MWC 2018: wygląda na to, że na tegorocznych targach ujrzymy mało flagowców. I bardzo dobrze

MWC 2018: wygląda na to, że na tegorocznych targach ujrzymy mało flagowców. I bardzo dobrze26.01.2018 12:45

Huawei P10, LG G6 oraz Xperia XZ Premium - te flagowe smartfony zostały zaprezentowane niecały rok temu podczas barcelońskich targów Mobile World Congress 2017. Jeśli liczyliście na to, że bezpośredni następcy całej trójki pojawią się na MWC 2018, muszę was rozczarować. Moim zdaniem jest to jednak dobra wiadomość.

Kolejne marki olewają MWC 2018

OK, może "olewają" to duże słowo, bo większość z niżej wymienionych firm w Barcelonie jakieś mniej i bardziej istotne produkty pokaże, ale wygląda na to, że obejdzie się bez flagowców.

LG - przed kilkoma tygodniami pojawiły się plotki, że następca G6 jest projektowany od zera, przez co jego premiera może się znacznie przesunąć. Serwis Android Central dowiedział się, że wszystkie informacje na temat telefonu zostaną ujawnienie "we właściwym czasie". Na razie nic nie wskazuje na to, by LG G7 miał się pojawić w lutym na MWC.

HTC - serwis Android Headlines powołując się na swoje wewnętrzne źródło w HTC donosi, że HTC U12 (czy jakkolwiek będzie się zwał) nie zostanie pokazany w Barcelonie. Tajwańczycy zresztą i tak ostatni raz wystawili topowy telefon na MWC w 2015 roku.

Huawei - udało mi się nieoficjalnie potwierdzić, że nowy sztandarowy smartfon nie ujrzy światła dziennego na lutowych targach.

Jakie flagowce na MWC 2018 ujrzymy?

Pewniakiem jest Samsung, który zapowiedział już, że Galaxy S9 zostanie zaprezentowany 25 lutego.

Sony? Oficjalnych informacji brak, ale bardzo prawdopodobne, że firma zabierze do Hiszpanii następcę Xperii XZ Premium.

Xiaomi wynajęło stanowisko na MWC, w związku z czym pojawiły się plotki, że może się tam odbyć premiera Mi 7. Osobiście nie sądzę jednak, by europejska premiera odbyła się przed chińską.

Szef HMD Global - Juho Sarvikas - zapowiedział na Twitterze, że Nokia szykuje na MWC 2018 coś "niesamowitego". Być może chodzi o oczekiwaną od miesięcy Nokię 9.

MWC to nie tylko smartfony
MWC to nie tylko smartfony

Większość pozostałych producentów skupi się prawdopodobnie na średniej i niższej półce oraz innych kategoriach produktów (smartwatche, tablety, VR, AR itp.).

Bez względu na to, ile flagowców się pojawi, show skradnie Galaxy S9

W 2015 roku byłem świadkiem dość kuriozalnej sytuacji. Jeden z producentów prezentował swój telefon tuż przed premierą Galaxy S6. W obawie, że zabraknie chętnych, by uczestniczyć w imprezie, firma za własne pieniądze wynajęła flotę autokarów, które po premierze zabrały dziennikarzy na wydarzenie Samsunga.

Prezentacja istotnych produktów na MWC ma swoje zalety. To ogromne targi, które każdego roku odwiedza nawet ponad 100 000 osób związanych z branżą telekomunikacyjną (dziennikarze, przedstawiciele operatorów itp.), z których znaczna część jedzie zobaczyć nowe flagowce. Żaden producent nie miałby szans ściągnąć tyle osób na premierę pojedynczego urządzenia.

Kolejka do taksówek pod miejscem, w którym odbywają się targi
Kolejka do taksówek pod miejscem, w którym odbywają się targi

Gdy jednak na targach pojawia się nowy Galaxy S, pozostały premiery - które w każdy inny dzień byłyby najważniejszą informacją dnia (jeśli nie tygodnia czy nawet miesiąca) - schodzą na dalszy plan.

MWC 2018 nie będzie sztandarowymi smartfonami stało i to dobrze

Naprawdę ważne flagowce, które pojawiają się w ciągu roku, można policzyć na palcach dwóch rąk. A może nawet i jednej. W sytuacji, gdy połowa z nich debiutuje tego samego dnia, tak naprawdę żaden nie dostaje należytej uwagi.

Czy targi MWC 2018 będą wyjątkowo mało ekscytujące? Być może. Czy to źle? Niekoniecznie.

Przypominam, że MWC 2018 startują 26 lutego. Niektóre premiery odbędą się jednak dzień wcześniej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.