Moment - designerski smartwatch pracujący 30 dni na jednym ładowaniu zmierza na Kickstartera

Moment - designerski smartwatch pracujący 30 dni na jednym ładowaniu zmierza na Kickstartera17.06.2014 15:44
Moment
Źródło zdjęć: © youtube.com

Największą wadą dzisiejszych urządzeń mobilnych jest bez wątpienia krótki czas pracy baterii. Co gorsza, powoli odziedziczają ją także zegarki. Tymczasem firma Momentum Labs przygotowuje inteligentny zegarek, którego użytkownik będzie mógł zapomnieć o ładowarce na 30 dni. O ile wspomniany gadżet powstanie.

Moment - bo tak ma się nazywać urządzenie - to projekt, który za kilka dni zadebiutuje w crowdfundingowym serwisie Kickstarter. Od społeczności zależeć będzie, czy jego pomysłodawcy uzbierają kwotę potrzebną do ruszenia z produkcją, a mówimy tutaj o 300 000 dolarów. Użytkownicy Kickstartera niejednokrotnie udowodnili już, że potrafią być bardzo hojni w finansowaniu ciekawych pomysłów, więc jest to cel jak najbardziej realny do osiągnięcia.

Czym w ogóle jest (albo raczej: czym ma być) Moment? To inteligentny zegarek w formie bransolety, który ma zostać wyposażony w wygięty, podzielony na dwie części ekran. Na części głównej wyświetlana będzie jedynie godzina, a wszystkie powiadomienia ze smartfona mają lądować na wewnętrznej części nadgarstka. Po co? Pomysłodawcy przekonują, że dzięki temu ich smartwatch będzie bardziej osobisty. Muszę przyznać, że ma to sens, bo w przypadku obecnych już na rynku zegarków faktycznie osobom trzecim łatwo jest odczytać nieprzeznaczonego dla ich oczu maila lub SMS-a.

Bransoleta ma także wyświetlać pełną klawiaturę QWERTY, która pozwoli użytkownikowi na pisanie wiadomości bez konieczności wyciągania smartfona z kieszeni. Wygoda takiego rozwiązania jest jednak raczej wątpliwa, bo nawet na filmie promocyjnym nie wygląda to zachęcająco.

Moment Smartwatch Intro

Najważniejszą cechą tego zegarka ma być żywotność baterii. Momentum Labs przewiduje zastosowanie elastycznego akumulatora, który wypełni wszystkie wolne zakamarki wewnątrz bransolety, co ma zapewnić aż 30 dni pracy na jednym ładowaniu. Brzmi to imponująco i jestem ciekaw, czy twórcom uda się w tej kwestii dotrzymać słowa.

Moment ma kosztować 230 dolarów (ok. 700 zł), a poświęcona mu kampania wystartuje na Kickstarterze już 24 czerwca. Wtedy też powinniśmy się dowiedzieć czegoś więcej na temat tego interesującego gadżetu.

Źródło: Moment via Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.