Kupujesz smartfony na Allegro? Te zmiany cię ucieszą

Kupujesz smartfony na Allegro? Te zmiany cię ucieszą20.06.2022 18:28

Koniec z zastanawianiem się, czy "nowy" telefon jest naprawdę nowy.

Wielu użytkowników Allegro od lat narzeka na nieprecyzyjne definicje stanu produktu. Obowiązujące określenia "nowy" oraz "używany" w realnym życiu bywają niewystarczające.

Jeśli ktoś np. kupił smartfon na abonament, rozpakował go, by ocenić stan techniczny i od razu wystawił na sprzedaż, pod jaką kategorię powinien go podpiąć? Nie jest to stan fabryczny, więc ciężko określić taki telefon jako całkowicie "nowy". Z drugiej strony wrzucanie go do jednego wora z telefonami noszonymi w kieszeni od miesięcy także jest nieuczciwe.

Allegro dostrzegło ten problem i przygotowało rozwiązanie.

Allegro wprowadza 14 stanów produktu. Smartfony mogą teraz być "nowe", "używane" lub mieć "otwarte opakowanie"

W informacji prasowej serwis chwali się aktualizacją swojego regulaminu oraz wymogiem bardziej precyzyjnego określania stanu sprzedawanego produktu. Jeśli sprzedawca wystawia towar jako "nowy", musi on być teraz w nienaruszonym stanie.

Niżej znajdziecie 14 uproszczonych opisów parametrów, które weszły w życie wraz ze zmianą regulaminu.

Nowy – ta wartość określa produkt całkowicie nowy, czyli nieużywany, nieotwarty, nieprzepakowany i nieuszkodzony. Musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu i mieć nieuszkodzone oznaczenia producenta – na przykład metki przy ubraniach. Produkt ten nie może mieć śladów użytkowania.

Nowy z defektem – ta wartość określa produkt całkowicie nowy, nieużywany, nieotwarty i nieprzepakowany, ale uszkodzony. Uszkodzenie to nie wpływa jednak na użytkowanie produktu. Produkt określony jako Nowy z defektem powinien znajdować się w oryginalnym opakowaniu i mieć nieuszkodzone oznaczenia producenta – na przykład metki przy ubraniach.

Używany – ta wartość określa produkt, który był wcześniej używany. Może mieć ślady użytkowania, ale jest w pełni sprawny i działa zgodnie z przeznaczeniem. Produkt określony jako Używany może nie mieć niektórych części lub akcesoriów – na przykład śrub (w przypadku mebli).

Bieżnikowany – wartość, która określa wyłącznie stan opon. Dotyczy tych opon, które zostały zregenerowane – mają nową warstwę bieżnika. Opony te nie są uszkodzone i nie mają więcej niż 5 lat. Muszą być sprawdzone przy pomocy prób ciśnieniowych.

Odnowiony przez producenta – ta wartość określa produkt, który ma minimalne ślady użytkowania lub nie ma ich wcale. Produkt ten został profesjonalnie sprawdzony, wyczyszczony i odnowiony przez producenta lub dystrybutora i spełnia wymagania opisane w specyfikacji. Produkt jest w nowym lub zastępczym opakowaniu. Ma oryginalne lub nowe akcesoria.

Odnowiony przez sprzedawcę, Regenerowany lub Po renowacji – każda z tych wartości określa produkt, który został przywrócony do stanu użytkowego. Jest to produkt sprawdzony, wyczyszczony, naprawiony i w pełni sprawny. Ma minimalne ślady użytkowania lub nie ma ich wcale. Może (ale nie musi) być sprzedawany w oryginalnym opakowaniu. Ma oryginalne lub nowe akcesoria.

Powystawowy – ta wartość określa produkt, który może nie mieć oryginalnego opakowania lub opakowania ochronnego. Może być w opakowaniu zastępczym lub opakowaniu oryginalnym, które nie jest zapieczętowane. Produkt określony jako Powystawowy może mieć niewielkie ślady użytkowania, ale jest w pełni sprawny i działa zgodnie z przeznaczeniem. Ma oryginalne lub nowe akcesoria.

Otwarte opakowanie, Przepakowany lub Nowy bez metki – każda z tych wartości określa produkt, który może nie mieć oryginalnego opakowania lub opakowania ochronnego. Może być w opakowaniu zastępczym lub opakowaniu oryginalnym, które nie jest zapieczętowane. Produkt jest w dobrym stanie i ma oryginalne akcesoria. Nie jest zużyty, a ewentualne ślady użytkowania mają związek wyłącznie z jego przepakowaniem.

Po zwrocie – ta wartość określa produkt, który może nie mieć oryginalnego opakowania lub opakowania ochronnego. Może być w opakowaniu zastępczym lub opakowaniu oryginalnym, które nie jest zapieczętowane. Produkt jest w dobrym stanie i ma oryginalne akcesoria. Nie jest zużyty, a ewentualne ślady użytkowania wynikają z krótkiego czasu używania lub przepakowania.

Uszkodzony lub na części – ta wartość określa produkt lub jego element, który może nie działać zgodnie z przeznaczeniem i nie jest w pełni sprawny. Ta wartość dotyczy produktów, które są wadliwe, wymagają naprawy lub brakuje w nich podstawowych części.

Niekompletny, Niepełny komplet lub Niepełny zestaw – każda z tych wartości określa produkt, który ma minimalne ślady użytkowania lub nie ma ich wcale. Może nie być w oryginalnym opakowaniu i nie mieć elementów wchodzących w skład oryginalnego zestawu.

Z demontażu lub Po demontażu – ta wartość określa produkt zdemontowany, który ma minimalne ślady użytkowania związane między innymi z montażem, transportem czy przygotowaniem do sprzedaży. Może nie mieć oryginalnego opakowania lub opakowania ochronnego. Może być w opakowaniu zastępczym lub opakowaniu oryginalnym, które nie jest zapieczętowane.

Do renowacji – ta wartość określa produkt vintage o widocznych śladach użytkowania lub niszczenia tworzywa, które można usunąć lub naprawić. Wygląd produktu nie wpływa na jego użytkowanie. Produkt określony jako Do renowacji nie musi mieć oryginalnego opakowania.

Niewymagający renowacji – ta wartość określa produkt vintage, który nie ma bardzo widocznych oznak użytkowania lub niszczenia tworzywa. Produkt ten nie został poddany renowacji i jej nie wymaga – jego wygląd nie różni się znacząco od stanu pierwotnego. Produkt działa i można go używać zgodnie z przeznaczeniem. Nie musi mieć oryginalnego opakowania.

Zmiany te powinni docenić wszyscy kupujący. Oferty sprzedaży produktów o stanie technicznym zgodnym z oczekiwanym stanie się znacznie łatwiejsze.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.