Play i mBank promują "darmowy" Internet [wideo]

Play i mBank promują "darmowy" Internet [wideo]02.12.2011 13:00
Prawie darmowy Internet Playa (fot. na lic. CC/Flickr/John Kannenberg)
Kamil Homziak

Firmy często kuszą nas promocjami, w których wszystko jest rzekomo za friko. Taką ofertę przygotowały sieć Play i mBank. Jej hasło przewodnie to darmowy Internet, który - oczywiście - całkowicie gratisowy nie jest.

Trzeba natomiast przyznać, że promocja ma ciekawą konstrukcję, podobną do systemu ratalnego. W przeciwieństwie do typowej oferty iPlusa czy Play Online za urządzenie nie płacimy od razu całej kwoty. Spłacamy je co miesiąc, decydując się jednocześnie na droższy abonament. Początkowo trzeba co prawda uiścić tzw. opłatę wstępną, ale jej koszt nie powinien nikogo odstraszyć (0,79 lub 99 zł).

Główny punkt promocji stanowi oferta dla nowych klientów mBanku. Podpisując roczną umowę z bankiem, mogą oni pod pewnymi warunkami otrzymać "darmowy" dostęp do Internetu w Play (modem Huawei E173 HSDPA 7,2 Mbps za darmo; limit 3 GB). Przez pierwsze 3 miesiące dostęp do Sieci jest bezpłatny bez konieczności spełniania jakiegokolwiek kryterium.

Przez kolejne 4 miesiące trzeba już płacić kartą (co najmniej 100 zł miesięcznie). W ciągu ostatnich 5 miesięcy umowy dochodzi kolejny warunek: oprócz transakcji kartą trzeba zasilać konto kwotą co najmniej 1000 zł miesięcznie. Jeśli wymienione wcześniej wymagania nie zostaną spełnione, zostanie pobrana opłata miesięczna w wysokości 35 zł.

Oferta nie wydaje się najgorsza: wystarczy się trochę postarać, aby korzystać z darmowego Internetu mobilnego z limitem 3 GB. Jeśli natomiast ktoś już jest klientem mBanku, wtedy umowa wydłuża się do 18 miesięcy, zmieniają się też warunki. Bezpłatny jest tylko pierwszy okres rozliczeniowy, a przez kolejne 3 trzeba zasilać konto kwotą minimum 1000 zł.

Ostatnie 8 miesięcy jest już płatne - 35 zł bezwarunkowo lub 29 zł przy przelewach przychodzących na kwotę minimum 1000 zł miesięcznie. Z drugiej strony nawet te 35 zł to kwota, jaką trzeba byłoby wydawać na podobny pakiet danych przy podpisaniu tradycyjnej umowy. Wtedy natomiast już w żaden sposób nie dałoby się otrzymać kilku miesięcy gratis, choć można byłoby wybrać modem z obsługą HSPA+ czy LTE albo router 3G.

Play i mBank przygotowały też coś dla osób szukających tabletu. Zamiast modemu można wybrać iPada 2 lub Galaxy Taba 10.1. Wtedy jednak już nie da się uniknąć płacenia miesięcznego zobowiązania, a umowy obowiązuje przez... 42 miesiące! Rośnie co prawda miesięczny limit (do 5 GB), ale także abonament, który w przypadku tabletu Samsunga wynosi 79 zł, a Apple'a 99 zł. Takie same opłaty należy uiścić jednorazowo jako opłatę wstępną.

Szczegóły promocji (fot. Play)
Szczegóły promocji (fot. Play)

Łatwo więc policzyć, że 3,5-letni romans z tabletami będzie kosztował prawie 3400 zł (Galaxy Tab) lub 4250 zł (iPad). Kupując urządzenie na wolnym rynku lub u operatora, jednorazowo trzeba byłoby zapłacić więcej, ale łączny koszt umowy z pewnością byłby niższy (zwłaszcza jeśli wystarczyłby mniejszy limit danych).

Wydaje się więc, że oferta Playa i mBanku będzie atrakcyjna dla osób, które nie mogą jednorazowo wydać większej kwoty na tablet, a nie przeszkadza im długa umowa. Na pewno jednak oferta nie jest rewolucyjna (a tak się ją promuje) - zwyczajnie przenosi koszty w czasie, czy to w przypadku wyboru wariantu z modemem, czy z tabletem. Na koniec dwa spoty reklamowe promujące wspólne dzieło dwóch firm:

Źródło: Play

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.