Marka Palm wróci na rynek ze sprzętem na Androidzie? Na to wygląda

Marka Palm wróci na rynek ze sprzętem na Androidzie? Na to wygląda08.08.2018 14:21
Palm Pre
Mateusz Żołyniak

Kolejna znana marka wraca na rynek. Coraz więcej wskazuje, że niebawem pojawi się nowy smartfon z logotypem Palma na obudowie.

Powrót marki Palm to już pewniak

Kilka miesięcy temu pojawiły się pierwsze informacje dotyczące możliwego powrotu marki Palm na rynek, ale teraz wydaje się to już pewne. Wszystko za sprawą danych z Federalnej Komisji Łączności (FCC) i organizacji Wi-Fi Alliance, które odnalazł serwis Android Police.

Wskazują one, że na rynek ma trafić model oznaczony jako PVG100, z którym stoi firma Palm Ventures Group. W FCC widoczna jest wzmianka mówiąca o tym, że produkt został zaprojektowany przez Palma w San Francisco, a produkowany jest w Chinach.

Model PVG100 firmy Palm ventures Group w bazie Wi-Fi Alliance
Model PVG100 firmy Palm ventures Group w bazie Wi-Fi Alliance

Oznacza to najprawdopodobniej, że firma TCL Corporation wydzieliła osobny oddział pracujący w Stanach Zjednoczonych, który odpowiada za urządzenia Palma. Podobnie wygląda to w przypadku Alcatela i BlackBerry Mobile, czyli innych marek, z których korzystać mogą Chińczycy.

Na temat samego urządzenia nie wiadomo wiele. Poprzednie informacje mówiły, że produkt ma w drugiej połowie 2018 roku trafić do oferty sieci Verizon Wireless. Teraz udało się potwierdzić, że sprzęt ma działać na Androidzie 8.1 Oreo, a do tego obsługuje Wi-Fi w standardach b, g i n (tylko w paśmie 2,4 GHz), co może wskazywać na wykorzystanie tańszego Snapdragona z linii 4xx lubb 6xx.

Chińczycy wskrzeszają zapomnianą markę

Powrót Palma będzie mnie cieszył nawet, gdy marka przygodę zacznie od tańszych urządzeń. Jej powrót będzie w końcu jeszcze większym wydarzeniem niż w przypadku Nokii czy Motoroli. Finowie stale działali na rynku, a jedynie zrezygnowali z drogiej produkcji smartfonów. Firma z Chicago pracowała z kolei pod brandem Lenovo.

Palm IIIx
Palm IIIx

Palm jednak zniknął z rynku. Firma, która za swoimi produktami na systemach Palm OS i Windows Mobile przez lata uczestniczyła w rozwoju rynku smartfonów, w 2010 roku został w całości wcielona w szeregi HP. Następcy innowacyjnego Pre na rynek trafili z logo Hewlett-Packarda, ale również nie odnieśli większego sukcesu.

Rynkowa porażka urządzeń z webOS-em sprawiła, że amerykański gigant porzucił smartfony Palma, a platformę stworzoną na bazie sieciowych technologii odsprzedał LG, które wykorzystuje ją w telewizorach. O marce Palm nie zapomniała jednak firma TCL, która wykupiła do niej prawa pod koniec 2014 roku (wraz z wieloma opatentowanymi rozwiązaniami).

Palm Treo 700w
Palm Treo 700w

Chińczycy w 2015 obiecali, że Palm wróci i wychodzi na to, że dotrzymają słowa. Nie ma co oczywiście liczyć, że nowe wcielenie marki będzie miało wiele wspólnego z firmą, która projektowała Pre, ale pozostaje mieć nadzieję, że sposób jej działania będzie przypominał BlackBerry Mobile.

Wiele bym dał za Palma Pre z Androidem!

TCL Corporation opracowując smartfony BlackBerry postanowiło podążać drogą, którą wcześniej obrali Kanadyjczycy, czego efektem są smartfony z klawiaturą QWERTY będące obecnie rozwiązaniami unikatowymi. Kto wie, może podobnie sprawy będą miały się z Palmem.

Palm Pre
Palm Pre

Wiele radości sprawiłoby mi zobaczenie zgrabnego slidera z ukrytą klawiaturą, który byłby duchowym następcą modeli Pre. Sprzęt miałby nieco większy ekran i Androida, ale dodanie obsługi za pomocą gestów nie byłoby żarnych problemem. Tym bardziej, że podobne rozwiązania trafiły do Android Pie.

Szkoda jednak, że nowy Palm może początkowo działać wyłącznie na rynku amerykańskim i może minąć sporo czasu zanim trafi do Europy, gdzie marka nigdy nie należała do bardzo popularnych. Szczególnie, gdy idzie o sprzęt z webOS-em.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.