Jak Polacy korzystają z SMS-ów? 2,3% wysyła je... podczas uprawiania seksu

Jak Polacy korzystają z SMS-ów? 2,3% wysyła je... podczas uprawiania seksu28.07.2016 15:56
Prawo autorskie: grinvalds / 123RF Zdjęcie Seryjne
Łukasz Skałba

Serwis internetowy SerwerSMS.pl opublikował właśnie raport “Komunikacja SMS w Polsce 2015”. Wynika z niego jasno, że Polacy najchętniej komunikują się ze sobą za pomocą tradycyjnych i sprawdzonych wiadomości SMS.

Wcale nie taki prehistoryczny

Żyjemy w erze portali społecznościowych i komunikatorów internetowych. Umożliwiają nam one stały i bezproblemowy kontakt ze znajomymi. Pozwalają na przesyłanie zdjęć oraz uzupełnianie wiadomości tekstowych o różnorodne dodatki multimedialne.

Wydawać by się więc mogło, że SMS-y są dzisiaj czymś prehistorycznym, odchodzącym do lamusa. Okazuje się jednak, że jest wręcz przeciwnie.

Z wiadomości SMS korzysta aż 97,2 proc. Polaków, z czego 73,3 proc. wysyła je każdego dnia. Po co? Przede wszystkim do umawiania się na spotkania, załatwiania spraw bieżących i podtrzymywania kontaktu. Najczęściej wysyłamy je podczas podróży, wypoczywając w łóżku, podczas stania w kolejce i robiąc zakupy. Nawet podczas uprawiania seksu wiadomości tekstowe wysyła 2,3 proc. Polaków.

SMS vs nowoczesne komunikatory

Facebook Messengera ma na swoim telefonie aż 89,9 proc. polskich użytkowników. Z badań wynika jednak, że więcej niż co drugi badany mimo wszystko częściej komunikuje się za pomocą wiadomości SMS, a nie poprzez komunikatory. Dlaczego?

Respondenci cenią SMS-y przede wszystkim za prostotę korzystania. Nie bez znaczenia jest jednak również łatwy dostęp, szybkość dostarczenia wiadomości, niezawodność oraz uniwersalność. Według użytkowników, ustępują one komunikatorom jedynie pod względem kosztów. Trochę to dziwne, biorąc pod uwagę, że mobilny Internet jest zazwyczaj droższy od SMS-ów bez limitu…

SMS Premium

SMS-y premium to wiadomości o podwyższonej opłacie. Również z nich chętnie korzystamy. Wysyła je ⅔ użytkowników. Większość z nich robi to jednak rzadko - tylko kilka razy w roku.

Na co użytkownicy wydają swoje ciężko zarobione pieniądze? Najczęściej na akcje charytatywne. Spora część osób wysyła płatne SMS-y również w celu wzięcia udziału w różnych konkursach i quizach oraz aby wesprzeć swojego faworyta na przykład w programach telewizyjnych (głosowanie SMS).

Na czwartym miejscu znalazło się kupowanie… dzwonków i tapet. Serio? Naprawdę prawie 18 proc. osób wciąż pobiera tego typu materiały w ten sposób?

Prawie wszyscy wysyłają, ale mało kto wydaje więcej niż 15 zł miesięcznie. Większość użytkowników mieści się natomiast w 5 zł.

A wy z czego korzystacie? Wolicie nowoczesne komunikatory internetowe takie jak Facebook Messenger czy stawiacie na tradycyjne SMS-y?

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.