Czyżby OnePlus sztuczne generował szum wokół swojego flagowca? Wszystko na to wskazuje

Czyżby OnePlus sztuczne generował szum wokół swojego flagowca? Wszystko na to wskazuje11.07.2018 11:04

OnePlus 6, jako topowy smartfon cechujący się dobrym stosunkiem jakości do ceny, cieszy się dużym zainteresowaniem. Wygląda jednak na to, że OnePlus dokłada wszelkich starań, by wyglądało ono na większe niż w rzeczywistości jest.

Jeden z najpopularniejszych technologicznych youtuberów na świecie, Marques Brownlee, zauważył ciekawą rzecz. Spośród przeszło 1000 jego filmów, najwięcej wyświetleń wygenerowała dotychczas recenzja OnePlusa 6.

OnePlus 6 Review: Right On the Money!

Wskaźnik wyświetleń przy tym filmie wskazuje w chwili pisania tego tekstu ponad 19 milionów. Na drugim miejscu znajduje się się wideo z przedpremierowego rozpakowania iPhone'a X - 11,5 miliona odsłon.

Ciekawe, prawda? Flagowiec młodej, chińskiej marki, wzbudza większe zainteresowanie niż duża premiera giganta, jakim jest Apple. Problem w tym, że niekoniecznie chodzi o szczerą, niewymuszoną fascynację konsumentów.

Wygląda na to, że OnePlus płaci za dopalenie wyświetleń tej recenzji

Popularny MKBHD odnotował, że jego recenzja oznaczona jest jako reklama. To oznacza, że ktoś zapłacił za to, by film wyświetlał się u użytkowników przed wideo, w które kliknęli. Kto? Nietrudno się domyślić, że chodzi o OnePlusa. Twórca twierdzi, że dotyczy to także innych jego kolegów po fachu.

YouTube pozwala każdemu użytkownikowi wejść na tę stronę, wkleić link do filmu i wykupić kampanię w celu dopalenia ruchu. Sęk jednak w tym, że nie musi to być jego własne wideo. Rozreklamować można jakikolwiek film znajdujący się w serwisie.

Teoretycznie Brownlee powinien się cieszyć, że ktoś sięgnął do własnej kieszeni, by zwiększyć popularność jego filmu i przy okazji całego kanału. Youtuber nie ukrywa jednak, że sytuacja mu się nie podoba, bo:

  • OnePlus podjął te działania bez konsultacji z nim;
  • film jest oznaczony jako reklama, przez co widzowie mogą dojść do mylnego wniosku, że recenzja została opłacona, choć twórca zarzeka się, że żadnych pieniędzy za to nie wziął.

Jego zdaniem YouYube powinien w takich sytuacjach przynajmniej wyraźnie oznaczać, że kampanię wykupił ktoś inny niż autor filmu.

Po co to wszystko?

Cóż, recenzja MKBHD ma pozytywny wydźwięk, więc OnePlus mógł dojść do wniosku, że lepiej wypromować opinię popularnego recenzenta niż jakąś własną reklamę. Pytanie jednak, czy w takiej sytuacji nie lepiej było pompować wyświetlenia przy krótkim zlepku opinii, który znajduje się na jego kanale (choć to zapewne OnePlus także robi).

OnePlus 6 - Highlights from Top Tech Reviewers

Niewykluczone więc, że OnePlusowi zależy także (a może przede wszystkim?) na tym, by liczba wyświetleń recenzji sama w sobie była imponująca. Wiecie - klient szuka sobie recenzji i nagle widzi film, który ma 19 milionów wyświetleń. Łatwo wówczas uwierzyć, że to prawdziwy hit. Którym OnePlus 6 skądinąd faktycznie jest, choć może nie aż w takim stopniu, jak mogą na to wskazywać dopompowane cyferki.

Pytanie, jakie jeszcze działania podejmuje OnePlus, by sztucznie wzmocnić szum dookoła swoich produktów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.