Wkrótce smartwatche nabiorą jeszcze więcej sensu

Wkrótce smartwatche nabiorą jeszcze więcej sensu10.11.2016 11:30
Gear S3 i Samsung Pay
Źródło zdjęć: © Samsung

Google oficjalnie zapowiada wejście usługi Android Pay do Polski. Wiele wskazuje na to, że wkrótce doczekamy się także debiutu usług Samsung Pay i Apple Pay, które pozwalają płacić za zakupy nie tylko nie tylko telefonem, ale i smartwatchem. I to jest dobra wiadomość.

Nie przekonują mnie zachwyty nad płatnościami zbliżeniowymi telefonem

Mój bank wprowadził obsługę tego typu płatności nieco ponad rok temu. Od tamtej pory skorzystałem z tej możliwości dosłownie kilka razy i to tylko ze względu na zawodową ciekawość. Po prostu wciąż nie znalazłem dobrego powodu, by za zakupy płacić smartfonem.

"Bo wygodnie"

Ten argument mnie nie przekonuje. Wyciągnięcie z kieszeni etui z kartą płatniczą i przyłożenie go do terminala, to dokładnie taki sam wysiłek jak wyciągnięcie z kieszeni i przyłożenia do terminala telefonu.

Serio, nie wiem skąd w wielu ludziach przekonanie, że płacenie telefonem jest wygodniejsze niż płacenie kartą, a bardzo często taki argument słyszę. No, chyba że ktoś zapinany na 17-guzików kilogramowy portfel, z którego kartę musi najpierw wydobyć, ale wówczas wystarczy zmienić portfel.

"Bo nie musisz nosić ze sobą portfela"

Ok, jest to jakiś argument jeśli wychodzę tylko na 20 minut, by zrobić szybkie zakupy. Nie wyobrażam sobie jednak spędzenia całego dnia poza domem bez portfela w kieszeni. Chociażby przez baterię, która przecież może się rozładować, a wówczas z płatności zbliżeniowych nici.

Poza tym liczę się z tym, że telefon to dla złodziei atrakcyjniejszy łup niż karta płatnicza. Jeśli kiedyś - odpukać - zostanę okradziony, nie chciałbym zostać bez pieniędzy. Choćby z tych dwóch powodów i tak zawsze noszę ze sobą portfel. Przezorny zawsze ubezpieczony.

"Bo to bezpiecznie"

Płatności telefonem mają tę zaletę, że można je autoryzować przy użyciu skanera linii papilarnych. Mogę więc mieć pewność, że nikt nie dokona zakupu bez mojej wiedzy. Z kartą zbliżeniową jest to łatwiejsze.

Jak już jednak ustaliliśmy - i tak muszę nosić ze sobą portfel. Nic mi więc po tym, że jedno z dwóch narzędzi płatniczych, które mam w kieszeni, jest bezpieczniejsze.

Co innego płacenie smartwatchem

Tutaj faktycznie mówimy o zwiększeniu wygody, bo chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że przyłożenie do terminala nadgarstka jest wygodniejsze niż wyciąganie z kieszeni czegokolwiek. O ile w ogóle telefon lub portfel akurat znajdują się w kieszeni.

Gear S3 i Samsung Pay, Źródło zdjęć: © Samsung
Gear S3 i Samsung Pay
Źródło zdjęć: © Samsung

Podczas jazdy na rowerze nie lubię, gdy cokolwiek lata mi po kieszeniach spodni, dlatego wszystkie rzeczy - włącznie z portfelem i telefonem - wrzucam wówczas do plecaka. Wtedy doceniam mojego smartwatcha, który pozwala mi odbierać i wykonywać połączenia, dyktować wiadomości czy kontrolować odtwarzacz muzyki. Wkrótce może dojść do tego możliwość zajechania do kiosku i zapłacenia za butelkę wody bez konieczności grzebania w plecaku.

Płatności zegarkiem z pewnością docenią także kobiety

Wiele z nich zarówno telefon, jak i portfel nosi w torebce, a znalezienie w niej czegokolwiek zajmuje średnio 47 minut. Karta zbliżeniowa na nadgarstku może wiele ułatwić.

Na dokonywanie płatności przy użyciu zegarków z NFC pozwalają już platformy Apple Pay i Samsung Pay. Od wielu miesięcy mówi się, że Google pracuje nad wdrożeniem podobnej funkcji do usługi Android Pay i systemu Android Wear. Kiedy za zakupy będziemy mogli płacić smartwatchem? Tego postaram się dowiedzieć na Polskiej premierze usługi Android Pay, która odbędzie się 16 listopada.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.