Ktoś w OnePlusie chyba upadł na głowę. Firma wystawiła na aukcję charytatywną... zaproszenia do zakupu OnePlusa 2

Ktoś w OnePlusie chyba upadł na głowę. Firma wystawiła na aukcję charytatywną... zaproszenia do zakupu OnePlusa 205.08.2015 14:29

Gdy jakaś firma wystawia na aukcję charytatywną wyprodukowane przez siebie produkty, to - nawet jeśli jest to tylko oparta o chłodną kalkulację akcja marketingowa - ciężko nie docenić gestu. Jak jednak odnieść się do sytuacji, w której producent pod płaszczykiem pomocy potrzebującym sprzedaje cyfrowe zaproszenia, które uprawnią nabywców do zakupu jego smartfona? Na taki pomysł wpadł właśnie OnePlus.

Firma ogłosiła na swoim blogu, że przyłączyła się do akcji UNICEF Tap Project, której celem dostarczanie czystej i zdatnej do picia wody rozsianym po całym świecie potrzebującym dzieciom. Cel jest jak najbardziej szczytny, ale sposób, w jaki sposób OnePlus postanowił wesprzeć to przedsięwzięcie jest, hmm, dyskusyjny.

Na specjalnej aukcji na eBayu Chińczycy wystawili 100 zaproszeń pozwalających na późniejszy zakup OnePlusa 2. Tak, możesz pomóc dzieciom, a w podzięce za Twoje wsparcie będziesz mógł zasilić konto OnePlusa kupując smartfona. Co więcej, zaproszenia uprawniają do zakupu wyłącznie najmocniejszego i zarazem najdroższego wariantu z 64 GB pamięci wewnętrznej i 4 GB RAM-u, a rozesłane zostaną mailowo.

Zaproszenia uprawniające do zakupu OnePlusa 2 na eBayu, Źródło zdjęć: © ebay.com
Zaproszenia uprawniające do zakupu OnePlusa 2 na eBayu
Źródło zdjęć: © ebay.com

Czy tylko mi takie zagranie wydaje się niesmaczne?

Ok, ja rozumiem, że OnePlus to start-up, który funkcjonuje na granicy opłacalności, więc na oddanie zysków ze sprzedaży smartfonów nie może sobie pozwolić. Ale, kurczę, chyba można się było wysilić na wystawienie na aukcję czegoś, co samo w sobie będzie miało dla licytujących realną wartość. Jak nie materialną, to sentymentalną. Głupie zdjęcie z podpisami pracowników albo wycieczka po siedzibie firmy byłyby moim zdaniem w porządku.

Obecnie wygląda to natomiast tak:

  1. licytujesz zaproszenie na aukcji;
  1. wpłacone przez Ciebie pieniądze idą na wodę dla potrzebujących dzieci;
  1. dostajesz maila, dzięki któremu kupujesz najdroższy wariant OnePlusa 2;
  1. OnePlus zgarnia od Ciebie 1699 zł i może się szczycić, że wsparł aukcję charytatywną.

Nie dość, że na takim układzie OnePlus daje niewiele od siebie, to jeszcze wychodzi z niego jako zwycięzca. Chyba nie tak powinny wyglądać akcje charytatywne.

Firma wykręca się tym, że zaproszenia i tak są sprzedawane na aukcjach, więc chciała, żeby przynajmniej zyski poszły na jakiś szczytny cel. Marna to wymówka, bo aukcja charytatywna, na której kwoty licytacji przekraczają nawet kilkukrotnie wartość telefonu, to żadna alternatywa dla zaproszeń wystawianych za kilkadziesiąt złotych na Alledrogo przez Januszy Biznesu.

Nie twierdzę oczywiście, że z całej aukcji nie wynikają żadne pozytywy. Koniec końców OnePlus promuje ją za pośrednictwem własnych kanałów, a i zyski z licytacji (skądinąd niemałe) ostatecznie i tak trafią do potrzebujących dzieci. Można to jednak było rozegrać bardziej ze smakiem.

Wyobraźcie sobie Apple'a, który wystawia na aukcję charytatywną miejscówki w kolejce po iPhone'a...

Jeśli jednak chcielibyście wziąć udział w aukcji, odsyłam Was tutaj.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.