Motorola RAZR V3, czyli najpopularniejsza klapka na świecie [Podróż w czasie]

Motorola RAZR V3, czyli najpopularniejsza klapka na świecie [Podróż w czasie]09.11.2019 12:05

Dziś przypomnimy sobie telefon, który trafił na rynek na długo przed erą Androida i iOS-u. A ważniejsze od trafienia na rynek było trafienie w serca klientów, których liczba była 9-cyfrowa.

Nie bez powodu o Motoroli RAZR V3 wspominam właśnie teraz. Jak wiemy, Motorola lada moment pokaże własny telefon z składanym ekranem, którego nazwa i wygląd nawiązywać mają do kultowej klapki.

Zanim jednak poznamy tegoroczną Motorolę razr, przypomnimy sobie pierwowzór.

Motoroli RAZR V3 zawdzięcza swój sukces przede wszystkim wzornictwu

W roku 2004 rynek zdominowane był przez grube, plastikowe telefony. Wtedy pojawiła się Motorola RAZR V3 - cała na metalowo.

No dobra, nie cała, bo tworzywo sztuczne wciąż było obecne, ale wykonano z niego jedynie niewielkie fragmenty obudowy. Zdecydowaną większość stanowił metal, dzięki czemu "brzytwa" wyróżniała się z tłumu i sprawiała wrażenie produktu z najwyższej półki.

No i ta grubość

A w zasadzie cienkość, bo cała konstrukcja miała raptem 13,9 mm. Taka liczba może dziś nie robi na nikim wrażenia, ale w 2004 czyniła z Motoroli RAZR najcieńszy telefon na rynku. I to po złożeniu.

Po rozłożeniu grubość spadała niemal o połowę. Wówczas motka sprawiała wrażenie telefonu, którym można kroić chleb.

Zastosowanie tak cienkiej konstrukcji wymusiło na projektantach opracowanie nietypowej klawiatury, co tylko jednak nadało komórce uroku. Zamiast tradycyjnych, wystających klawiszy, zostały one wycięte z metalowej płytki znajdującej się wewnątrz obudowy. Tym samym nie wystawały nawet o milimetr.

Skok klawiszy był przez to niewielki, ale pod względem wizualnym klawiatura Motoroli robi robotę nawet dziś. Zwłaszcza w połączeniu z atrakcyjnym podświetleniem.

Pod względem technologicznym tak kolorowo już jednak nie było

Metalowa klapka skrywała:

  • 2,2-calowy ekran wewnętrzny o rozdzielczości 220 x 176;
  • miniaturowy ekranik zewnętrzny o rozdzielczości 96 x 80;
  • aparat 0,3 Mpix;
  • 5,5 MB pamięci na dane;
  • baterię 680 mAh.

Dziś takie wyposażenie wywołuje jedynie uśmiech politowania, ale i w 2004 roku mogło być lepiej. Motoroli RAZR V3 wytykano małą ilość pamięci bez możliwości rozszerzenia, niską rozdzielczość aparatu czy brak łączności EDGE.

Większość wad usunięto jednak z alternatywnych wariacji, które trafiały na rynek hurtowo.

Motorolą RAZR V3 zainteresowały się nawet inne marki

Ponieważ "brzytwa" rozchodziła się jak świeże bułeczki, nie tylko Motorola próbowała ugrać na niej ile tylko się da.

W roku 2005 - dwa lata przed iPhone'em - do sklepów trafiła specjalna edycja RAZR V3i uzbrojona w slot na karty pamięci oraz sklep iTunes, umożliwiający zakup empetrójek. Było to kolejne, po modelu ROKR E1, wspólne dziecko Motoroli i Apple'a.

Limitowaną edycję (a nawet dwie) zaprojektował włoski dom mody Dolce & Gabbana. Jeden z wariantów miał obudowę pokrytą złotem.

Nie najlepsze wyposażenie i wysoka cena nie przeszkodziły Motoroli RAZR V3 w osiągnięciu sukcesu

W ciągu czterech lat obecności na rynku do klientów trafić miało przeszło 130 milionów egzemplarzy. To wynik, o jakim większość producentów telefonów nigdy nie śmiała nawet marzyć.

W zasadzie Motorola RAZR V3 do dziś pozostaje najpopularniejszą komórką z klapką na świecie. A warto odnotować, że nie była komórką tanią.

W Polsce, gdzie trzeba było na nią poczekać do początku 2005 roku, cena wynosiła ok. 1500 zł. Mowa o czasach, w których płaca minimalna wynosiła 849 zł.

Moto Razr V3

Czy nowa Motorola razr ze składanym ekranem choć zbliży się do tego wyniku sprzedaży? Na to raczej szans nie ma, ale sentyment milionów klientów na pewno nie przeszkodzi jej w zyskaniu rozgłosu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.