Mniej biznesowy BlackBerry

Mniej biznesowy BlackBerry25.02.2009 08:20
blackberry
Kira Czarczyńska

Jak twierdzi RIM, firma na razie nie odczuwa zbyt dotkliwie skutków kryzysu gospodarczego (choć analitycy rynku akurat twierdzą, że sprzedaż BB spada - ale kto by wierzył analitykom...). Szykuje się jednak do subtelnej ale wyraźnej zmiany swojej polityki marketingowej: do urządzeń BlackBerry, kojarzących się dotąd raczej głównie z sektorem średnich i dużych przedsiębiorstw, zachęcani będą teraz klienci indywidualni.

Jak twierdzi RIM, firma na razie nie odczuwa zbyt dotkliwie skutków kryzysu gospodarczego (choć analitycy rynku akurat twierdzą, że sprzedaż BB spada - ale kto by wierzył analitykom...). Szykuje się jednak do subtelnej ale wyraźnej zmiany swojej polityki marketingowej: do urządzeń BlackBerry, kojarzących się dotąd raczej głównie z sektorem średnich i dużych przedsiębiorstw, zachęcani będą teraz klienci indywidualni.

Zmiana strategii marketingowej nie będzie się wbrew pozorom wiązała z drastycznie innym klientem docelowym. Jak mówił w Barcelonie Paul Lucier, wiceprezes Reseach In Motion - już w tej chwili około 45% wszystkich użytkowników BlackBerry to klienci indywidualni.

Sam proces sprzedaży również pozostanie podobny, jak w chwili obecnej: nadal związane z tym zadania realizować mają współpracujący z RIM operatorzy telefonii komórkowej. Jest to zresztą o tyle sensowne, że pełne korzystanie z pełni możliwości urządzeń serii BlackBerry i tak wymaga włączenia usługi BlackBerry przez operatora; z drugiej zaś strony, łączenie reklam BB i swojej sieci jest korzystne również dla GSM-ów.

Urządzenia BlackBerry trafiły na rynek niemal 10 lat temu, a używane w nich rozwiązania i technologie są nadal dynamicznie rozwijane. Klienci indywidualni również zdążyli je docenić - posunięcie marketingowe RIM może być więc całkiem niezłym remedium na problemy wynikające z kryzysu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.