Potężny aparat z funkcją dzwonienia. Xiaomi 13 Ultra oficjalnie

Potężny aparat z funkcją dzwonienia. Xiaomi 13 Ultra oficjalnie18.04.2023 17:20
Xiaomi 13 Ultra
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Xiaomi pokazało swój najbardziej zaawansowany smartfon w historii. Jego aparat imponuje specyfikacją.

Co prawda premiera Xiaomi 13 Ultra miała charakter globalny, ale na razie jest on przeznaczony do sprzedaży jedynie w Chinach. Szczegóły na temat dostępności w innych krajach mają zostać ujawnione w ciągu kilku miesięcy.

Niestety - według naszych informacji - Xiaomi nie planuje sprowadzić 13 Ultra do Polski. Smartfon jest jednak tak ciekawy, że warto mu się przyjrzeć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Aparat Xiaomi 13 Ultra ma wśrubowaną specyfikację

Ciężko nie zauważyć, co gra w tym smartfonie pierwsze skrzypce, bo już sam wygląd jest inspirowany klasycznymi aparatami.

Xiaomi 13 Ultra, Źródło zdjęć: © Xiaomi
Xiaomi 13 Ultra
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Xiaomi 13 Ultra ma:

  • aparat główny 50 Mpix z 1-calową matrycą IMX989, zmienną przysłoną f/1,8-4,0 i optyczną stabilizacją obrazu;
  • aparat 50 Mpix (IMX858) z obiektywem ultraszerokokątnym, przysłoną f/1,9 i trybem makro;
  • aparat 50 Mpix (IMX858) z teleobiektywem o przybliżeniu 3,2x, przysłoną f/1,8 i optyczną stabilizacją obrazu;
  • aparat 50 Mpix (IMX858) z peryskopowym teleobiektywem o przybliżeniu 5x, przysłoną f/3,0 i optyczną stabilizacją obrazu.

1-calowy sensor trafił już wcześniej do modeli Xiaomi 12S Ultra i Xiaomi 13 Pro. Nowością jest jednak użycie zmiennej przysłony, która pozwala na regulowanie stopnia rozmycia tła. W trybie f/1,9 głębia ostrości jest bardzo płytka, a w trybie f/4,0 ostry jest niemal cały kadr.

F/1,9
F/4,0
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Wszystkie aparaty w 13 Ultra mają możliwość robienia zdjęć w 50 Mpix, nagrywania filmów 8K w 24 kl./s i aktywowania trybu nocnego. Na potrzeby tego smartfonu opracowano specjalne obiektywy Leica Vario-Summicron. Ich kształt oraz użyte materiały mają gwarantować wysoką wydajność optyczną i porównywalną jakość ze wszystkich aparatów.

Xiaomi 13 Ultra ma cztery obiektywy o różnych ogniskowych. Dodatkowo zoom cyfrowy wykorzystuje pełną rozdzielczość matryc, dzięki czemu fotki z przybliżeniem 0,5x, 1x, 2x, 3,2x, 5x oraz 10x mają się cechować zbliżoną szczegółowością.

Xiaomi 13 Ultra, Źródło zdjęć: © Xiaomi
Xiaomi 13 Ultra
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Bardziej zaawansowani użytkownicy mają możliwość kręcenia 10-bitowych filmów LOG oraz robienia 14-bitowych zdjęć RAW.

Reszta specyfikacji Xiaomi 13 Ultra także nie zawodzi

Wyjąwszy aparaty, Xiaomi 13 Ultra ma także:

  • ekran OLED 6,73 cala o rozdzielczości 3200 x 1440 (521 ppi), zmiennym odświeżaniu 1-120 Hz i maksymalnej jasności 2600 nitów;
  • głośniki stereo z Dolby Atmos;
  • Snapdragona 8 Gen 2;
  • 12 lub 16 GB pamięci RAM LPDDR5X;
  • 256, 512 GB lub 1 TB pamięci UFS 4.0 na dane;
  • łączność 5G, Wi-Fi 7, Bluetooth 5.3 i NFC;
  • baterię 5000 mAh z szybkim ładowaniem przewodowym 90 W, bezprzewodowym 50 W oraz indukcyjnym zwrotnym;
  • wymiary 163,2 x 74,6 x 9,1 mm i wagę 227 g;
  • certyfikat wodoszczelności IP68.

Co ciekawe, pod względem szybkości ładowania Xiaomi 13 Ultra (90 W) wypada nieco słabiej niż Xiaomi 13 Pro (120 W). Producent deklaruje, że pełne ładowanie trwa 34 minuty.

Xiaomi dodało od siebie specjalny czip, który ma odpowiadać za zarządzenie pracą baterii. Unikatową funkcją 13 Ultra jest specjalny tryb hibernacji, który aktywowany jest automatycznie, gdy wskaźnik naładowania pokazuje 1 proc. Smartfon ma wówczas wytrzymać godzinę czuwania i pozwolić na wykonanie 12-minutowej rozmowy.

Nowością w Xiaomi 13 Ultra jest także ekran C7, który został opracowany wspólnie z chińską firmą Huaxing. Wyróżnia się on rekordową jasnością 2600 nitów (w 13 Pro było to 1900 nitów), która ma zapewnić wyjątkowo dobrą czytelność w słońcu.

Xiaomi 13 Ultra, Źródło zdjęć: © Xiaomi
Xiaomi 13 Ultra
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Ekran przykryty jest szkłem Gorilla Glass Victus pierwszej generacji, ramę wykonano z metalu, a tył pokryto syntetyczną skórą z antybakteryjną powłoką.

Ceny Xiaomi 13 Ultra są zaporowe

W Chinach najmocniejszy reprezentant serii Xiaomi 13 w wersji 12/256 GB kosztuje 5999 juanów, czyli równowartość 3680 zł. Trzeba jednak pamiętać, że chiński rynek rządzi się swoimi prawami.

Ważniejsze jest to, że Xiaomi 13 Ultra jest o ponad 10 proc. droższy od Xiaomi 13 Pro, który u nas wyceniony jest na 6299 zł. Gdyby podobne proporcje zachować w Polsce, Ultra musiałby kosztować ok. 7000 zł. Jak jednak wspomniałem, na dostępność nowego smartfonu w naszym kraju na razie nie ma co liczyć.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.