Użytkownicy OnePlusa 5 skarżą się na "jelly effect". Producent: "to normalne"

Użytkownicy OnePlusa 5 skarżą się na "jelly effect". Producent: "to normalne"30.06.2017 10:33

Część użytkowników OnePlusa 5 zauważyła, że ich telefony mają problem z przewijaniem treści. OnePlus wie już o całej sprawie, ale jego stanowisko jest dość... dyskusyjne.

OnePlus 5 i "jelly effect" - co to takiego?

Niektóre egzemplarze OnePlusa 5 mają problemy z przewijaniem treści. W trakcie przewijania kolejne partie ekranu wyświetlają obraz z opóźnieniem, co sprawia, że obraz zachowuje się jak galareta. Świetnie oddaje to poniższy firm.

Użytkownicy wadliwych egzemplarzy nazwali ten problem "jelly effect".

OnePlus: "to normalne"

Producent wie już o problemie, choć w jego opinii słowo "problem" raczej średnio tu pasuje. Poniżej stanowisko firmy przytoczone przez serwis The Verge.

OnePlus 5 wykorzystuje wysokiej jakości podzespoły podobnie jak inne urządzenia OnePlusa, wliczając w to ekran AMOLED. Otrzymaliśmy wiadomości od niewielkiej liczby użytkowników, którzy podczas przewijania odnotowują subtelny efekt wizualny. To naturalne i nie ma różnic w zastosowanych ekranach między urządzeniami.

Muszę przyznać, że podoba mi się nazywanie ewidentnych problemów z wyświetlaniem obrazu "efektami wizualnymi". Ktoś tu chyba brał lekcje PR-u u Apple'a.

Nie wszystkie egzemplarze OnePlusa 5 są wadliwe

Problem został poruszony m.in. na forum OnePlusa oraz na reddicie. Niektórzy użytkownicy potwierdzają problemy z przewijaniem, inni czegoś takiego nie doświadczyli. Co istotne - nie ma to związku z wariantem pamięciowym.

Phone Arena potwierdza, że wadliwy jest jeden z dwóch redakcyjnych egzemplarzy. Na "jelly effect" cierpi także telefon testowany przez The Verge'a.

Przeglądając fora internetowe można odnieść wrażenie, że problem dotyczy większości egzemplarzy, ale raczej nie warto się tym sugerować. Może to po prostu wynikać z faktu, że użytkownicy sprawnych smartfonów nie przesiadują na forach i nie udzielają się w wątkach o problemach, z którymi nie mają do czynienia.

Przyczyna "jelly effect" nie jest znana

Istnieje wiele teorii, ale na razie żadna nie została potwierdzona. Niektóre osoby twierdzą, że wyświetlacz został zamontowany odwrotnie, co wywołuje problemy z odświeżaniem obrazu od góry do dołu. W takim wypadku problem dotyczyłby jednak raczej wszystkich egzemplarzy. Nie wydaje mi się, by producent montował urządzenia na dwa różne sposoby.

Czy winny jest wyświetlacz sam w sobie? Możliwe, ale też mało prawdopodobne. OnePlus 5 ma dokładnie ten sam panel co OnePlus 3T, a w ubiegłorocznym telefonie tego typu problemy nie występowały (a przynajmniej nie zostały nagłośnione),

Niestety na chwilę obecną nie wiadomo nawet, czy jest to problem software'owy, który da się rozwiązać aktualizacją oprogramowania, czy jednak wadliwy jest jakiś komponent. Gdy się to wyjaśni, wrócimy do tematu.

Co zrobić, jeśli twój OnePlus 5 będzie miał problem z "jelly effect"?

Jako że producent utrzymuje, że to nie wada, lecz cecha, zapewne odmówi dokonania naprawy gwarancyjnej. Na szczęście jednak firma ma sensowną politykę zwrotów.

Jeśli nie jesteś zadowolony z produktu OnePlus, z jakiegokolwiek powodu, możesz wnioskować o zwrot w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia dostawy. Kiedy zatwierdzisz wniosek i otrzymasz produkt, otrzymasz także pełny zwrot pieniędzy.

Jeśli więc twój egzemplarz jest wadliwy, możesz ubiegać się o zwrot w ciągu 15 dni.

Może być też tak, że problem ten nie będzie ci przeszkadzał. Niektórzy użytkownicy raportują, że początkowo myśleli, iż galaretowate przewijanie to po prostu animacja systemowa. Trzeba się jednak liczyć z tym, że jeśli wadliwy jest np. wyświetlacz lub układ graficzny, w przyszłości mogą się pojawić poważniejsze problemy. Najbezpieczniej jest zatem ubiegać się o zwrot lub wymianę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.