Pandora nie boi się Apple Music. I słusznie!

Pandora nie boi się Apple Music. I słusznie!25.07.2015 17:11
Kobieta słuchająca muzyki
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Jeśli w ostatnich tygodniach czytaliście cokolwiek o muzyce w internecie to prawdopodobnie było to w jakiś sposób powiązane z Apple Music. Teraz Pandora pochwaliła się wyższymi niż zakładano przychodami, a według CEO tej firmy debiut streamingu z Cupertino niczego nie zmieni.

Debiut Apple Music wywołał niemałe poruszenie w sieci. Liczne dyskusje dotyczyły nie tylko jakości muzyki czy cen, ale też przyszłości konkurencji, a za sprawą Taylor Swift umów z artystami. Potem optymizm trochę opadł, ponieważ mimo pokaźnej biblioteki plików coś poszło nie tak i aplikacja przez wielu została uznana - delikatnie mówiąc - jako tragiczna. Najlepiej podsumował to Miron pisząc o niej: "mało jabłka w jabłku". Sam jeszcze nie miałem wątpliwej przyjemności korzystać z Apple Music, ale moim zdaniem nie będzie to żadna rewolucja i chociaż sukces na pewno odniesie to rynku nie zmieni.

Jak informuje Business Insider, podobnego zdania jest CEO popularnego radia internetowego Pandora, Brian McAndrews:

Brian McAndrews:

Apple Music wystartowało pod koniec czerwca, więc nie miało jeszcze żadnego wpływu na wyniki Pandory. Idąc dalej, sądzę, że jesteśmy na dobrej drodze. Z każdym dużym projektem jak ten (tzn. Apple Music) będzie sporo zamieszania na rynku i część użytkowników zdecyduje się sprawdzić, co oferuje nowa konkurencja. Dlatego może to wpłynąć na nas, ale chwilowo. Nie wierzymy, żeby taki debiut miał jakikolwiek długoterminowy wpływ.

Odniósł się on do przychodów Pandory, które w drugim kwartale tego roku wyniosły 285,6 milionów dolarów, co jest wynikiem lepszym niż zakładano o 2,6 mln dolarów. Co prawda w ogólnym rozrachunku rezultat nadal nie jest korzystny, ponieważ strata wyniosła 16,1 mln dolarów, ale akcje tego po ogłoszeniu tych wyników poszły w górę o ponad 10%. Lepszy niż zakładano rezultat jest wynikiem zwiększanie nakładów finansowych na reklamę w stosunku do roku poprzedniego o 30%.

Nie są to oczywiście takie pieniądze jakimi operuje Apple, ale wyniki dla udziałowców są zadowalające. Poza tym ciężko wyobrazić sobie, żeby nagle 79,4 mln ludzi zarejestrowanych w Pandorze zrezygnowało z tej usługi i przeniosło się pod skrzydła Apple'a. Szczególnie, że według badań aż 58% słuchaczy wie o Apple Music, ale tylko 9% zamierza sprawdzić 3 miesięczny okres próbny. Użytkowników Pandory, którzy chcą zakupić płatną subskrypcję w streamingu amerykańskiego giganta jest tylko 1%, co nie jest oszałamiającym wynikiem.

Moim zdaniem Apple Music mogłoby zaliczyć dużo lepszy start, gdyby samo sobie nie wykopało dołka w postaci nieintuicyjnego interfejsu. Przytoczony wcześniej tekst Mirona nie jest wyjątkiem i nawet zagorzali fani wszystkiego co ma logo z jabłkiem podeszli dość krytycznie do nowej usługi. Gdyby od samego początku użytkownicy dostali produkt lepszy pod każdym względem od konkurencji to możliwe, że zostaliby na dłużej. W aktualnej sytuacji zapewne wielu z nich spróbuje, zrazi się do tego i nigdy nie da Apple Music drugiej szansy. W świecie technologii takich przykładów jest więcej, wystarczy poczytać komentarze ludzi, którzy całą swoją wiedzą o Windows Phone opierają o system, który na rynek trafi z numerkiem 7...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.