Pochwalił się na Twitterze swoimi ikonami do iOS 14. W tydzień zarobił 100 000 dolarów

Pochwalił się na Twitterze swoimi ikonami do iOS 14. W tydzień zarobił 100 000 dolarów05.10.2020 10:38
Te ikony do iOS 14 robią furorę
Źródło zdjęć: © James Traf

Apple wprowadzając w systemie iOS 14 znaczące zmiany personalizacyjne, otworzył artystom drogę do zarobku.

Platforma iOS przez kilkanaście lat pozostawała daleka od ideału w oczach osób, które lubią modyfikować wygląd oprogramowania. Całość sprowadzała się do możliwości zmiany tapety (dodaną dopiero w czwartej wersji systemu), układu ikon czy zastosowania opcjonalnego ciemnego motywu (ten pojawił się dopiero w iOS 13), więc pole do popisu było niewielkie.

Nowe możliwości otworzył dopiero iOS 14. Po pierwsze - pojawiła się możliwość dodawania widgetów bezpośrednio na pulpit. Po drugie - aplikacja Skróty Siri pozwala teraz na umieszczanie na pulpicie skrótów inicjujących wykonywanie zdefiniowanych wcześniej akcji.

Użytkownicy szybko zauważyli, że przy odrobinie sprytu i wysiłku pozwala to na stosowanie upragnionych alternatywnych ikon. Wystarczy otworzyć Skróty Siri, stworzyć akcję sprowadzającą się do uruchomienia wybranej aplikacji i umieścić na pulpicie skrót okraszony wybraną z galerii grafiką.

Nie jest to rozwiązanie idealne. Przed uruchomieniem każdej aplikacji na ułamek sekundy wyświetlana jest apka Skróty Siri, a podmiana ikon wszystkich aplikacji może zająć długie godziny. Niemniej użytkownicy oszaleli na punkcie nowych możliwości, co - jak się okazuje - może otworzyć drogę do lukratywnego biznesu.

100 000 dolarów w tydzień na ikonach do iOS 14

Widząc rozpoczynający się trend, grafik James Traf rozpoczął zabawę ze Skrótami Siri z wykorzystaniem zrobionych przez siebie koncepcyjnych ikon. Następnie pochwalił się swoją pracą na Twitterze.

Traf spotkał się z ogromnym odzewem twitterowiczów, którzy wypytywali o jego ikony. Kolejnego dnia postanowił je spakować i udostępnić na swojej stronie za pośrednictwem prostego sklepu internetowego stworzonego za pomocą gotowych narzędzi. Całość, jak sam przyznaje, zajęła mu ok. 2 godziny.

W międzyczasie opublikowany wcześniej tweet wygenerował tysiące interakcji, a ikonami zainteresowały się duże redakcje technologiczne oraz - co przełożyło się na największy rozgłos - youtuber Marques Brownlee.

The Ultimate iOS 14 Homescreen Setup Guide!

Wspomniana paczka zawierająca 120 ikon w 4 wersjach kolorystycznych została wyceniona na 28 dolarów, czyli równowartość 107 zł. W ciągu pierwszych 6 dni zakupiło ją 3626 osób, co przełożyło się na 101 528 dolarów przychodu, przy 97-procentowej marży. To ponad 375 000 zł czystego zysku w mniej niż tydzień, a liczba ta nieustannie rośnie.

Cała historia mogła potoczyć się zupełnie inaczej

Autor ikon zauważa, że po udostępnieniu tweeta równie dobrze mógł całkowicie zignorować prośby o ikony. Mógł też odesłać internautów do już gotowych paczek lub udostępnić swoje grafiki za darmo. Postanowił jednak wykorzystać szansę, którą dostał od losu.

Swoje zrobiła też cena. Ponad 100 zł za paczkę ikon to kwota zaporowa (na Androidzie masę świetnych paczek można pobrać za darmo, a te premium kosztują raczej nie więcej niż kilkanaście złotych), ale Traf zauważa, że na iOS-ie alternatywne ikony to nowość, więc nikt tak naprawdę nie wie, ile taka paczka powinna kosztować.

Nie jest też jednak tak, że sukces wziął się z sufitu. Traf próbował swoich sił z ikonami na iOS już w 2013 roku, udostępniając autorską paczkę za pośrednictwem platformy Cydia (nieoficjalny sklep na iPhone'y ze złamanym oprogramowaniem). Na wycenionym na 99 centów zestawie zarobił wówczas 17 dolarów.

Na koniec zostawię was z przytoczonym przez autora ikon morałem tej historii: "pracuj nad rzeczami, które sprawiają ci przyjemność, dziel się nimi ze światem i pozwól internetowi zrobić resztę".

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.