Lokowanie telefonów kinie. Od "Wall Street" do przypadku z gali Oscarów

Lokowanie telefonów kinie. Od "Wall Street" do przypadku z gali Oscarów28.08.2014 13:02
Patrycja Tomajer

Aktorzy rozmawiający przez telefon komórkowy na ekranie to codzienny widok dla każdego kinomana. Jakie telefony lokowano w XX wieku, a jak wygląda to obecnie?

Zaczęło się od Motoroli...

Choć o lokowaniu produktów w filmach mówi się od niedawna, jest to sztuczka stara jak kino. W interesującej nas branży stosuje się ją w zasadzie od samego początku, czyli od telefonu DynaTAC, który był pierwszą komórką (więcej informacji o tym modelu znajdziecie w interaktywnej historii telefonów).

Przez ważący niemal 2 kg telefon rozmawiał Michael Douglas w "Wall Street" z 1987 roku.

Trzy lata później Christian Bale korzystał z tego samego modelu w "American Psycho", a pieć lat później modeli DynaTAC i microTAC używali bohaterowie "Rezerwowych Psów".

Jak widać, w tamtym czasie urządzenia nie zmieniały się tak szybko.

Lata 90.

Urządzenia Motoroli pojawiały się w wielu filmach w latach 90. Jednak im bliżej końca wieku, tym częściej w filmach widoczne były telefony Nokia. Model 232 wystąpił między innymi w "Mission Impossible" z 1996 roku obok - a jakże - laptopa Apple.

W ostatnim roku poprzedniego stulecia Nokia 8110 zagrała u boku Neo w "Matrixie".

Nowe tysiąclecie

W "Ocean's Eleven" (2001) zazdrościliśmy Bradowi Pittowi Motoroli V8160 z klapką.

Motorola i Nokia wciąż przewijały się w XXI wieczej kinematografii, ale o lokowanie swoich urządzeń zaczęli też dbać inni producenci.

W drugiej części "Aniołków Charliego" (2003) pojawił się Sony Ericsson T610.

Rynek szturmowały wtedy komórki z kolorowymi wyświetlaczami i aparatami fotograficznymi. Nokia 6260 wystąpiła między innymi w "High School Musical" (to pamiętają na pewno młodsi czytelnicy)

Dwa lata później (2008 r.), w "Zmierzchu" wykorzystano elegancką i nowoczesną Nokię 7360.

Biznesowy klasyk ostatnich lat

Być może film (serial również) "Sex w Wielkim Mieście 2" nie kojarzy się z tematyką biznesową, lecz właśnie w tym filmie w 2010 roku mogliśmy podziwiać BlackBerry Bold 9000. Jeszcze 4 lata temu telefon ten był biznesowym atrybutem. Marka ta grała pierwsze skrzypce w korporacjach (który przedstawiciel handlowy nie miał lub nie chciał mieć BB?).

Przyszedł czas na iPhone'a

Choć model 3GS pojawiał się już we wcześniejszych produkcjach, w tym choćby we wspomnianym "Sex w Wielkim Mieście 2", Wyraźniej w filmie "TED" został ulokowany jego następca.

Producenci seriali równie chętnie lokowali telefony Apple.

"Dr. House"

"Plotkara"

Także obecnie produkty Apple wyjątkowo często pojawiają się w filmach i serialach. Dobrym przykładem jest chociażby "House of Cards", w którym wystąpiły między innymi iPad oraz Macbook.

Konkurencja jednak nie śpi. Produkty Samsunga oraz Sony również często pojawiają się w filmach i serialach.

Galaxy S4 używał Harvey Specter w serialu "Suits".

Xperia T była natomiast telefonem Jamesa Bonda ("Skyfall"). Nie jest chyba zaskoczeniem, że model ten w okresie wyświetlania filmu był bardzo chętnie kupowany.

O obecność w produkcjach filmowych zadbały także Nokia i HTC. Smartfon z Windows Phone wystąpił w "Człowieku ze stali", a tajwański One X pojawił się w "Pamiętnikach wampirów".

"Przypadek" na gali Oscarów

Pisząc o lokowaniu produktów nie można zapomnieć o wydarzeniu z gali Oscarów Zdjęcie pokazujące fotografujące się gwiazdy obiegło świat szybciej niż selfie papieża Franciszka z wiernymi. Główną rolę grali jednak nie aktorzy, a Samsung Galaxy Note 3.

Nie wszystko jednak poszło jak należy. Koreańska marka, która wyłożyła niemałe pieniądze, żeby wypromować się na gali z pewnością nie spodziewała się, że DeGeneres będzie o uczestnikach tweetować z iPhona...

Na koniec pytanie do was. Czy sądzicie, że lokowanie produktów w filmach i serialach ma duży wpływ na wybór produktów, których używamy na co dzień?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.