Latem Polacy przenieśli ponad 300 tys. numerów. Kto zyskał, a kto stracił?

Latem Polacy przenieśli ponad 300 tys. numerów. Kto zyskał, a kto stracił?07.10.2021 12:10

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował najnowszy raport dotyczący przenoszenia numerów przez klientów. Kto okazał się największym wygranym?

Od lipca do września 2021 w Polsce przeniesiono dokładnie 332 902 mobilne numery. Dla porównania w pierwszym kwartale było to 401 355, a w drugim 314 656 numerów.

Przenoszenie numerów w Polsce - raport za trzeci kwartał 2021

W przypadku tzw. wielkiej czwórki, bilans zysków i strat prezentuje się tak:

  • T-Mobile - oddał 59 768, a zyskał 60 118 numerów (bilans: +2 995 numerów);
  • Orange - oddał 79 447, a zyskał 75 242 numery (bilans: -4 205 numerów);
  • Plus - oddał 71 918, a zyskał 64 238 numerów (bilans: -7 680 numerów);
  • Play - oddał 101 392, a zyskał 80 316 numerów (bilans: -21 076 numerów).

Play wygenerował największy ruch i to w obie strony. Operator najwięcej klientów zyskał, ale też najwięcej stracił, notując przy tym największy bilans ujemny.

Największym wygranym z wielkiej czwórki jest T-Mobile, który jako jedyny wyszedł na plus.

Nietrudno wyliczyć, że sumarycznie czterech operatorów straciło łącznie blisko 30 000 numerów. Co się z nimi stało? Tu robi się ciekawie.

Wielu Polaków stawia na wirtualnych operatorów

Z raportu wynika, że od lipca do września spory bilans dodatki zaliczyły sieci wirtualne. Przykładowo:

  • UPC: +7 351 numerów;
  • Premium Mobile: +6 170 numerów;
  • Vectra: +3 211 numerów;
  • Mobile Vikings: +3 127 numerów;
  • Netia: +2 995 numerów;
  • Otvarta: +2 815 numerów.

Wirtualni operatorzy mają dużo mniejsze nakłady marketingowe i mniej rozbudowane sieci dystrybucji, ale - dzięki temu, że nie muszą utrzymywać własnej infrastruktury - potrafią zaoferować atrakcyjne oferty. Często kuszą też nieźle wycenionymi pakietami usług, do których numer komórkowy jest tylko dodatkiem.

Choć telefonia MVNO pozostaje w Polsce niszowa, klientów nią zainteresowanych przybywa. A traci na tym wielka czwórka.

Warto odnotować, że z wirtualnych operatorów największy wzrost odnotowało UPC, które wkrótce trafi pod skrzydła sieci Play.

Zobacz również:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.