Na rynku smartfonów jest już dość ciasno, ale niedługo może pojawić się nowy gracz... Pepsi

Na rynku smartfonów jest już dość ciasno, ale niedługo może pojawić się nowy gracz... Pepsi12.10.2015 07:46
Pepsi
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Na świecie są tysiące różnych producentów smartfonów, a nazwy niektórych - szczególnie tych pochodzących z Chin - często są obce nawet największym fanom Androida. Tym razem może być zupełnie inaczej, ponieważ na rynku pojawi się prawdopodobnie nowy gracz z uznaną marką.

Chyba nie ma zbyt wielu osób w naszym kraju, które nie rozpoznają logo Pepsi. Prawdopodobnie wkrótce ujrzymy je nie tylko na puszkach i butelkach z popularnym napojem, ale i smartfonach.

Na chińskim serwisie mikroblogowym Weibo pojawiło się konto o nazwie PepsiPhone, które - co istotne - zostało zatwierdzone przez administrację jako oficjalne. Oczywiście sama nazwa profilu nic nie znaczy, ale ukazała się na nim również bardzo interesująca wypowiedź, w której znalazły się dwie istotne informacje. Pierwszą było to, że w ostatnim czasie pojawiło się sporo przecieków o smartfonie Pepsi. Ta druga - i ważniejsza - mówi o tym, że w następny wtorek (20 października) wszyscy będą bardzo pozytywnie zaskoczeni. Nie trzeba być geniuszem, żeby połączyć te fakty, szczególnie że serwis tech.sina.com.cn udostępnił zrzut ekranu przedstawiający ponoć specyfikację smartfona Pepsi P1. Jest on bardzo niewyraźny, ale urządzenie to ma zostać wyposażone w następujące podzespoły:

  • 5,5-calowy ekran o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 pikseli);
  • 8-rdzeniowy procesor MediaTek MT6592;
  • układ graficzny Mali-450 MP4;
  • 2 GB pamięci RAM;
  • 16 GB pamięci wbudowanej;
  • 13-megapikselowy aparat główny;
  • 5 Mpix na przednim panelu;
  • bateria o pojemności 3000 mAh;
  • Android 5.1 Lollipop.
Pepsi P1, Źródło zdjęć: © tech.sina.com.cn
Pepsi P1
Źródło zdjęć: © tech.sina.com.cn

Razem z podzespołami do internetu wyciekła także przewidywana cena, która ma wynieść 1299 yuanów, czyli jakieś 760 złotych. Wydaje się to całkiem rozsądna kwota za smartfona z taką specyfikacją. Patrząc na jego zdjęcie (o ile jest prawdziwe) można też zauważyć, że ten telefon zapewne zostanie wyposażony w dodatki nawiązujące do firmy Pepsi, jak tapety, motywy czy może proste gry.

Zapewne wielu z Was myśli, że wejście Pepsi na rynek smartfonów nie jest zbyt rozsądnym wyborem, a moim zdaniem to dobry ruch. Prawdopodobnie amerykańska firma (lub jej chiński oddział) nie angażuje się specjalnie w produkcję tego urządzenia, a jedynie udostępnia swoje logo oraz nazwę. Dlatego Pepsi nie straci zbyt wiele jeśli okaże się to kompletną klapą, ale może też dostać jasny sygnał, że klienci liczą na więcej takich produktów, gdyby model P1 znalazł grono fanów. Pepsi P1 zapewne będzie dostępny jedynie w Chinach, a może być także jedynie edycją limitowaną.

Ciekawe, czy Pepsi zapoczątkuje nowy trend. Nie będę zaskoczony, gdy za kilka lub kilkanaście lat będę wybierać między smartfonem Pepsi, Juventusu czy też McDonalda.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.