Po 6 latach zmieniłem operatora. Wybrałem mniej opłacalną ofertę i niczego nie żałuję

Po 6 latach zmieniłem operatora. Wybrałem mniej opłacalną ofertę i niczego nie żałuję09.10.2020 11:56

Szkoda tylko, że na przeniesienie numeru zdecydowałem się tak późno.

Od 2014 roku byłem abonentem nju mobile. Główny powód? Atrakcyjne stawki. Za 39 zł miesięcznie miałem nielimitowane rozmowy i SMS-y oraz aż 60 GB internetu. Na tle rynkowych standardów była to oferta ponadprzeciętnie korzystna. Niestety niskie stawki okupione były jednak brakami w innych aspektach.

Przede wszystkim monitorowanie stanu konta i zarządzenie nim nigdy nie było tak wygodne, jakbym sobie tego życzył. Aplikacja na Androida działa topornie (ocena 2,4/5 w Google Play mówi sama za siebie), a twórcy pozostają głusi na skargi użytkowników (ostatnia aktualizacja miała miejsce ponad 1,5 roku przed publikacją tego tekstu). W dodatku wciąż nie pojawiła się wersja na iOS, a z iPhone'ami spędziłem 2 z ostatnich 6 lat.

Ponadto - co w ostatnim czasie zaczęło doskwierać mi najbardziej - nju mobile ma ofertę już mocno skostniałą technologicznie. eSIM? Zapomnij. 5G? Wolne żarty. Niskie ceny to wszystko, co ta sieć ma do zaoferowania, a od jakiegoś czasu zależy mi na czymś więcej.

Na każdym kroku czułem, że prawdziwą ceną za duży pakiet internetu jest bycie traktowanym jak klient drugiej kategorii, więc ostatecznie zdecydowałem się na przesiadkę.

Z nju mobile przeszedłem do Orange Flex

Z nową ofertą polubiłem się od samego początku, widząc, jak bajecznie proste okazało się przeniesienie numeru. Wystarczyło pobrać aplikację, wybrać ofertę, przepisać kod z SMS-a oraz włączyć i wyłączyć tryb samolotowy. To tyle. Po dosłownie 2 minutach byłem już w Orange Flex.

Kolejnym krokiem było odpalenie eSIM-a. Używam Samsunga Galaxy Note 20 Ultra, który wirtualne karty SIM obsługuje, więc szkoda byłoby z nowego standardu nie skorzystać. Również to prostsze być nie mogło. Wystarczyło zeskanować wyświetlony przez aplikację kod QR i już mogłem zapomnieć o karcie.

No dobra, nie muszę o niej zapominać i to jest najlepsze. Fizyczna karta pozwala mi korzystać równolegle z tego samego numeru telefonu na innym urządzeniu. Jako że z oczywistych względów nieustannie żongluję testowymi smartfonami, jest to dla mnie atut nie do przecenienia.

Odświeżające w Orange Flex jest dla mnie to, że dosłownie wszystko mogę załatwić z poziomu aplikacji

Świeży przykład z ostatnich dni. Po wygranym meczu Polski z Finlandią Orange rozdawał darmową paczkę 5 GB internetu. Aby ją aktywować, użytkownicy ofert abonamentowych i na kartę musieli wysłać SMS-a. Klienci korzystający z Orange Flex mogli jako jedyni załatwić wszystko przez apkę.

Z poziomu aplikacji mogę też szczegółowo monitorować zużycie pakietu danych, zarządzać płatnościami (obsługiwany jest m.in. BLIK), zmieniać taryfy, włączać i wyłączać poszczególne usługi czy zyskać dostęp z przysługujących mi rabatów do sklepów partnerów. I - czego o nju mobile powiedzieć nie mogłem - apka Orange Flex działa wzorowo.

Jest to ważne o tyle, że Orange Flex jest ofertą - nomen omen - elastyczną. W zależności od zapotrzebowania w danym miesiącu, mogę wygodnie lawirować między dostępnymi pakietami.

Orange Flex pod względem cenowym nie jest jednak najbardziej opłacalną ofertą na rynku

Aktualnie mam 30 GB internetu (plus brak limitu na wybrane apki społecznościowe) za 30 zł. Wcześniej za raptem 9 zł więcej miałem paczkę dwukrotnie większą.

Smartfon wykorzystuję bardzo intensywnie, więc zdarza mi się przekraczać 40 czy nawet 50 GB miesięcznie. Liczę się zatem z tym, że w niektórych miesiącach będę musiał sięgać po droższą taryfę za 50 zł lub Video Passa, więc w ogólnym rozrachunku za przesiadkę mogę dopłacić.

Ale nawet jeśli tak się stanie, Orange Flex rekompensuje to wygodą (świetna aplikacja) oraz możliwościami (eSIM i dwie karty z tym samym numerem).

Nie bez znaczenia jest też to, że w najdroższym pakiecie za 80 zł można korzystać z sieci 5G. Ta na razie nie jest dostępna w moim mieście, ale jeśli się pojawi lub mnie najdzie ochota odpalenia jej w innej miejscowości, przynajmniej wiem, że mam taką możliwość. W nju mobile nie miałem i pewnie jeszcze długo bym nie miał.

Dlaczego Orange Flex, a nie Play NEXT?

Gdy o zmianie sieci wspomniałem na Twitterze, pojawiły się pytania, dlaczego nie wybrałem konkurencyjnej oferty Play Next, która przez pierwszych 6 miesięcy daje dostęp do 50 GB internetu za 22,50 zł (później 45 zł).

Powody są dwa. Play Next jest ofertą:

  • mniej nowoczesną (brak eSIM czy 5G);
  • mniej elastyczną (tylko jedna stawka do wyboru).

Mam jednak nadzieję, że obie sieci nie przestaną walczyć o portfele klientów. Dzięki ostrej rywalizacji, oferta Orange Flex jest dziś dużo bardziej atrakcyjna niż jeszcze w ubiegłym roku.

Zobacz także:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.