Tablety Lenovo z Windows 8 RT będą tanie, bardzo tanie

Tablety Lenovo z Windows 8 RT będą tanie, bardzo tanie18.08.2012 09:30
Kamil Bąkowski

W czerwcu tego roku gigant z Redmond zaprezentował własny tablet Microsoft Surface. CEO Lenovo, Yang Yuanqing, stwierdził, że nie obawia się konkurencji ze strony Microsoftu. Dowiedzieliśmy się też, że nadchodzące tablety Lenovo z Windows 8 RT będą sprzedawane w atrakcyjnych cenach.

W czerwcu tego roku gigant z Redmond zaprezentował własny tablet Microsoft Surface. CEO Lenovo, Yang Yuanqing, stwierdził, że nie obawia się konkurencji ze strony Microsoftu. Dowiedzieliśmy się też, że nadchodzące tablety Lenovo z Windows 8 RT będą sprzedawane w atrakcyjnych cenach.

Jak donosi CNET, podczas ogłoszenia wyników za pierwszy kwartał roku finansowego 2012/2013 dyrektor generalny firmy Lenovo, Yang Yuanqing, powiedział:

Nie jesteśmy zachwyceni z idei dostarczenia przez Microsoft hardware'u (czyt. [Microsoft Surface](http://komorkomania.pl/6474,microsoft-surface-najlepszy-tablet-na-rynku-wideo)). MS jest dla nas tylko jeszcze jednym konkurentem na rynku. Jesteśmy nadal przekonani, że przedstawimy lepszy hardware od naszych rywali, w tym od firmy z Redmond. Silną stroną Microsoft jest software. Nie wierzymy jednak, że Microsoft jest w stanie przedstawić najlepszy sprzęt na świecie.

Pan Yuanqing odniósł się również do obecnej współpracy pomiędzy producentami:

Szczerze mówiąc, nie jesteśmy zaniepokojeni wprowadzeniem tabletem Microsoft Surface. Microsoft jest wciąż naszym strategicznym partnerem. Podchodzimy optymistycznie do premiery Windows 8, wykorzystamy ją w pełni do prezentacji naszych nowych urządzeń.

Zachowanie dyrektora generalnego Lenovo to nie tylko dobra mina do złej gry. Jego słowa pokazują, że firma nie obawia się premiery tabletu z logo firmy Microsoft. Drugi największy dostawca komputerów PC na świecie jest przekonany o wartości swoich produktów. To właśnie hardware i wykonanie urządzeń mają pozwolić Lenovo zaistnieć na rynku tabletów. Chiński producent chce skorzystać z szumu medialnego wywołanego przez Surface'a i system Windows 8, prezentując własne urządzenia, jak choćby zapowiedziany niedawno ThinkPad Tablet 2.

W rozmowie z agencją Bloomberg David Schmocck, starszy wiceprezes Lenovo Group, ujawnił cenę nadchodzących tabletów firmy. Jak nietrudno zgadnąć, urządzenia z procesorami ARM i systemem Windows RT będą znacznie tańsze od modeli z pełną wersją Windows 8. Tablety Lenovo z Windows RT mają pojawić się na rynku w cenie około 200-300 dol., a modele z Windows 8 będą sprzedawane za 600-700 dol.

Windows RT odegra znaczącą rolę dla konsumentów, tablety (przyp. redakcji) będą sprzedawane w bardzo atrakcyjnych cenach.

Dla przypomnienia Windows RT jest wersją lite systemu Windows 8, stworzoną z myślą o urządzeniach z procesorami ARM. Tablety z Windows RT obsłużą tylko aplikacje wydane w sklepie Windows Store (można zapomnieć o aplikacjach znanych z Windows XP / Vista / 7 stworzonych pod architekturę x86/x64). Plusem samych urządzeń z Windows RT ma być preinstalowany pakiet Office oraz dłuższy czas pracy baterii.

Jaki będzie los Surface'a? Albo tablet znajdzie miliony odbiorców, tak jak Xbox 360, albo też, jak odtwarzacz Zune, zniknie z rynku szybciej, niż się pojawił. Działanie Microsoftu i prezentacja własnego tabletu to ilustracja przysłowia: tonący brzytwy się chwyta. Obecnie udział na rynku tabletów firmy Microsoft jest bliski zeru. Nic więc dziwnego, że gigant z Redmond wziął sprawy w swoje ręce i przedstawił własne urządzenie - Surface. Plotki o niskiej cenie wersji Microsoft Surface z Windows 8 RT wydają się dość prawdopodobne. Microsoft może dopłacać do interesu, aby zaistnieć na rynku tabletów i - co ważniejsze - przekonać deweloperów do tworzenia aplikacji w stylu Windows 8.

[solr id="komorkomania-pl-118717" excerpt="0" image="0" _url="http://pawelzolyniak.komorkomania.pl/5830,ekrany-dotykowe-dla-windows-8-przeglad-nadchodzacych-tabletow-i-ultrabookow" _mphoto="gallery-4-large-gallery--2912246.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2543[/block]

Firmie Lenovo nie pozostaje nic innego niż być pewnym objętej strategii oraz spróbować konkurować z obecnym kluczowym partnerem (czyt. Microsoft) na rynku tabletów. Bez wątpienia dostawcy hardware’u nie są zachwyceni decyzją o premierze Surface'a. Producenci muszą zagryźć zęby i robić dobrą minę do złej gry. Odważniejsi (Acer) już wyrażają swoje negatywne opinie. CEO Acer, JT Wang, stwierdził niedawno, że Microsoft powinien przemyśleć przemyśleć dwa razy wydanie własnego tabletu. Nietrudno zgadnąć, że możliwa cena 199 dol. za Microsoft Surface wpłynęłaby znacząco na pozostałych dostawców.

Źródło: BloombergCNET

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.