Panasonic sprawi, że ze smartfonem w ręku otaczający Cię świat nie będzie miał tajemnic

Panasonic sprawi, że ze smartfonem w ręku otaczający Cię świat nie będzie miał tajemnic20.05.2015 08:05
Konrad Błaszak

Świat dookoła nas jest z każdym miesiącem coraz bardziej cyfrowy i mobilny. Teraz już dosłownie wszystko może mieć swoją stroną na Facebooku czy też specjalną aplikację. Panasonic doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego zaprezentował niezwykle ciekawą technologię, dzięki której rzeczy dookoła nas nie będą skrywać żadnych tajemnic.

Technologie mobilne to nie tylko procesory o większej mocy, lepsze matryce aparatów czy gry z ładniejszą grafiką. To również świetne rozwiązania, które mogą nam ułatwić codzienne życie jak chociażby specjalne aparaty słuchowe Siemensa czy właśnie technologia nad którą pracuje Panasonic. Dzięki niej będziemy mogli bardzo szybko zbierać informacje o otaczającym nas świecie prosto na ekran smartfona. Wszystko przedstawione jest na poniższym filmie.

Smartphone optical data communication technology from Panasonic #DigInfo

Technologia Panasonica wykorzystuje specjalne tagi zbudowane z diody LED (tzw. Light ID), które emitują niewidoczne dla ludzkiego oka światło oraz wysyłają zakodowane informacje o określonych produktach, usługach czy też miejscach. Światło emitowane jest w wysokiej częstotliwości i w dynamicznie zmieniającej się jasności, dzięki czemu - choć ludzkie oko go nie widzi - zwyczajny smartfon uzbrojony jedynie w aparat i specjalną aplikację może odebrać i odszyfrować informację.

Nieco więcej o tym rozwiązaniu powiedział również główny menadżer odpowiedzialny za rozwój w Panasonicu rozwiązań biznesowych.

Yoshihito Kawai:

Urządzenie wysyłające sygnał z tą technologią może być użyte w sklepie lub miejscu publicznym. Tymczasem osoba otrzymująca informacje może być klientem lub przechodniem. Jeśli nie mogłaby ona użyć zwykłego smartfona, to ta technologia byłaby bezużyteczna i to był nasz główny cel przy jej rozwijaniu. Wierzymy, że w rozwój tego rozwiązania powinien nie tylko angażować się Panasonic, ale również inne firmy mogące zrobić z niego użytek.

Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie bardzo ciekawe, ponieważ może mieć szereg przydatnych zastosowań w codziennym życiu. Wystarczy pomyśleć o sklepach, w których wystarczy skierować smartfona na wybrany ciuch, żeby zobaczyć pozostałe rozmiary i wersje kolorystyczne dostępne na stanie czy inne informacje o danym produkcie. Doskonale sprawdzałoby się to również w muzeach, gdzie moglibyśmy dowiedzieć się więcej o wystawie, nawet jeśli ie znalibyśmy danego języka. Wystarczyłoby przetłumaczyć podstawowe informacje o danych przedmiotach na inne języki.

Co przy tym istotne, działa to w sposób szybszy i mniej inwazyjny od kodów QR, gdyż - w przeciwieństwie do nich - nie wymaga szpecenia produktów czy eksponatów żadnymi znakami. Z punktu widzenia sklepu czy muzeum wystarczyłaby tabliczka przed wejściem z krótką informacją o możliwości skorzystania z tej technologii. Czy to wystarczy, by wyprzeć rozwiązanie, które już się przyjęło, a - koniec końców - służy do tego samego? Czas pokaże, ale Panasonic będzie miał trudne zadanie.

Firma zamierza wypuścić produkty wykorzystujące tę technologię w marcu 2016 i przez cały rok fiskalny skupiać się na jej rozwoju.

Źródło: diginfo.tv via phonearena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.