OLED w nowym iPhonie niemal pewny. Sharp się zbroi

OLED w nowym iPhonie niemal pewny. Sharp się zbroi10.01.2017 15:06
Koncept iPhone z ekranem OLED
Źródło zdjęć: © STATIC.HIGHSNOBIETY
Mateusz Żołyniak

Od dawna mówi się o tym, że Apple w kolejnych iPhone'ach zacznie stosować OLED-owe ekrany. Świadomy jest tego oczywiście Sharp, który postanowił naprawdę sporo zainwestować w produkcję tego typu paneli.

Najpierw wersja Plus, a później wszystkie iPhone'y

Od dłuższego czasu pojawiają się informacje na temat tego, że gigant z Cupertino wykorzysta w swoich smartfonach OLED-owe ekrany. Niektóre plotki sugerowały nawet, że nastąpi to już przy okazji premiery iPhone'a 7, ale będzie trzeba na to jeszcze chwilę poczekać. Zapewne do drugiej połowy tego roku.

Sam Tai Jeng, który jest szefem Sharpa, zapowiedział, że tegoroczne iPhone'y będą wyposażone w panele wykonane w technologii OLED. Dotyczy to przynajmniej topowej wersji z plusem w nazwie, dla której wyświetlacze przygotowywać ma Samsung Display. Dlaczego? Odpowiedź jest dość prosta.

Produkcja ekranów OLED jest trudniejsza, a więc bardziej czasochłonna. Samsung Display mógłby nie sprostać oczekiwaniom firmy z Cupertino, gdyby mniejszą wersję nowego iPhone'a również uwzględniono w planach.

Analitycy przewidują, że Amerykanie będą chcieli sprzedać aż 50 mln egzemplarzy iPhone'ów 8 z OLED-owymi panelami. To sporo. Szczególnie, że Samsung Display będzie najpewniej głównym - a być może nawet jedynym - dostawcą wyświetlaczy do większej wersji smartfona, a przy tym będzie musiał wyrobić się z produkcją ekranów do modeli Galaxy.

Sharp i Foxconn inwestują w produkcję OLED-ów

Dość realnie przedstawiają się sugestie, że Apple w całości przejdzie na nowszą technologię dopiero w 2018 roku. Wtedy bowiem producenci ekranów mają dysponować mocami przerobowymi, które zapewnią ciągłe dostawy do obu wersji iPhone'a. Dotyczy do głównie Sharpa, którego jakiś czas temu wykupił Foxconn.

Ostatnie doniesienia wskazują, że japońska firma zainwestowała aż 100 mld jenów, co w przeliczeniu daje ponad 860 mln dol., w produkcję ekranów OLED. Rozbudowane mają zostać głównie linie produkcyjne w fabryce Foxconna w mieście Zhengzhou. Prace mają zostać zakończone w 2019 roku.

Jasne jest więc, że w fabryce tej nie postaną panele OLED do przyszłorocznych iPhone'ów. Dla Sharpa i Foxconna nie będzie to jednak problemem. Są oni bowiem udziałowcami w firmie SDP (Sakai Display Products), która już jakiś czas temu zainwestowała 500 mln dol. w producję OLED-ów. Jej linie producyjne mają być gotowe już w 2018 roku.

Sharp i Foxconn, którzy już teraz jest ważnymi partnerami Apple'a, inwestują sporo w technologię OLED, co powinno im się w przyszłości zwrócić z nawiązką. Nie ma bowiem wątpliwości, że gigant z Cupertino nie będzie chciał zostać na łasce jednego dostawcy. Tym bardziej, gdy jest nim firma Samsung Display...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.