Peter Chou już nie szefuje HTC. Zostanie zastąpiony przez Cher Wang

Peter Chou już nie szefuje HTC. Zostanie zastąpiony przez Cher Wang20.03.2015 17:08
HTC One M9
Źródło zdjęć: © HTC
Kamil Zawiślak

Firma HTC już od dłuższego czasu nie radzi sobie najlepiej na rynku i w końcu musiało to mieć swoje konsekwencje. Dla dotychczasowego CEO Petera Chou oznacza to zmianę stanowiska, nie będzie już kierował tajwańską firmą.

Peter Chou objął rządy w HTC w 2004 roku i miał dźwignąć firmę, która zaczęła mieć problemy. Ostatnie lata pokazały jednak, że Chou nie miał pomysłu, a jego chybione decyzje doprowadziły firmę nad przysłowiową krawędź. Szkoda, bo HTC ma kolorową historię niczym Nokia. W latach świetności Tajwańczycy kreowali przecież trendy i posiadanie ich telefonu nierzadko było w sferze marzeń każdego szanującego się gadżeciarza.

Nowym CEO HTC została pani Cher Wang, która jest jedną z założycielek firmy i, podobnie jak Chou, jest z nią związana od początku, czyli od 1997 roku. Wang już w zeszłym roku przejęła część obowiązków Chou, wtedy jednak miało to być tymczasowe.

Cher Wang - nowa CEO HTC, Źródło zdjęć: © wikipedia
Cher Wang - nowa CEO HTC
Źródło zdjęć: © wikipedia

Teraz ze skutkiem natychmiastowym przejmuje szefowanie w HTC. Nowa pani prezes ma przed sobą bardzo trudne zadanie. Musi sprawić, że HTC zacznie sprzedawać więcej sprzętu, zacznie zarabiać i będzie bardziej rozpoznawalną marką.

Czym teraz będzie zajmować się dotychczasowy CEO? Obejmie stanowisko szefa działu Future Development Lab, w którym będzie odpowiadać za rozwój przyszłych usług i produktów HTC.

Firma już od kilku lat zmaga się z konkurencją głównie w postaci Apple'a i Samsunga, którzy przeznaczają mnóstwo środków na promocję swoich produktów. Przy ich zaangażowaniu w marketing HTC po prostu nie ma siły przebicia. Jednak nie sama reklama była (i w sumie nadal jest) bolączką. Tajwańczycy popełnili zasadniczy błąd skupiając się na aparacie z technologią UltraPixel, kurczowo trzymali się go do premiery modelu One M9. Najnowszy smartfon też będzie miał spore problemy. Branża jest raczej zgodna w tym, że M-dziewiątce będzie niesłychanie trudno zachęcić do siebie klientów, kiedy mogą oni wybrać chociażby tańszego Galaxy S6...

Źródło: IBT

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.