferty, ale podobno wszystkie kalkulują, czy taki zakup byłby dla nich opłacalny.

Tylu potencjalnych nabywców to już niemały tłok, ale według serwisu The Inquirer, zainteresowany może być nawet Apple. Wydaje się to z pozoru bardzo dziwny ruch, ale należy pamiętać, że Kanadyjczycy mają aż 44 tysięcy patentów. Według tych samych źródeł, na takie przejęcie pozytywnie patrzy rząd USA, który z niepokojem ocenia obecną sytuację firmy. Należy pamiętać, że nadal wielu organizacji rządowych korzysta z urządzeń BB.

Wygląda na to, że chętnych na zakup BlackBerry nie brakuje i teraz pozostaje tylko zaczekać na to, która z firm zdecyduje się zrobić pierwszy krok. Należy pamiętać, że Kanadyjczycy mimo słabszej sytuacji na rynku mają nie tylko ogromny wkład w historię telefonów, ale również sporo asów w rękawie. Każda z wyżej wymienionych firm mogłaby sporo zyskać na takiej transakcji. A skoro Motorola i Nokia już znalazły swoich właścicieli, to może nadszedł czas na BlackBerry?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.