Lego Life - słynny producent klocków otwiera własny serwis społecznościowy

Lego Life - słynny producent klocków otwiera własny serwis społecznościowy31.01.2017 17:45
Lego
Źródło zdjęć: © Rosinka79 / Lego

Producent najpopularniejszych na świecie klocków ruszył właśnie z nowym projektem. Na wybranych rynkach wystartował Lego Life - serwis społecznościowy dla dzieci.

Lego Life, czyli Instagram dla najmłodszych fanów Lego

Nowa społecznościówka pozwala udostępniać zdjęcia przedstawiające zbudowane z klocków konstrukcje, a także przeglądać i "lajkować" fotki udostępnione przez innych użytkowników. Powstają także grupy dla fanów poszczególnych serii Lego oraz quizy i wyzwania polegające na zbudowaniu określonych konstrukcji.

Z Lego Life korzystać można z poziomu , aplikacji na iOS oraz aplikacji na Android. Jej interfejs nasuwa skojarzenia z Instagramem.

Choć sam znam przynajmniej kilka dorosłych osób, które do dziś kolekcjonują klocki Lego, nowy serwis nie jest skierowany do nich. Powstał on z myślą o dzieciach w wieku 5-13 lat, czyli grupy społecznej, którą Facebook niespecjalnie się interesuje.

Lego zapewnia, że zatroszczyło się o bezpieczeństwo

Serwis społecznościowy, z którego korzystają wyłącznie dzieci - brzmi jak raj dla oszustów i pedofilów, z czego twórcy najwidoczniej doskonale zdają sobie sprawę. Pomyślano o kilku rozwiązaniach.

  • Funkcję awatara pełni nie zdjęcie użytkownika, lecz wygenerowany w aplikacji ludzik Lego.
  • Komentarze można \pisać\ tylko przy użyciu Lego Keyboard - specjalnej klawiatury pozwalającej jedynie na wstawianie emoji.
  • Udostępniane zdjęcia przegląda zespół moderatorów, który usuwa fotki zawierające informacje mogące pomóc zidentyfikować udostępniającego.

Dość rygorystyczne ograniczenia sprawiają, że Lego Life jest wyjątkowo mało społecznościowe jak na społecznościówkę. Taka polityka jest jednak konieczna. Dzieci mogą swobodnie chwalić się swoimi konstrukcjami i kolekcjonować lajki, ale nie ma możliwości nawiązania z nimi bezpośredniego kontaktu.

Lego stara się być na bieżaco

Kultowy już ruchomy ludzik Lego powstał 1978, czyli niedługo stuknie mu 40 lat. Nie jest to zabawka pierwszej świeżości, ale dzięki działaniom producenta jest cały czas kojarzona i lubiana przez kolejne pokolenia.

Pamiętam, jak dwie dekady temu Lego zaczęło mnie i moich rówieśników kusić licencjonowanymi zestawami z postaciami z filmów (któż nie chciał mieć Lego Star Wars?). Później przyszły kreskówki, gry (również mobilne) i ostatecznie serwis społecznościowy. To wszystko sprawia, że dzieciaki wciąż chętnie sięgają po zabawkę, która przez blisko cztery dekady niemal w ogóle się nie zmieniła. Niesamowite, biorąc pod uwagę fakt, że o Action Manie, Tamagotchi czy innych kultowych zabawkach mojego dzieciństwa dziś już mało kto pamięta.

Póki co z Lego Life korzystać mogą tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady, Francji, Niemiec i Danii, ale powiększenie zasięgu jest tylko kwestią czasu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.